משחק השקרים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
משחק השקרים
The Lying Game
לוגו הסדרה
לוגו הסדרה
לוגו הסדרה
מבוסס על The Lying Game עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סדרת דרמה
יוצרים שרה שפרד עריכת הנתון בוויקינתונים
כותבים Charles Pratt Jr. עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי פרד גרבר, Mark Piznarski, Elodie Keene, מייקל גרוסמן, ונדי סטנצלר עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים אלכסנדרה צ'אנדו
אלי גונינו
אליס גרקזין
בלייר רדפורד
אנדי באקלי
הלן סלטר
קירסטן פראוט
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 30 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
חברת הפקה Alloy Entertainment עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה האחים וורנר טלוויזיה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה פיטר שלוסר עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 42 דקות
שידור
רשת שידור ABC Family
רשת שידור בישראל Yes Drama HD
תקופת שידור מקורית 15 באוגוסט 201112 במרץ 2013
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

משחק השקריםאנגלית: The Lying Game) הייתה סדרת דרמה אמריקאית, ששודרה בערוץ ABC Family. הסדרה נוצרה על ידי שרה שפרד ועלתה לשידור ב-15 באוגוסט 2011. בישראל היא שודרה לראשונה בערוץ Yes Drama HD ב-4 בפברואר 2012.

סקירת סדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ארצות הברית)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
12015 באוגוסט 20115 במרץ 2012
2108 בינואר 201312 במרץ 2013

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

אמה בקר (אלכסנדרה צ'אנדו) מחליטה לחפש את אמה הביולוגית. היא מגלה שיש לה אחות תאומה זהה בשם סאטן מרסר (אלכסנדרה צ'אנדו). התאומות הופרדו בלידתם - סאטן אומצה על ידי הורים עשירים (טד וכריסטין מרסר) ואמה עברה ממשפחת אומנה אחת לבאה. אחיה החורג של אמה מנסה להטרידה מינית ומפיל עליה אשמת גנבה, אמה בורחת ממאסר ומחליטה לפגוש את אחותה התאומה. כשהן נפגשות סאטן מספרת לאמה שיש לה קצה חוט לגבי מיהי אמם הביולוגית ומבקשת ממנה שיתחלפו ליומיים בהם הם תוכל לחפשה, בלי שאף אחד ירגיש, ובתום יומיים אלו הן תיפגשנה בבקתה ותתחלפנה חזרה.

סאטן חוברת בלוס אנג'לס לאחיה של אחת מחברותיה, בחור בשם ת'ייר שעוזר לה בחיפושים. במקביל אמה מתחזה לסאטן ומנסה להתמיד בחזות מול חבריה ומשפחתה של סאטן. היחיד שמבין שהיא לא סאטן הוא איתן וויטהורס, אחיו של השריף, שמתברר שהוא החבר הסודי של סאטן. הוא מתעמת עם אמה ומבין שבוצעה החלפה וביחד הם הולכים לפגוש את סאטן במועד המתוכנן. סאטן אינה מגיעה.

כשסאטן יוצרת קשר עם אמה בשיחת וידאו היא מגלה להם כי לא הגיעה למפגש כי הציוד שלה נגנב וכי היא ממשיכה בחיפושים. אמה מספרת לה כי גם בבית הוריה ביקר פורץ שלקח רק את הלפ-טופ שלה עליו היה המחקר של סאטן על אמן הביולוגית. סאטן מאתרת את אימה הביולוגית לפי השם בתעודת הלידה - רות פיטרסון אולם כשהיא ות'ייר מתעמתים מולה מתגלה כי מישהו שילם לה כסף רב שתחתום על תעודת הלידה אולם בפועל, היא אינה אימה הביולוגית. כמו כן היא מציינת כי אמה אומצה על ידי משפחה עשירה מבוורלי הילס, לאור זאת סאטן מבקשת מאמה כי תתמיד בהעמדת הפנים עד שימצא קצה חוט אחר.

לטד מרסר, אביה של סאטן, יש חבר טוב מילדות בשם אלק שהוא במקרה גם התובע המחוזי. מתחילת הסדרה עולה כי ביניהם יש סודות רבים שקשורים לאימוץ של סאטן. כאשר המשטרה חוקרת את הפריצה והגנבה של הלפ-טופ, הוא נמצא במכוניתו של איתן. איתן כמובן מכחיש כל קשר ומזוכה מאשמה כאשר אחותה של סאטן, לוראל, ממציאה שהיא גנבה את המחשב ושתלה אותו אצל איתן כי קינאה בסאטן. סאטן מאתרת את המשפחה שאימצה את אמה בבוורלי הילס ומגלה שזמן קצר לאחת האימוץ הגיעה בחורה בשם אנני לביתם עם מסמכים מזויפים ולקחה מהם את התינוקת. סאטן מוצאת תמונה שלה ועל רקע בית בכפר ומחליטה לאתר את האישה בתמונה. סאטן ות'ייר מצליחים לאתר את הבית בתמונה ומגלים באחד החדרים ציור של כוכבים עם חתימה של "אנני הובס" ומחליטים לאתר את האישה. במקביל אלק מדבר עם בית מחסה לחולי נפש בו מתאכסנת אישה בשם אנני הובס ומבקש כי לא יתנו לסאטן לראותה במידה ותגיע. בזמן הזה אמה זוכה בתואר "מלכת הנשף" והיא ואיתן מתאהבים ומצולמים מתנשקים. סאטן רואה את התמונה ומחליטה כנקמה לשכב עם ת'ייר. כשת'ייר מבין זאת הוא עוזב את סאטן לבדה וחוזר לפניקס.

סאטן מוצאת את בית המחסה ומתגנבת לחדר של אנני הובס שמתוודה בפניה שהרגה את תינוקה וסאטן חושבת שאנני בטוחה שאמה נהרגה בשריפה ולכן נתנה אותה לאימוץ אולם לפני שהיא מצליחה להשיג מידע נוסף היא נתפסת על ידי אנשי הצוות שמעבירים אותה למעצר. היא משוחררת בערבות אנונימית (אשר מתגלה בהמשך שאלק ביצע), ומחליטה לחזור הביתה. לרגל יום הולדתה של סאטן נערכת מסיבה ענקית וסאטן מחליטה להתחלף חזרה עם אמה במקומות. היא משאירה לה הודעה מאיתן לפגוש אותה בבקתה ולמעשה מתכננת לפתות את איתן כדי שאמה תראה אותם יחד. השלושה מתעמתים וסאטן מאיימת שתחשוף אותה במסיבה אם תתנגד. סאטן נוסעת למסיבה אולם בדרך מאבדת שליטה על הרכב ועפה לאגם. אמה מחליטה להגיע למסיבה ולהתעמת שוב עם סאטן אולם היות שהיא מבוששת לבוא היא נאלצת שוב לקחת את מקומה כסאטן.

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אמה בקר (אלכסנדרה צ'אנדו): אחותה התאומה של סאטן, גרה אצל מאשפחה אומנת ענייה, חברה של איתן. כשאמה מתחלפת עם החיים של סאטן היא זוכה להיות עם משפחה אמיתית שאוהבת ודואגת לה ולחיי עושר ויוקרה. אמה מתאהבת בחיים של סאטן.
  • סאטן מרסר (אלכסנדרה צ'אנדו): ההורים המאמצים שלה הם טד וקריסטין מרסר, אחותה התאומה של אמה שהופרדו בלידתן. האויבת שלה היא נישה רנדל. היא מקובלת ורעה, תשקר כדי להשיג מה שהיא רוצה. בתחילה נראה כי אמן הביולוגית של סאטן ואמה היא אנני הובס, אך בהמשך מתברר שהן טעו.
  • לורל מרסר (אלי גונינו): אחותה המאמצת של סאטן ובתם הביולוגית של טד וקריסטין מרסר. היא אוהבת לשיר אבל היא לא שרה בציבור, שנונה, חברה של ג'סטין אותו היא פוגשת בפארק כשהוא מקשיב לה מנגנת על הכינור שלה.
  • איתן וייטהורס (בלייר רדפורד): החבר הסודי של סאטן לשעבר, חבר של אמה. איתן הוא הילד הרע המקומי, נוסע באופנוע, אחיו דן וייטהורס הוא שוטר והוא גר איתו, הוא עובד בקאנטרי קלאב.
  • טד מרסר (אנדי בקלי): רופא, אביה המאמץ של סאטן, אביה הביולוגי של לורל. החבר הכי טוב שלו הוא אלק ריבק והוא גם חבר ילדות שלו וביחד הם מסתירים הרבה סודות וחלק מהם גם קשורים לסאטן.
  • קריסטין מרסר (הלן סלייטר): האמא המאמצת של סאטן והאמא הביולוגית של לורל. מאמינה בכנות במשפחה. היא לא יודעת את כל הסודות שטד מסתיר.
  • מאדליין "מאדס" ריבק (אליס גרקזין): אחת מהחברות הכי טובות של סאטן, הבת של אלק ואחותו הצעירה של תייר. אוהבת לרקוד יודעת על החילוף בין אמה לסאטן.
  • שרלוט "שר" צ'מברלין (קירסטן פראוט): אחת מהחברות הכי טובות של סאטן. היא בתה של פיליס צ'מברלין ואחייניתה של רבקה סול. בהמשך הסדרה שר עוברת לפלורידה כדי לגור עם אבא שלה כי אמא שלה נהיית אלכוהוליסטית ונשלחת למוסד גמילה.
  • אלק ריבק (אדריאן פסדר): אביה של מאדס ואביו החורג של תייר. הוא החבר הכי הטוב של טד. גרושתו קרוליין היא אם לשני ילדיו והיא ברחה לפני זמן רב עם אביו של תייר. בסיום העונה הראשונה הוא מתחתן עם רבקה, ולאחר מכן הוא נעצר בחשד לרצח דרק רוג'רס. הוא יודע על קיומן של התאומות.
  • אנני "רבקה" סוול (כריזמה קרפנטר): רבקה היא אחותה של פיליס צ'מברלין ודודתה של שר. היא חוזרת לעיר אחרי שנים רבות, ועכשיו הולכת לפי השם האמצעי שלה. היא מעורבת בסודותיהם של אלק וטד.
  • דרק רוג'רס (בן אליוט): החבר לשעבר של שר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]