מריה סמפל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מריה סמפל
מריה סמפל, 2013
מריה סמפל, 2013
לידה 21 במאי 1964 (בת 59)
סנטה מוניקה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים קולג' ברנרד, בית הספר צ'ואט רוזמרי הול עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות היצירה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1992 עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג ג'ורג' מייר עריכת הנתון בוויקינתונים
www.mariasemple.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מריה סמפל (באנגלית: Maria Keogh Semple; נולדה ב-21 במאי 1964) היא סופרת ותסריטאית אמריקאית. היא המחברת של "איפה את, ברנדט" (2012). בטלוויזיה השתתפה בכתיבת "בוורלי הילס 90210", "משתגעים מאהבה", "סאטרדיי נייט לייב", "משפחה בהפרעה", "פתאום סוזן" ו"אלן".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מריה סמפל נולדה בסנטה מוניקה, קליפורניה. משפחתה עברה לספרד מיד לאחר שנולדה. שם אביה, התסריטאי לורנצו סמפל ג 'וניור כתב את הפיילוט לסדרת הטלוויזיה "באטמן". המשפחה עברה ללוס אנג'לס ומשם לאספן, קולורדו. סמפל למדה בפנימייה, ובשנת 1986 קיבלה תואר ראשון באנגלית מברנארד קולג'.

עבודת התסריטאות הראשונה שלה הייתה בשנת 1992, לסדרת הטלוויזיה "בוורלי הילס 90210". היא הייתה מועמדת לפרס אמי לבידור בפריים טיים, בשנת 1997, עבור "משתגעים מאהבה". בשנים 2006 ו -2007 היא הייתה מועמדת לפרס גילדת הסופרים של אמריקה עבור "משפחה בהפרעה ". ספרה "This One is Mine" הגיע בשנת 2010 לגמר בתחרות פרס איגוד מוכרי הספרים של צפון מערב האוקיינוס השקט . בשנת 2004 הופיעה בסרטו של דייוויד או. ראסל " אני אוהב האקביז". היא פעילה בקהילה הספרותית של סיאטל, ונמנית עם המייסדים של "שבעת הסופרים של סיאטל". סיפוריה פורסמו במגזין הניו יורקר. היא לימדה כתיבה ספרותית ב"בית הוגו" .

נמצאת במערכת יחסים עם ג'ורג 'מאייר ולהם בת אחת, פופי. הם מתגוררים בסיאטל. בשנת 2007 סוג שהתגלה של רקופוריים מסרי לנקה נקרא Philautus poppiae על שם הבת, מחווה למסירותם של בני הזוג להערכת הדו-חיים העולמית.

רומנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרומנים שכתבה הם:

  • "This One is Mine"‏ (2008), עוסק באישה שיש לה הכל, משפחה אוהבת ועושר, עם זאת אומללותה מובילה אותה לקבל החלטות מסוכנות במרדף אחר "יותר".
  • "איפה את, ברנדט" (2012, תרגום לעברית יצא לאור בשנת 2013 בהוצאת ידיעות אחרונות), עוסק באדריכלית אגורפובית, רעיה ואם, הנאבקת להסתגל לחיים בסיאטל ואז נעלמת ממש לפני טיול משפחתי לאנטארקטיקה. הספר היה שנה ברשימת רבי המכר של "הניו יורק טיימס" זכה בפרס אלכס של איגוד הספריות האמריקאי, והיה מועמד לפרס נשים לספרות בדיונית. בשנת 2013 נמכרו זכויות ההסרטה של "איפה את, ברנדט", ובשנת 2019 החלה הקרנתו של הסרט "איפה את, ברנדט" בבימויו של ריצ'רד לינקלייטר, שבו קייט בלאנשט מגלמת את דמותה של ברנדט.
  • "Today will be Different" (אוקטובר 2016) מתרחש במהלך יום אחד ומספר את סיפורה של אישה אשר מתחילה את היום שלה בהחלטה להיות העצמי הטוב ביותר שלה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מריה סמפל בוויקישיתוף