מרכז האימונים האולימפי של ריו דה ז'ניירו

מרכז האימונים האולימפי של ריו דה ז'ניירו
Centro Olímpico de Treinamento
מידע כללי
סוג היכל הופעות, אולם ספורט עריכת הנתון בוויקינתונים
כתובת בארה דה טיז'וקה עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום ריו דה ז'ניירו עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ברזיל עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע על ההקמה
תקופת הבנייה ?–2016 עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך פתיחה רשמי 2016 עריכת הנתון בוויקינתונים
קואורדינטות 22°58′26″S 43°23′45″W / 22.973883°S 43.395953°W / -22.973883; -43.395953
(למפת ריו דה ז'ניירו רגילה)
 
מרכז האימונים האולימפי של ריו דה ז'ניירו
מרכז האימונים האולימפי של ריו דה ז'ניירו
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מרכז האימונים האולימפיפורטוגזית: Centro de Treinamento Olímpico) הוא קומפלקס אולמות ספורט גדול שנבנה ב"בארה אולימפיק פארק" ברובע בארה דה טיז'וקה שבריו דה ז'ניירו, לקראת אולימפיאדת ריו דה ז'ניירו (2016). מרכז האימונים האולימפי אירח גם טורנירים במשחקים הפאראלימפיים. קומפלקס האולמות הוקם לצד מתקני ספורט אחרים שהוקמו במתחם בשנים האחרונות ובעתיד ישמש כמרכז אימונים אולימפי לספורטאים הברזילאים. על פי התכנון המקורי הקומפלקס נועד להכיל ארבעה אולמות שאותם ניתן יהיה לחבר את האולמות בעת הצורך לחלל משותף אם כי תוכנית זאת שונתה עם הזמן. לאחר האולימפיאדה ישמש המתחם כמרכז האימונים המרכזי של הספורטאים בברזיל המשתתפים באולימפיאדות ואירועי ספורט נוספים ולאימונים ב-12 מקצועות שונים כשבאולם במרכז עצמו ובאולמות הסמוכים בקריית הספורט ניתן אף לקיים תחרות שונות.

את קומפלקס האולמות תכנן משרד האדריכלים המקומי "ויגלייקה" כשלוש טבעות אובליות העולות אחת על השנייה והביתנים מחופים מבחוץ בזכוכית וקורות עץ אנכיות המעוצבות כגל במחווה ליצירות אדריכליות מודרניסטיות מפורסמות מהעבר בברזיל.

מרכז ההדרכה כולל שלושה אולמות הממוקמים בשורה במבנה אחד: כולם מכונים קריוקה ארנה וממוספרים מאחד עד שלוש:

  • אולם 1 מכיל 16,000 מקומות ויארח את טורניר הכדורסל האולימפי ואת טורנירי הכדורסל נכים והרוגבי נכים במשחקים הפאראלימפיים. על פי הפרסומים לאחר המשחקים תוקטן קיבולת האולם ל-6,000 מקומות בלבד (חלקם זמניים) ויתווספו בו חדרי אימונים לספורטאים.
  • אולם 2 מכיל 10,000 מקומות ויארח את טורנירי הג'ודו והטאקוונדו האולימפיים ותחרויות כדוריד נכים וג'ודו לנכים במשחקים הפאראלימפיים. לאחר האולימפיאדה יוסרו המושבים ויחד עם אולם 1 ישמש המתחם כמרכז אימונים הכולל מספר חדרי אימונים לספורטאים.
  • אולם 3 מכיל אף הוא 10,000 מקומות ויארח באולימפיאדה את תחרויות ההיאבקות והטאקוונדו והסיף ולאחר מכן את טורניר כדורעף הנכים. לאחר האולימפיאדה יפורקו היציעים והמבנה יוסב לבית ספר לספורטאים.

בנוסף יפעל לצד המתחם מלון ייעודי לספורטאים ומרכז לרפואת ספורט.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]