מפלט אחרון (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מפלט אחרון
Last Resort
סוגה סדרת דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
יוצרים שון ראיין עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים אנדרה בראוור עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 13 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיק מרטין קמפבל עריכת הנתון בוויקינתונים
מפיקים בפועל מרטין קמפבל עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה רוברט דנקן עריכת הנתון בוויקינתונים
שידור
רשת שידור ABC עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת שידור מקורית 27 בספטמבר 2012 – 24 בינואר 2013 עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מפלט אחרוןאנגלית: Last Resort) היא סדרת טלוויזיה דרמה צבאית אמריקאית ששודרה ברשת ABC מ-27 בספטמבר 2012 ועד 24 בינואר 2013. [1] הסדרה נוצרה על ידי שון ראיין וקארל גאידוסק, והופקה על ידי Sony Pictures Television . ב-16 בנובמבר 2012, ABC הודיעה שהסדרה לא תמשיך לעונה נוספת, והתוכנית נגמרה לאחר 13 פרקים.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאשר צוות הצוללת של מחלקת אוהיו של חיל הים האמריקאי, USS Colorado (SSBN-753), מפנים צוות של אריות הים מחוף פקיסטן, הקולורדו מקבלת פקודה לשגר טילים בליסטיים גרעיניים לעבר פקיסטן.

קפטן מרקוס צ'פלין (אנדרה בראואר), הקצין המפקד על הקולורדו, דורש אישור נוסף לפקודת הירי מכיוון שהפקודה התקבלה דרך ערוץ תקשורת משני של תקופת המלחמה הקרה, שאמור לשמש רק אם וושינגטון, די.סי כבר הושמדה. לאחר שמוודאים שהבירה עדיין קיימת צ'פלין מסרב לבצע את הירי עד שהפקודה תשלח דרך המערכת הנכונה ומודח מתפקידו על ידי סגן שר ההגנה, וויליאם קארי, והפיקוד עובר לידיו של סמך הפיקוד השני בקולורדו, סגן קפטן סם קנדל (סקוט ספידמן). כשגם קנדל מערער על הפקודות ודורש אישור, הצוללת נורתה על ידי הצוללת מחלקת וירג'יניה, USS Illinois (SSN-786). לאחר מכן, שני טילים גרעיניים משוגרים לעבר פקיסטן על ידי צוללות אמריקאיות אחרות.

בהבנה שהם הפכו לאויבים של מדינתם, הקולורדו מחפשת מקלט באי סנט מרינה (אי בדיוני שנמצא באוקיינוס ההודי ושייך לצרפת) ותופסת את מתקן התקשורת ואזהרה מוקדמת של נאט"ו. כשמטוסי B-1 מופלים כדי לתקוף את הצוללת והאי, צ'פלין משגר טיל גרעיני מסוג טריידנט לעבר וושינגטון, כדי להראות להנהגת המדינה שהוא רציני. המטוסים חוזרים ברגע האחרון, אך צ'פלין (ששינה את קואורדינטות היעד הסופי של הטיל) מאפשר לטיל לעוף מעל וושינגטון ולהתפוצץ 320 ק"מ מערבה באוקיינוס הפתוח, הפיצוץ נראה בבירור מוושינגטון וניו יורק. דרך שידור טלוויזיוני לתקשורת, הוא מכריז על אזור בידוד של 320 ק"מ סביב סנט מרינה. עכשיו, הצוות חייב למצוא דרך להוכיח את חפותו ולגלות מי בממשל האמריקאי הכשיל אותם, כדי שיוכלו לחזור הביתה.

ככל שהסדרה מתקדמת, צ'פלין מוצא את עצמו נאלץ להיות ברית שלא ברצונו עם סין, תוך כדי התמודדות עם מרד בצוות שלו, בראשותו של ראש הצוות ג'וזף פרוסר (רוברט פטריק), שמנסים להתקומם נגדו. הוא צריך גם להתמודד עם תוכניותיו של ברון הסמים המקומי, ג'וליאן סראט. הסדרה עוקבת גם אחר מאמציה של קיילי סינקלייר (אוטם ריסר), מעצבת נשק בארצות הברית, שמתאחדת עם כריסטין קנדל (ג'סי שראם), אשתו של סמך הפיקוד של הקולורדו, כדי לגלות את האמת מאחורי התקיפה הגרעינית על פקיסטן.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אנדרה בראואר כקפטן מרקוס צ'פלין
  • סקוט ספידמן כקצין המבצע (XO), סגן מפקד סם קנדל
  • דייזי בטס בתור לוטננט גרייס שפרד, נווטת הסירה ובתו של אדמירל אחורי ארתור שפרד (חבר ותיק של קפטן צ'פלין)
  • רוברט פטריק בתור קצין ראשי ראשי ג'וזף פרוסר, ראש הסירה (COB) של USS קולורדו
  • קמיל דה פאציס בתפקיד סופי ז'ירארד, המפקדת הצרפתית של מתקן התקשורת של נאט"ו
  • דיצ'ן לקמן בתפקיד תני טומרנג'ק, הבעלים של סנט מרינה בר
  • דניאל ליסינג כקצין המשנה ג'יימס קינג, חותם הצי האמריקאי
  • סהר נגאוג'ה בתפקיד ג'וליאן סראט, העריץ המקומי בסנט מרינה
  • ג'סי שרם בתור כריסטין קנדל, אשתו של סגן המפקד סם קנדל

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב- Rotten Tomatoes, לסדרה דירוג אישור של 79% עם ציון ממוצע של 7.3 מתוך 10 על סמך 42 ביקורות. הקונצנזוס הקריטי של האתר הוא, "המפלט האחרון הוא מותחן קונספירציה מהשורה הראשונה, עם הפקה באיכות קולנועית וקטעי פעולה מרתקים." [2] ב־Metacritic, לסדרה יש ציון של 74 מתוך 100 על סמך 31 מבקרים, מה שמצביע על "ביקורות חיוביות בדרך כלל". [3]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Porter, Rick (26 ביולי 2012). "ABC fall 2012 premiere dates: 'Revenge' and 'Modern Family,' plus 'Suburgatory' gets a new timeslot". Zap2it. נבדק ב-26 ביולי 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ "Last Resort: Season 1". Rotten Tomatoes. נבדק ב-20 בינואר 2024. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ "Last Resort: Season 1". Metacritic. נבדק ב-27 בספטמבר 2012. {{cite web}}: (עזרה)