משתמש:אמרי אביטן/לו מרינוף

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

פרופ' לו מרינוף יליד קנדה. סופר, פילוסוף, יועץ פילוסופי, הנשיא המייסד של האגודה האמריקאית ליועצים פילוסופיים, ופרופסור לפילוסופיה באוניברסיטת ניו-יורק.

פועלו[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרינוף יזם יחד עם ד"ר רן להב את הכנס הבינלאומי הראשון לייעוץ פילוסופי, ב-1995, באוניברסיטה של בריטיש קולומביה שבקנדה.

עוסק בייעוץ פילוסופי לאנשים, לחברות ותאגידים ככלי להתמודדות עם מצוקות נפשיות וארגוניות. בנוסף, הוא עמית בכיר בועידת הכלכלית העולמית הנערכת מדי שנה בדאבוס, שוויץ.

ד"ר מרינוף מפרסם כל העת מאמרים מקצועיים בנושאי קבלת החלטות, אתיקה, פילוסופיה ועוד.

כמו כן, פרסם שני ספרים שהיו לרבי מכר כלל עולמיים, אפלטון במקום פרוזק ב-1999 שהביא את הייעוץ הפילוסופי לידיעת הציבור הרחב, ותרפיה לשפויים ב-2001.

עד עתה תורגמו ספריו ליותר מעשרים וארבע שפות וראו אור בעשרות מדינות.

הגותו[עריכת קוד מקור | עריכה]

בספרו הראשון, מרינוף מביא דילמות הנוגעות בליבת הקיום האנושי: מה נכון? כיצד ניתן לדעת את הנתיב האישי שלי? התמודדות עם שינויים? ועוד.

מרינוף שואב מתבונתם של הפילוסופים הגדולים בהיסטוריה האנושית לפתרון בעיות היומיום שלנו. הרי כל בעיה שלנו היא בעיה אנושית ומכאן היא דילמה פילוסופית.

בכך הוכיח הוא כי ניתן להחזיר את הפילוסופיה למקומה השימושי והעממי ולכן, בארה"ב, יש המכנים אותו "מחיה הפילוסופיה בעידן הכפר הגלובלי".

בספרו השני- תרפיה לשפויים, מרינוף מדגים באמצעות סיפורי מקרים של נועצים, כיצד ניתן למצוא את האושר האישי באמצעות הגדרה מחודשת של תפיסת העולם היא הפילוסופיה האישית.

מספריו שתורגמו לעיברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

יצאו לאור בהוצאת "כתר".

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

האתר של פרופ' מרינוף

קטגוריה:פילוסופיה קטגוריה:פילוסופים אמריקאים


לו מרינוף en:Lou Marinoff pt:Lou Marinoff