מצעד מועמדי הפרסים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מצעד מועמדי הפרסים
Parade of the Award Nominees
פתיח הסרט
פתיח הסרט
בימוי וולט דיסני
הופק בידי וולט דיסני
עריכה שיטת טכניקולור
אנימטור ג'ו גרנט
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה אולפני וולט דיסני
חברה מפיצה אולפני וולט דיסני
הקרנת בכורה 18 בנובמבר 1932 (טקס פרסי אוסקר ה-5)
משך הקרנה 2 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט קצר, סרט הנפשה, סרט קומדיה, סרט לכל המשפחה, סרט מוזיקלי
דף הסרט ב־IMDb

מצעד מועמדי הפרסיםאנגלית: Parade of the Award Nominees) הוא סרט הנפשה קצר משנת 1932, שנעשה עבור טקס פרסי אוסקר ה-5, אשר מככבים בו מיקי מאוס וחבריו המובילים מצעד של כוכבים הוליוודיים קריקטוריים.[1]

סרט קצר זה הוא הראשון של מיקי מאוס שהופק בטכניקולור, שנתיים לפני "קונצרט הלהקה". יונייטד ארטיסטס הסכימו לממן את הפקת הסרטים הקצרים בסדרת "סימפוניות טיפשיות" של דיסני כדי שיהיו עם צבע, והמפיקים וולט דיסני ורוי דיסני קיוו שהצגת מיקי מאוס בצבע באירוע יוקרתי זה יעזור לשכנע את יונייטד ארטיסטס לעשות גם את סדרת הסרטים "מיקי מאוס" עם צבע.[2]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מציג את מיקי מאוס שמוביל מצעד של מועמדים קריקטוריים לשחקן הטוב והשחקנית הטובה ביותר. הוא נעזר במיני מאוס, קלרבל הפרה ומגוון רב של בעלי חיים מואנשים, שמשמשים כנגנים ונושאי כרזות. המועמדים, לפי סדר הופעתם, היו:

פלוטו סוגר את התהלוכה כשכרזה קשורה לזנבו עם הכיתוב "הסוף".

מיקי מאוס בהופעתו הראשונה בצבע

הערות הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • "מצעד מועמדי הפרסים" הוא הסרט הראשון שבו מיקי מופיע בצבע, והמכנסיים הקצרים שלו היו ירוקים, עדיין לא המכנס האדום האייקוני אשר הוא ילבש בסדרת הסרטים.
  • "מצעד מועמדי הפרסים" הוא סרט דיסני הקצר הראשון שפותח עם מערכת השמע המוקדמת של RCA Photophone.
  • פלוטו, המוצג בצבע בפעם הראשונה, מופיע בצבע אפור ולא צהוב-כתום.
  • האנימטור ג'ו גרנט נשכר כדי ליצור את הקריקטורות של המועמדים לפרס. זוהי הייתה העבודה הראשונה שלו אצל דיסני, והוא המשיך לעבוד במחלקת הסיפורים שלהם במשך 70 שנה.
  • הזוכים מהשחקנים שהופיעו במצעד הם: הייז בקטגוריית השחקנית הטובה ביותר ובירי ומארץ' שהיו זוכים משותפים בקטגוריית השחקן הטוב ביותר.
  • הסרט הוצג רק בטקס הפרסים ומעולם לא היה מיועד לקהל הרחב; הוא שוחרר בסופו של דבר גם בלייזרדיסק וגם ב-DVD כחלק מהסטים של לקט הסרטים המצוירים של מיקי מאוס.[3]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Grob, Gijs (2018). "Parade of the Award Nominees". Mickey's Movies: The Theatrical Films of Mickey Mouse. Theme Park Press. ISBN 978-1683901235.
  2. ^ Kaufman, J.B.; Gerstein, David (2018). Walt Disney's Mickey Mouse: The Ultimate History. Cologne: Taschen. p. 148. ISBN 978-3-8365-5284-4.
  3. ^ "Mickey Mouse in Living Color DVD Review". DVD Dizzy. נבדק ב-20 בפברואר 2021. {{cite web}}: (עזרה)