משה פיזנטי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
משה פיזנטי
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
מידע אישי
לידה 1 במאי 1956 (בן 67)
מצרים
עמדה מגן ימני
מועדוני נוער
בית"ר תל אביב
מועדונים מקצועיים כשחקן
שנים מועדונים
1974–1982
1982–1984
1984–1986
1986–1988
בית"ר תל אביב
הפועל תל אביב
בית"ר תל אביב
לזרוס חולון
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

משה פיזנטי (נולד ב-1 במאי 1956 במצרים) הוא כדורגלן עבר ומאמן כדורגל ישראלי ששיחק בעמדת המגן הימני בבית"ר תל אביב והפועל תל אביב.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיזנטי נולד במצרים ובגיל חצי שנה עלה לישראל עם משפחתו. הוא החל לשחק כדורגל במסגרת מחלקות הנוער של בית"ר תל אביב. בשנת 1974, עלה לבוגרים ורשם את הופעת הבכורה שלו כשעלה בהרכב הראשון מול הפועל ירושלים. הופעת הבכורה המוצלחת של פיזנטי סללה את דרכו להרכבה הראשון של הקבוצה.

בשנת 1982 עבר פיזנטי לקבוצת הפועל תל אביב. פיזנטי שיחק בקבוצה במשך כמעט שנתיים תחת המאמן צביקה רוזן, ואף זכה עם הפועל בגביע המדינה לאחר ניצחון 2–3 בדרבי על מכבי תל אביב במשחק הגמר. בהפועל תל אביב שיחק לצידם של כדורגלנים כמו ג'ימי טורק, משה סיני, אלי כהן (קוקוס), מוריס ז'אנו, שבתאי לוי ואריה בז'רנו.

לאחר כמעט שנתיים בהפועל תל אביב, נכנע פיזנטי ללחצים מצד הנהלת בית"ר תל אביב, וחזר לקדנציה נוספת בקבוצת נעוריו. לקראת סוף שנות ה-80 עבר לקבוצת לזרוס חולון ששיחקה בליגה א', בה שיחק במשך שנתיים עד לפרישה. פיזנטי זומן פעמים רבות לסגל נבחרת ישראל, אך לא זכה לשחק במדיה.

בתחילות שנות ה-90 פנה משה פיזנטי לתחום האימון. פיזנטי אימן קבוצות בעיקר באזור גוש דן, הן קבוצות בוגרים והן קבוצות המשתייכות למחלקות נוער. בין הישגיו כמאמן ניתן למנות את ההגעה למקום החמישי בליגה הארצית (אז הליגה השנייה) עם הפועל בת ים בעונת 1996/1997, והעלייה עם מכבי עירוני בת ים לראשונה בתולדותיה לליגה הלאומית בשנת 2009. בסוף העשור הראשון של המאה ה-21, אימן את קבוצת הפועל צפרירים חולון, בעת ששיחקה בליגה א'.

תארים כשחקן[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפועל תל אביב

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]