ערוצי הסדרות של yes

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף Yes Drama HD)
יש לעדכן ערך זה.
עיקר המידע המצוי בדף זה עדכני ל־2020, ומאז אירעו מאורעות הדורשים את עדכונו.
אתם מוזמנים לסייע ולעדכן את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעדכון הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לעדכן ערך זה.
עיקר המידע המצוי בדף זה עדכני ל־2020, ומאז אירעו מאורעות הדורשים את עדכונו.
אתם מוזמנים לסייע ולעדכן את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעדכון הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
ערוצי הסדרות של yes
פרטי הערוץ
מדינה ישראלישראל ישראל
קטגוריה סדרות, קומדיה, דרמה, מדע בדיוני, ריאלטי, סרטים ישראליים
בעלות yes הטלוויזיה בלוויין
שפה עברית, אנגלית
אזור קליטה המזרח התיכון, ארצות הברית
שיטת שידור DVB
פורמט תמונה 1080i (HDTV)
https://www.yes.co.il
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ערוצי הסדרות של yes הינם ערוצי טלוויזיה בלעדיים של yes, בהן משולבות סדרות רכש מחו"ל לצד הפקות מקור ישראליות. נכון ל-2017, מרבית הערוצים משדרים בפורמט Full HD (נקרא גם 1080i), וכיום נמצאים בתהליך של התווספות פורמט ה-4K (נקרא גם 2160p). חלק מהערוצים נוסדו על ידי yes, וחלקם בזיכיון מהמפיצים.

מלבד הקלטה מראש הניתנת בממירים בעלי יכולות ההקלטה, ניתן גם במרבית הממירים האחרים לצפות בעזרת אפשרות ה-StartOver בשני הסרטים/פרקים האחרונים ששודרו בכל אחד מהערוצים הבלעדיים של yes. בספריית yesVOD מועלים מדי שבוע פרקים וסרטים העתידים להיות משודרים בשבוע זה ולרוב גם ניתנים לצפייה לאחר מכן.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערוצי סדרות ששידרו עם פתיחת שידורי yes[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסמליל של ערוץ 3 בyes בשנים 2000 - 2004
הסמליל של ערוץ 3 בyes בשנים 2004 - 2007
  • ערוץ 3 בלוויין (אפיק 13) שודר במשותף עם חברות הכבלים, בעת שידור הפקות מקור בכבלים שודרו ב-yes הפקות מקור או סדרות מחו"ל.
  • +yes (אפיק 6)

סדרות שודרו גם בערוצי הבית הנוספים: "בריזה" – הערוץ הים תיכוני ו-"YTV" – הערוץ לקהל הצעיר.

yes Summer Nights[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקיץ 2003, yes העלתה לאוויר ערוץ סדרות אשר שידר סדרות טלוויזיה בלילות הקיץ. הערוץ היה זמני וסיים את שידוריו בסוף אותו קיץ.

yes stars Real[עריכת קוד מקור | עריכה]

סמליל yes Real בגרסתו ב-2011

הערוץ שידר החל מקיץ 2004, ורק בחודשי הקיץ (יולי-ספטמבר), תוכניות מציאות מצליחות מארצות הברית ובריטניה. בשנים הראשונות, נקרא הערוץ yes REAL וב-2008 החברה תייגה אותו כחלק מ"ערוצי ה-stars" בשם yes stars Real.

במהלך קיץ 2008, הערוץ החל לשדר לראשונה 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. ב-2009, הערוץ עלה שוב עם תוכניות חדשות לחודשי הקיץ.

בשנת 2010 הוחלט שלא להחזיר את הערוץ, ובמקום שובצו תוכניות מציאות באפיק yes stars Next במהלך החודשים אוגוסט-ספטמבר. אותן סדרות שודרו גם ב-HD, אם היו זמינות באיכות זו. בקיץ 2011 הוחלט להחזיר את הערוץ, ולשנות את שמו ל-yes Real. הערוץ בוטל ב-21 בינואר 2012 והוחלף על ידי הערוץ yes Oh.

ביולי 2018 הערוץ חזר במתכונת חדשה במסגרת רצועת הראליטי של הקיץ ב-yes, בערוץ yesDrama ובשירות yesVOD וסיים את שידוריו בסוף חודש ספטמבר 2018, מאז בכל שנה הערוץ חוזר לאותם חודשים בשנה.

ערוצי הסדרות של yes בשנת 2010
הסמליל של "yes stars ישראלי"
ערוצי הסדרות של yes בשנת 2011

yesWeekend[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-22 באוקטובר 2004, העלתה yes ערוץ אשר שידר סדרות אמריקאיות ובריטיות בסופי השבוע (מיום חמישי בשעה 22:00 עד יום ראשון בשעה 06:00). בהמשך, הערוץ החל לשדר רק בימי שישי ושבת. הערוץ הורד ב-4 במרץ 2006.

yesSTARS[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-9 בפברואר 2006, העלתה yes קמפיין מאסיבי להשקת הערוץ, וב-5 במרץ 2006 עלה הערוץ. ב-4 במרץ 2007, שונה שם הערוץ ל-yes stars 2, בעקבות פיצול לשלושה ערוצי סדרות.

yes stars 123[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-4 במרץ 2007, הורחב היקף ערוצי הסדרות ב-yes לשלושה ערוצי סדרות:

  • yes stars 1 (אפיק 12) – החליף את ערוץ yes+.
  • yes stars 2 (אפיק 13) – החליף את ערוץ yesSTARS.
  • yes stars 3 (אפיק 14) – החליף את ערוץ 3, אשר שודר באפיק 30.

ערוצי yes stars[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-14 במרץ 2008, החליפה yes את הסמלילים של ערוצי הסדרות: yes stars 1, yes stars 2, yes stars 3. בנוסף, ערוץ הסדרות והסרטים הישראליים yes ישראלי הפך ל-yes stars ישראלי והוזז לאפיק 15.

ב-25 במרץ 2008, עלה ערוץ yes stars HD, אשר שידר סדרות נבחרות בהפרדה גבוהה.

ב-14 בדצמבר 2008, yes מיתגה מחדש את ערוצי הסדרות שלה. הערוצים: yes stars 1, yes stars 2, yes stars 3 בוטלו. במקומם נקראו הערוצים לפי ז'אנר הסדרות המשודרות בהן-

  • yes stars Drama (החליף את yes stars 1) – שידר סדרות דרמה, לייף סטייל וריאליטי. הערוץ שודר גם בהפרדה גבוהה.
  • yes stars Action (החליף את yes stars 2) – שידר סדרות אימה, אקשן ומדע-בדיוני. הערוץ שודר גם בהפרדה גבוהה.
  • yes stars Comedy – שידר סדרות קומיות.
  • yes stars Base (החליף את yes stars 3).
  • yes stars ישראלי – שידר סדרות מקור שהופקו על ידי yes או עבורה, ובנוסף, שידר הערוץ סרטים ישראליים. ב-17 בינואר 2010, בעקבות שינוי מבנה ערוצי הסדרות של המותג yes stars, הערוץ בוטל ותכניו פוזרו בין ערוצי ה-stars הקיימים האחרים ובערוץ חדש במותג yes stars Next. מהסדרות ששודרו בערוץ:
הסמלילים של ערוץ yes Drama/yes stars 1 בין השנים 2007-2011.

2010[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-17 בינואר 2010, שינתה yes את מתכונת ערוצי הסדרות שלה לחמשת ערוצי הסדרות הבאים (ב-20 באוגוסט 2010, מחקה yes את המילה "stars" משמות ערוצי הסדרות):

  • yes Drama – שידר סדרות דרמה, לייף סטייל וריאליטי. הערוץ שודר גם בהפרדה גבוהה כ-yes Drama HD.
  • yes Action – שידר סדרות דרמה, לייף סטייל וריאליטי. הערוץ שודר גם בהפרדה גבוהה כ-yes Action HD.
  • yes Comedy – שידר סדרות קומיות. הערוץ שודר גם בהפרדה גבוהה כ-yes Comedy HD.
  • yes Base – לשעבר ערוץ 3 ב-yes stars 3, yes, ירד משידור ב-2015.
  • yes stars Next – הערוץ עלה לאוויר ב-17 בינואר 2010 ושידר עד לקיץ 2010 סדרות מכל הז'אנרים, הפונות בעיקרן לקהל הצעיר. החל מקיץ 2010, הערוץ שידר סדרות מציאות במתכונת יומית במשך חודש, ולאחר כשבועיים של הפסקה, העלה לוח שידורים, המורכב גם הוא מסדרות מציאות וסגנון חיים, אך הפעם במתכונת שבועית, וזאת עד לסיום שידוריו. הערוץ שידר באפיק 15, ובגרסת HD – באפיק 515.

מ-2011[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערוצי הסדרות של yes (עם הסמליל המשודרג מנובמבר 2017) עד ספטמבר 2020

בדצמבר 2011 עלה ערוץ yes Oh (במקום yes Real באפיק 15) המשדר סדרות בעיקר מבית HBO.

בינואר 2011 החליף ערוץ yes SCI FI את ערוץ yes stars next. בערוץ שודרו סדרות פנטזיה ומד"ב. הערוץ שודר גם בהפרדה גבוהה בשם yes SCI FI HD.

ביולי 2011 עלה ערוץ yes Real ששידר תוכניות מציאות.

בנובמבר 2015 ערוץ yes Base סיים את שידוריו. הערוץ שודר מתחילת שידורי yes (תחילה בשמות ערוץ 3 ב-yes stars 3, yes) ושודר גם ב-HOT, תחת השם HOT Family עד ינואר 2015.

ב-2016 נוסף ערוץ ייעודי של yes לסדרת הפנטזיה האמריקאית "משחקי הכס", לקראת עליית העונה השישית. למרות שהסדרה שודרה עוד קודם לכן בערוץ yes Oh. בערוץ, שודרו בנוסף לשידורים חוזרים של כל פרקי הסדרה, גם הצצה למאחורי הקלעים, פרשנות של היוצרים ושל השחקנים על התפתחות העלילה והדמויות, טריוויה, מעברונים משעשעים ועוד. הערוץ סיים את שידוריו בסוף חודש אפריל באותה שנה, עם תחילת שידור הסדרה בערוץ yes Oh. ב-20 ביוני 2017 הערוץ חזר לקראת עליית העונה השביעית וסיים את שידוריו ביום עלייתה לאוויר.

בנובמבר 2017 מיתגה yes גרפית מחדש את כלל הערוצים, הפרסומים ותוכני ה-VOD בשיטת "one-brand"- מותג אחד, מעבר מצבעוניות וגרפיקה ייחודית שאפיינה את הערוצים והפרסומים השונים, לשפה וצבע אחידים למותג yes.

באותו חודש, בעקבות מעבר הערוצים המסחריים לאפיקים 12, 13, ו-14 הוזזו ערוצי הסדרות לאפיקים 15–18.

בדצמבר 2017 נוסף לערוצי הסדרות ערוץ חמישי – yes EDGE המשדר סדרות מבתי ההפקה הגדולים בארה״ב וסדרות מרכזיות נוספות. הערוץ נכנס לאפיק 18 וערוץ yes OH זז לערוץ 19 אחריו. ב-2019 ערוץ yes OH ירד מהאוויר, ובמקומו עלה בערוץ 19 ערוץ 'הריאליטי'

yes REAL רצועת שידורים בלילות חופשת הקיץ במקום ערוץ yes Drama, בה שודרו תוכניות ריאליטי אמריקאיות ובריטיות מצליחות כמו הישרדות, אתגר הנינג'ה, הרווק ועוד.

ערוצים בהפרדה גבוהה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעבר, סדרות מערוצי yes stars שצולמו בהפרדה גבוהה (HD) שודרו בערוץ yes stars HD באפיק 501. באפריל 2009, פיצלה החברה את הערוץ לשניים, והוסיפה את ערוץ yes stars Next כששלושתם משדרים גם בHD.

החל מ-1 במרץ 2011, כל ערוצי הסדרות והסרטים משודרים במקביל ב-HD בממרירים תואמים, ובאיכות רגילה בממירים ישנים באותם אפיקים.

שידור סדרות במקביל לשידור הבכורה בארצות הברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם התרבות שירותי הסטרימינג והצפייה באינטרנט, וכן הכנסת הממירים המקליטים, ובניסיון להתמודד עם צפייה פיראטית, החל מ-2014 משודרות סדרות שיוצרות באזז וצפייה בקרב צופים במקביל לשידור הבכורה בארצות הברית. ערוץ yes Oh החל את המסורת בשידור סדרות כמו Glee והמתים המהלכים. החל מהעונה הרביעית של משחקי הכס ששודרה ב-2014 וכך גם בעונותיה הבאות, הפרקים משודרים בין 3:00 ל-4:00 בבוקר במקביל לארצות הברית (עם תרגום מיידי) ובשידור נוסף בערב הבא. החברה טוענת כי היא הראשונה בעולם שחתמה על הסכם שידור מקביל עם HBO.[1]

סדרות ב-yesVOD[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאז השקת שירות ה-VOD תכנים רבים מערוצי הסדרות זמינים לצפייה מיידית. הספרייה מחולקת לספריות משנה תואמות לערוצי הסדרות, בנוסף לקטגוריות כמו סדרות חדשות, פרקי השבוע, סדרות ישראליות, סדרות דוקו וספרייה נוספת yes London הכוללת סדרות רכש בריטיות.

שירות VOD simple כולל רק את ספריות הסדרות yes Drama, yes Action, yes Comedy שזמינים כערוצים ליניארים בחבילה הצרה, וכן סדרות ישראליות וסדרות ששודרו בעבר. לעיתים פרקים חדשים זמינים לצפייה מיידית לפני שידורם בערוץ.

ערוצים בלעדיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נכון לספטמבר 2020

לקהל בוגר[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • yes Drama HD – המשדר סדרות דרמה, דרמות נעורים, סגנון חיים וריאליטי. משודר באפיק 5, שודר בעבר באפיק 12 ו-16 .
  • yes Action HD – המשדר סדרות פעולה ומתח. משודר באפיק 6, שודר בעבר באפיק 13 ו-17 .
  • yes Comedy HD – המשדר סדרות קומדיה, מופעי סטנדאפ ותוכניות בידור. משודר באפיק 7, שודר בעבר באפיק 15.
  • yes ישראלי – משדר סרטים ישראליים קלאסיים וחדשים, וסדרות ישראליות בשידורים חוזרים ובכורות של סרטים, משדר באפיק 4, בעבר שודר באפיק 6 כ-yes קולנוע ישראלי.
  • yes דוקו – ערוץ תוכניות וסרטים דוקומנטריים עם הפקות מכל רחבי העולם לצד יצירות מקומיות, משדר באפיק 8.

ערוצים בולטים בעבר[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • +yes: ערוץ אשר החל בשידוריו עם תחילת שידורי yes. בתחילתו שידר סדרות איכות, ברובן סדרות בריטיות אך גם אמריקאיות ואוסטרליות תחת הסלוגן "סדרות יוצאות מן הכלל". בהמשך הערוץ שינה את שמו ל-yes stars 1.
  • ערוץ 3 ב-yes (ערוץ 3): בשנים הראשונות לשידורי YES ערוץ 3 נחלק בין חברות הכבלים ל-yes ושידר במשותף סדרות רכש מחו"ל. בעת שידור סדרות מקור של הכבלים שודרו סדרות מקור של yes או סדרות מחו"ל. הערוץ שינה את שמו ל-yes stars 3 ושידר תוכני yes בלבד. הערוץ עלה יחד עם תחילת שידורי yes.
  • Yes Base: החליף את ערוץ 3 ב-YES, ערוץ בו שודרו סדרות רכש מפורסמות לכל המשפחה. שודר במקביל בהוט בשם "Hot Family"
  • ערוץ הקולנוע ישראלי: ערוץ בו שודרו רק סרטים ישראלים ואחר כך תוכניות ישראליות, הערוץ שינה את שמו ל-yes 6 ישראלי ומשודר באופן קבוע.
  • yes stars ישראלי: ערוץ שכל תכניו דיברו עברית. בערוץ שודרו סרטים ותוכניות ישראליות בהפקת החברה או עבורה.
  • yes Weekend: ערוץ בו שודרו בסופי שבוע בלבד סדרות של מדע בדיוני, מתח וריאליטי, הערוץ הפך ל-yesSTARS.
  • yesSTARS: ערוץ בו שודרו תוכניות רכש מכל הסוגים. הערוץ הורחב לשלושה ערוצים, כהוא הפך להיות yes stars 2.
  • yes Next: ערוץ בו שודרו סדרות מכל הז'אנרים המיועדות לצעירים.
  • yes SCI FI: ערוץ בו שודרו סדרות מדע בדיוני. הערוץ הוחלף על ידי yes Oh
  • yes Y (לשעבר YTV) ערוץ בו שודרו מאז תחילת שידורי yes תוכניות ריאליטי, פעולה וקומדיה לצעירים.
  • yes Anime: ערוץ שמשדר תוכניות אנימה ביפנית ובאנגלית עם תרגום עברית ורוסית.
  • יסבבה: ערוץ סרטים ותוכניות למשפחה. הערוץ הפך ל-yes 5
  • ערוץ הסרטים: בשנים הראשונות של שידורי YES ערוץ 4 שידר במשותף בכבלים וב-yes.
  • yes Movies: ערוץ בו שודרו סרטים מצליחים שזכו בפרסי אוסקר ועוד.
  • yes movies HD ערוץ סרטים ב-HD. פוצל ל-2 ערוצים ובוטל.
  • ערוץ משחקי הכס: ערוץ ייעודי לסדרה "משחקי הכס" שעלה החל משנת 2016 לקראת עלייתה של עונה חדשה.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]