France 2

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
France 2
סמליל הערוץ France 2
פרטי הערוץ
מדינה צרפתצרפת צרפת
קטגוריה דרמה, קומדיה וחדשות
תאריך השקה 7 בספטמבר 1992 עריכת הנתון בוויקינתונים
בעלות הטלוויזיה הצרפתית
שפה צרפתית
משרד ראשי פריז עריכת הנתון בוויקינתונים
http://www.france2.fr
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
סמליל קודם של הערוץ

France 2 (קרי: פראנס דֶה) הוא ערוץ טלוויזיה צרפתי, וחלק מקבוצת הטלוויזיה הצרפתית, הכוללת גם את France 3 ,France 5 ו-France 4. הצבע המזוהה עם הערוץ הוא אדום. כיום הערוץ משדר תוכניות דרמה, קומדיה וחדשות.

בישראל, הערוץ משודר ב-HOT באיכות HD וב-YES באיכות SD.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-21 בדצמבר 1963 הושק הערוץ בשם RTF 2 (חברת RTF היא חברה ממשלתית שקדמה ל-ORTF, שמתעסקת בטלוויזיה ורדיו), אחרי שנה הערוץ עבר לשליטת ORTF, החברה עברה מיתוג מחדש והוחלף לה השם ל La Chaîne 2. ב-1 באוקטובר 1967 בשנה 14:15 (שעון צרפת) הערוץ החל לשדר בצבע. בשנת 1975 הערוץ עבר מיתוג מחדש ושינה את שמו ל-Antenne 2. ב-1992 הערוץ שינה את שמו ל-France 2 וכך נקרא הערוץ עד היום (2011).

ב-30 בספטמבר 2000 היה מעורב צוות חדשות של הערוץ שכלל את השדרן הצרפתי שארל אנדרלן ואת הצלם הפלסטיני טאלאל אבו ראחמה בפרשת מוחמד א-דורה בה הם תיעודו את מותו לכאורה של נער פלסטיני מאש צה"ל. התמונות הקשות שלהבו את ההמון הערבי בישראל וברשות הפלסטינית והגבירו את המהומות באזור. מאוחר יותר קבע תחקיר של צה"ל כי א-דורה לא נהרג מאש צה"ל אלא מאש פלסטינית. אחרים האשימו את צוות France 2 שצילם את התקרית בביומה ואף בזיופה. France 2 הגיש תביעה משפטית על הוצאת דיבה כנגד פיליפ קרסנטי, פוליטיקאי ואיש עסקים יהודי-צרפתי, שטען שהקלטת מזויפת. עד היום נושא זה שנוי במחלוקת.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא France 2 בוויקישיתוף