מפלצות נגד חייזרים (זיכיון)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מפלצות נגד חייזרים
לוגו הזיכיון
לוגו הזיכיון
בימוי קונרד ורנון
רוב לטרמן
הופק בידי דרימוורקס
סוגה סרטי מפלצות עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות ‏$381,509,870 (נכון ל-26 ביוני 2014)[1]
סרטים בסדרה מפלצות נגד חייזרים
www.monstersvsaliens.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מפלצות נגד חייזרים הוא זיכיון מדיה של חברת דרימוורקס. הזיכיון ממוקם במקום ה-13 ברשימת הזיכיונות הרווחיים ביותר של דרימוורקס, נכון לתאריך 26 ביוני 2014[2]. הזיכיון עוסק בהרפתקאותיה של סוזן מרפי, בת אדם שנפגעה ממטאור וגדלה לגודל 15 מטר. הזיכיון כולל את סרט הקולנוע מפלצות נגד חייזרים.

סרטי הזיכיון[עריכת קוד מקור | עריכה]

מפלצות נגד חייזרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – מפלצות נגד חייזרים

סוזן מרפי, בחורה מארצות הברית החליטה להתחתן עם חזאי בשם דרק דייטל. ביום החתונה, מטאור נחת על סוזן. באופן מפתיע היא איננה מתה, אלא גדלה לגודל 15 מטרים. צבא ארצות הברית שמע על גדילתה של סוזן ועל פגיעת המטאור, ושלח חיילים למקום החתונה. הצבא תייג את סוזן כמפלצת, ולכד אותה. ממשלת ארצות הברית נתנה לסוזן את הכינוי "עצונומיקה" (במקור: Ginormica), ומסרה אותה לבסיס צבאי. גנרל מונגר, ראש הבסיס, שם את סוזן בחדר יחד עם בועה בת אלמוות בשם ב.ו.ב, מדען בעל ראש ג'וק ו'החוליה החסרה' - מפלצת שהיא שילוב של קוף ודג וחרקוזאור, זחל ענק.

בינתיים, בחלל, חייזר מרושע בשם גלאקסאר שלח הודעה לעיתונות בכדור הארץ על כך שהוא תכנן להרוס את כדור הארץ יחד עם צבאו. נשיא ארצות הברית, האת'ווי, שלח את סוזן, ב.ו.ב, דוקטור ג'וק, החוליה החסרה ואת חרקוזאור לעצור את גלאקסאר וצבאו מלהרוס את כדור הארץ. סוזן, ב.ו.ב, החוליה החסרה, דוקטור ג'וק וחרקוזאור טסו בחללית ששייכת לצבא ארצות הברית למפקדתו של גלאקסאר. הם שכנעו אותו לא להרוס את כוכבם, והחזירו את השלום לכדור הארץ.

הכנסות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרט תאריך שחרור הכנסות ‏ תקציב ‏
ברחבי העולם
מפלצות נגד חייזרים 27 במרץ 2009 $381,466,116 $175,000,000
הכנסות מלאות $381,466,116 $175,000,000

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרט אתר Rotten Tomatoes אתר Metacritic
מפלצות נגד חייזרים 72%[3] 56%[4]
סיכום דרוגים לממוצע 72% 56%

הסרט קיבל ביקורות בינוניות בשני האתרים. באתר Rotten Tomatoes הוא קיבל ציון סביר, וב-Metacritic הוא קיבל ציון שנחשב נמוך.

סדרות טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מפלצות נגד חייזרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

'מפלצות נגד חייזרים' היא סדרת טלוויזיה שנוצרה בטכניקת אנימציה ממוחשבת ונושאת את שם הזיכיון. עלילת הסדרה מתרחשת לאחר עלילת הסרט "מפלצות נגד חייזרים" והיא מספרת על עלילותיהם של סוזן, ב.ו.ב, חוליה ודוקטור ג'וק שמצילים את העולם מנבלים שונים שמנסים לכבוש אותו. הנבלים העיקריים בסדרה הם החייזרים, ששולחים מפלצות וחייזרים שונים להרוג את סוזן, ב.ו.ב, חוליה ודוקטור ג'וק.

מפלצות נגד חייזרים: המוטציה מהחלל החיצון[עריכת קוד מקור | עריכה]

'מפלצות נגד חייזרים: המוטציה מהחלל החיצון' (במקור: Monsters vs. Aliens: Mutant Pumpkins from Outer Space) היא סדרת טלוויזיה שנוצרה בטכנולוגיית אנימציה ממוחשבת. 'מפלצות נגד חייזרים: המוטציה מהחלל החיצון' היא סדרת הטלוויזיה הראשונה ששודרה בעקבות הסרט 'מפלצות נגד חייזרים'. הסדרה מספרת על עלילותיהם של ב.ו.ב, סוזן, החוליה החסרה וחרקוזאור לאחר אירועי הסרט 'מפלצות נגד חייזרים'. בסדרה, סוזן חזרה אל ביתה וגרה בו יחד עם בעלה, וב.ו.ב, החוליה החסרה וחרקוזאור נלחמים עם חייזרים שמאיימים על כדור הארץ. הפרק הראשון של הסדרה שודר בתאריך 26 באוקטובר 2009.

משחקי וידאו[עריכת קוד מקור | עריכה]

מפלצות נגד חייזרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

'מפלצות נגד חייזרים' הוא משחק וידאו שנוצר ושווק על ידי חברת Beenox וחברת Amaze Entertainment. את המשחק ניתן לשחק במחשב עם מערכת הפעלה של Microsoft Windows, בפלייסטיישן 3, בפלייסטיישן 2, ב־xbox ובנינטנדו DS. במשחק ניתן לשחק את סוזי, ב.ו.ב, החוליה החסרה וחרקוזאור שנלחמת במפלצות ענקיות שמנסות להרוג אותה ובחייזרים מהחלל שמנסים לכבוש את כדור הארץ. המשחק עוקב אחרי עלילת הסרט בצורה מדויקת, ומתעד את כל האירועים שקרו בסרט.

Super Star Kartz[עריכת קוד מקור | עריכה]

משחק וידאו נוסף הוא 'Super Star Kartz' שהוא משחק וידאו שבו דמויות מסרטים שונים של דרימוורקס מתאחדים כדי לנצח רשעים שרוצים להרוג אותם (רשעים שלא מופיעים בסרטים של דרימוורקס). במשחק מופיעת הדמויות סוזי, ב.ו.ב, החוליה החסרה וחרקוזאור לצד דמויות מהזיכיונות מדגסקר, שרק ועידן הקרח.

סרטים קצרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פריצתו הגדולה של ב.ו.ב[עריכת קוד מקור | עריכה]

'פריצתו הגדולה של ב.ו.ב' (במקור: B.O.B.'s Big Break) הוא סרט קצר שצולם בעקבות יציאת הסרט 'מפלצות נגד חייזרים'. הסרט הקצר שודר בערוץ ניקלודיאון. בסרט הקצר מופיעים ב.ו.ב, סוזן, החוליה החסרה וחרקוזאור כלואים על מטוס, לאחר שנחטפו על ידי אויב לא ידוע. ב.ו.ב משתמש בכוחותיו כג'וק, פותח את דלת המטוס ומשחרר את שאר חבריו. עלילת הסרט 'B.O.B.'s Big Break' מתרחשת לאחר אירועי הסרט 'מפלצות נגד חייזרים'. הסרט הקצר שודר בארצות הברית בליל כל הקדושים 2009. הסרט נקרא 'פריצתו הגדולה של ב.ו.ב' מכיוון שב.ו.ב הוא הכוכב בסרט, הסרט הוא הפריצה שלו, וגם מפני שב.ו.ב פורץ את דלת המטוס ומציל אותו ואת חבריו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "הכנסות מפלצות נגד חייזרים", באתר Box office Mojo
  2. ^ "הכנסות סרטי דרימוורקס", באתר Box office Mojo
  3. ^ "מפלצות נגד חייזרים", במסד הנתונים והביקורת Rotten Tomatoes
  4. ^ "מפלצות נגד חייזרים", במסד הנתונים והביקורות Metacritic