קאנטרי קלאב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מועדון שדה "אל בוסקו" בפרו
מועדון שדה בנשר, ישראל

קאנטרי קלאבעברית: מועדון שדה[1]) הוא מועדון ספורט ששוכן בדרך־כלל מחוץ למרכזי הערים, ובו מתקני ספורט שונים. מתקני הספורט שונים ממועדון למועדון, כשבין המתקנים המקובלים הם בריכת שחייה, מגרש טניס, מגרש גולף, מועדון פולו, מועדון רכיבה על סוסים, מגרש כדורגל וחדר כושר. מקור הרעיון בארצות הברית, ומועדונים כאלה גם נפוצים בבריטניה, באוסטרליה ובמדינות נוספות. על פי רוב פועלים מועדוני שדה כמועדוני חברים המעודדים חברות על בסיס שנתי.

במועדוני שדה רבים בארצות הברית היו מקובלים בעבר כללים נוקשים של קבלה למועדון, כאשר לא התאפשר לבני מיעוטים אתניים או דתיים (כגון שחורים, היספאנים או יהודים) להתקבל לחברות במועדון - אך כיום בחלק גדול מהמועדונים האמריקאיים המצב השתנה, בין השאר בזכות חקיקת חוקים נגד אפליית מיעוטים.

בישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקאנטרי קלאב הראשון בישראל הוקם בתל אביב ב-1965 בסמוך לצומת גלילות[2]. המועדון התפרש על שטח של 11 דונם והציע בין השאר בריכה אולימפית, 11 מגרשי טניס ו-600 מקומות חנייה. הוא פעל ברציפות עד שנת 2004.

בישראל קאנטרי קלאב הוא מתחם המיועד לפעילות ספורטיבית שיכלול בריכת שחייה, חדר כושר, מגרשי טניס, מגרשי כדורסל ומגרשי קטרגל. וכן מתקנים התומכים בכך כגון קפיטריה, מלתחות, ואולמות לחוגי כושר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קאנטרי קלאב בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]