מסביב לעולם עם ווילי פוג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מסביב לעולם עם ווילי פוג
La vuelta al mundo de Willy Fog
כרזת ה-DVD של הסדרה באנגלית
כרזת ה-DVD של הסדרה באנגלית
מבוסס על הספר "מסביב לעולם בשמונים יום" מאת ז'ול ורן
סוגה סדרת אנימציה, סדרה לכל המשפחה, סדרת הרפתקאות, סדרת קומדיה, סדרה מבוססת יצירה ספרותית
יוצרים ז'ול ורן, קלאודיו בירן בויד
מדבבים קלאודיו רודריגס, מנואל פאירו, חוסה מורטאללה, גלוריה קמארה, רפאל דה פנאגוס, לואיס מרין, אנטולין גרסיה, פליקס אססו, לואיס גספר, טאופילו מרטינס
מדבבים בעברית גדעון שמר, ג'יל בן דוד, גיא ברכה, לימור עופר, ניקו בר, שמוליק טנא, מיכה אוזין סליאן, קובי בר
ארץ מקור ספרד, יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות ספרדית (הסדרה דובבה לשפות נוספות, בניהן עברית, אנגלית ויפנית)
מספר עונות 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 26 עריכת הנתון בוויקינתונים
תוכנית המשך הרפתקאותיו החדשות של ווילי פוג
הפקה
חברת הפקה BRB Internacional
Narcisse X 4
Televisión Española
ניפון אולפני אנימציה
.Intersound, Inc
מוזיקה שונסוקה קיקוצ'י עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 26 דקות
שידור
רשת שידור France 2 (צרפת, 1983)
La 1 (ספרד, 1984)
רשת שידור בישראל ערוץ הילדים
פורמט (תמונה) 1:37.1
פורמט (קול) מונו
תקופת שידור מקורית 1 באוגוסט 198326 באוגוסט 1983
תקופת שידור בישראל 1993
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מסביב לעולם עם ווילי פוגספרדית: La vuelta al mundo de Willy Fog, ביפנית: アニメ80日間世界一周) היא סדרת אנימציה ספרדית-יפנית לכל המשפחה מסוגת הרפתקאות וקומדיה. הסדרה מבוססת על הספר "מסביב לעולם בשמונים יום" מאת ז'ול ורן, אך בשונה מן הסיפור המקורי הדמויות הן חיות ולא בני אדם. הסדרה נוצרה על ידי קלאודיו בירן בויד והופקה על ידי חברות "BRB Internacional",‏ "Narcisse X 4",‏ "Televisión Española", "ניפון אולפני אנימציה" ו-".Intersound, Inc".

הסדרה שודרה לראשונה בצרפת בערוץ France 2 החל מה-1 באוגוסט 1983 עד ה-26 באוגוסט באותה שנה, לאחר מכן הסדרה שודרה בספרד בערוץ La 1 בשנת 1984. בישראל הסדרה שודרה לראשונה בדיבוב לעברית בערוץ הילדים בשנת 1993. לסדרה יש עונה אחת ו-26 פרקים באורך 26 דקות. שפת המקור של הסדרה היא ספרדית (הסדרה דובבה לשפות נוספות, ביניהן עברית, אנגלית ויפנית).

לסדרה נוצרה בשנת 1993 סדרת המשך בשם "הרפתקאותיו החדשות של ווילי פוג" המבוססת על הספרים "מסע אל בטן האדמה" ו-"20,000 מיל מתחת למים" שגם נכתבו על ידי ז'ול ורן. על בסיס סדרת המקור וסדרת ההמשך נוצרו שלושה סרטי טלוויזיה ("סביב העולם בשמונים יום עם ווילי פוג", "מסע אל בטן האדמה עם ווילי פוג" ו"20,000 מייל מתחת למים עם ווילי פוג") המתמצתים את הסדרות.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה מתחילה בלונדון של המאה ה-19, שם במועדון ווילי פוג, ג'נטלמן אנגלי, מדבר עם חבריו על האפשרות לצאת למסע מסביב לעולם ב-80 יום. חוץ מלורד גינס, עז זקן בכיסא גלגלים, וווילי פוג אף אחד לא מאמין שזה אפשרי לצאת למסע כזה. לורד גינס לא היה יכול לצאת למסע בשביל להוכיח לאחרים שזה אפשרי, ולכן ווילי פוג מציע לצאת למסע הזה במקומו. כולם צחקו על הרעיון המגוחך ולא האמינו שהוא רציני. בשביל האתגר, סאליבן, האיש שהכי התנגד לתוכנית, מתערב על 10,000 פאונד. חמישה נוספים נותנים את אותה הצעה, ופוג מסכים לאתגר. פוג יחד עם משרתו פספרטו וחברו האוגר טיקו יוצאים להרפתקה.

במהלך הסדרה נתקלת החבורה במכשולים, רובם בגלל שליחיו הסמויים של סאליבן שעוקבים אחרי החבורה בשביל לעצור אותם כדי שלא יצליחו. בנוסף לבעיות שלהם, עוקב אחרי פוג וחבריו המפקח דיקס, איש אשר האשים את פוג בפשעים, דבר הגורם גם למשטרה לצאת בעקבותיהם. במהלך המסע נוספה לחבורה גם רומי, נסיכה הודית שאותה הצילו ממוות. הנסיכה מיד התאהבה בפוג והחליטה להצטרף אליו במסעו ולהתחלה של חיים חדשים איתו. החבורה מצליחה לבסוף לגבור על כל הקשיים והמכשולים שטמנו להם והם חוזרים ללונדון. אך לחץ של הרגע האחרון שורר בהם כשהם חושבים שהם באיחור של יום, אבל הם מבינים שלאחר מסע מסביב לעולם כולו הם בעצם הרוויחו יום. החבורה חזרה בזמן למועדון וניצחה בהתערבות.

הדמויות הראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ווילי פוג (Willy Fog) - מבוסס על דמותו של פיליאס פוג ומוצג כאריה. הוא ג'נטלמן אנגלי הנאמן היטב לחבריו.
  • פספרטו (Rigodon) - מבוסס על דמותו של ז'אן פספרטו ומוצג כחתול צרפתי. בעברו עבד בקרקס יחד עם טיקו, חברו האוגר. משרתו של ווילי פוג.
  • טיקו (Tico) - חברו האוגר של פספרטו ושותפו מהקרקס. בתחילת הסדרה פספרטו החביא את טיקו בתיקו מפני שפחד שווילי לא ירצה שהוא יהיה המשרת שלו כי הוא יהיה צריך להאכיל עוד משהו.
  • הנסיכה רומי (Princess Romy) - מבוססת על דמותה של אאודה ומוצגת כחתולה. יתומה שהפכה לנסיכה מפני שהתחתנה עם רג'ה הודי אשר סגד לאלה קאלי. כאשר מת רג'ה היא הייתה אמורה למות יחד איתו, אך פספרטו הציל אותה. רומי המשיכה עם החבורה במסע והתאהבה בווילי פוג.
  • המפקח דיקס (Inspector Dix) - מבוסס על דמותו של הבלש פיקס ומוצג ככלב. משוכנע שווילי פוג אחראי על שוד הבנק של אגליה.
  • בולי (Constable Bully) - שותפו של המפקח דיקס. בולדוג טוב לב שכפוף למפקח דיקס בעקבות בעיות כלכליות.
  • טרנספר (Transfer) - זאב אפור שנשכר על ידי סאליבן בשביל לחבל בתוכניות של ווילי פוג. לאורך הסדרה הוא מפעיל מגוון של טקטיקות כדי לעכב את ווילי פוג וחברתו, החל מלהוביל אותם בכיוון הלא נכון בכוונה לגרום לתאונות. הוא אדון התחפושות ויכול לחקות באופן מושלם את הקולות וההתנהגויות של אלה שהוא מתחזה אליהם (הצופים תמיד יכולים לזהות אותו על ידי האור המושך לרגע את עין הזכוכית שלו). הוא סימם את פספרטו כשהתחזה לדיקס, בשונה מהספר המקורי שבו פספרטו סומם על ידי דיקס באמת.
  • סאליבן (Mr. Sullivan) - זאב. ראש הבנק המרכזי של אנגליה. יריבו של ווילי פוג שמוכן לעשות הכל בשביל שלא יצליח בהתערבות, שכר את שירותיו של טרנספר בתחילת הסדרה.

המדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

במאי ומפיק הדיבוב של הסדרה בעברית היה ניקו בר.

שם הדמות מדבב/ת בספרדית מדבב/ת בעברית
ווילי פוג קלאודיו רודריגס גדעון שמר
פספרטו מנואל פאירו ג'יל בן דוד
טיקו חוסה מורטאללה גיא ברכה
הנסיכה רומי גלוריה קמארה לימור עופר
המפקח דיקס רפאל דה פנאגוס ניקו בר
בולי לואיס מרין שמוליק טנא
טרנספר אנטולין גרסיה ניקו בר
סאליבן פליקס אססו, לואיס גספר
מספר טאופילו מרטינס ניקו בר
דמויות שונות ניקו בר, שמוליק טנא, מיכה אוזין סליאן, קובי בר

מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך הסדרה הושמעו כמספר שירי מקור בנוסף לשיר הפתיחה ושיר הסיום. בגרסה העברית עמרי כהן תרגם את השירים לעברית, ושמוליק טנא ניהל את הביצועים המוזיקליים.

הפצה ביתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

החל משנת 1998, פרקים נבחרים של הסדרה הופצו בבריטניה על גבי קלטות וידאו על ידי Lollipop Video (כיום Collection International). הסדרה הופצה על ידי BRB Internacional בשיתוף עם Televisión Española, כתוצאה מכך BRB Internacional חייבים לתת אישור לפני כל קלטת וידאו המפיצה את הסדרה.

המשכים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדרת המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

לסדרה נוצרה סדרת המשך בשם "הרפתקאותיו החדשות של ווילי פוג" (במקור: Willy Fog 2) בשנת 1993, עשור לאחר סיום השידור המקורי של הסדרה. כמו בסדרה המקורית, לסדרה הייתה עונה אחת ו-26 פרקים. הסדרה הורכבה משני סיפורים נפרדים בהמשכים המבוססים על הספרים "מסע אל בטן האדמה" ו-"20,000 מיל מתחת למים" שגם נכתבו על ידי ז'ול ורן. בישראל הסדרה שודרה לראשונה בדיבוב לעברית בערוץ הילדים בשנת 1997, ולאחר מכן בשידורים חוזרים בערוץ ג'וניור בשנת 2012.

סרטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לסדרה נוצר סרט טלוויזיוני המתמצת את עלילות הסדרה בשם "סביב העולם בשמונים יום עם ווילי פוג". גם לסדרת ההמשך נוצרו שני סרטים המתמצתים את עלילת הסדרה: "מסע אל בטן האדמה עם ווילי פוג" מתמצת את החלק הראשון של הסדרה, ו"20,000 מייל מתחת למים עם ווילי פוג" מתמצת את החלק השני של הסדרה. הפקת הדיבוב, בימוי הדיבוב והמדבבים של הסרטים היו שונים מן הדיבוב המקורי של הסדרות.

ווילי פוג: המחזמר[עריכת קוד מקור | עריכה]

מחזמר בשם "Willy Fog: El Musical" הוצג בספרד בשנת 2008 לכבוד חגיגות 25 שנים לסדרה. במחזמר בוצעו השירים מן הפסקול של הסדרה בהשתתפות ג'ומה אורטונובס (ווילי פוג), לורה טולדו (הנסיכה רומי) וחוסה טרונקוסו (פספרטו) באיפור ומסכות של הדמויות המצוירות, טיקו הוצג כבובה והופעל על ידי סליה ויוקיו. עלילת המחזמר הייתה תמצות של הסדרה המקורית, והוא בוים על ידי ריקארד רגאנט. המחזמר רץ פעמיים ביום בתיאטרון "Teatro Calderón" במדריד מאוקטובר 2008. המחזמר לא הוצג בישראל.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]