משתמש:המבין/פיליפ לזאריני

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

פיליפ לזאריני (נולד ב-1964) מכהן כנציב הכללי של אונר"א מאז 2020.[1] לזאריני הוא אזרח שווייץ ואיטליה.

בין השנים 2015-2020 שימש לזאריני כסגנו של המתאם המיוחד של האו"ם ללבנון (UNSCOL), תושב האו"ם[2] והמתאם ההומניטרי ונציג תושב תוכנית הפיתוח של האו"ם בלבנון. לפני כן, הוא היה סגן הנציג המיוחד של המזכיר הכללי למשלחת הסיוע של האו"ם בסומליה, שם שימש גם כתושב האו"ם[2] ומתאם הומניטרי ונציג תוכנית הפיתוח של האו"ם. לפני כן שימש לזאריני בתפקידים בכירים במשרד האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים (OCHA).

השכלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לזאריני יש תואר שני במנהל עסקים מהפקולטה לעסקים וכלכלה של אוניברסיטת לוזאן ותואר ראשון בכלכלה מאוניברסיטת נשאטל.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לזאריני החל את הקריירה הבינלאומית שלו בשנת 1989 כאשר הצטרף לוועד הבינלאומי של הצלב האדום (ICRC) ושימש כציר במספר תחנות שירות, כולל דרום סודן, לבנון, ירדן ועזה. אחר כך הוביל לסאריני את פעולות הצלב האדום הבינלאומי בבוסניה, אנגולה ורואנדה. הוא גם שימש כסגן ראש מחלקת התקשורת של הוועד הבינלאומי של הצלב האדום. בספטמבר 1999 הצטרף לזריני לבנק ההשקעות הפרטי Union Bancaire Privée בז'נבה, שם עבד על קידום האחריות החברתית התאגידית, ואג'נדת ההשקעות האתית של הבנק, וכראש מחלקת השיווק.

בשנת 2003 הצטרף לזאריני למשרד האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים (OCHA) כמתאם אזור במוסול. משם המשיך לכהן כראש המשרד של OCHA באנגולה, סומליה ובשטח הפלסטיני הכבוש. בשנת 2010 מונה לסגן מנהל אגף התיאום והתגובה עבור OCHA. בשנת 2013 מונה, [3] בהנהגתו של ניקולס קיי, כסגן הנציג המיוחד של המזכ"ל, תושב האו"ם והמתאם ההומניטרי ונציג תוכנית הפיתוח של האו"ם (UNDP) בסומליה. ב-24 באפריל 2015, הודיע מזכ"ל האומות המאוחדות באן קי-מון [4] על מינויו של לזאריני כסגן המתאם המיוחד שלו ללבנון, שם שימש גם כתושב ומתאם הומניטרי ונציג תושב ה-UNDP, במקומו של רוס מאונטיין.

בשנת 2020, הודיע מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, על מינויו של לזאריני לנציב הכללי החדש של סוכנות הסעד והעבודות של האו"ם לפליטים פלסטיניים במזרח הקרוב (אונר"א). [5]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לזאריני נשוי ואב לארבעה ילדים. אשתו, אנטוניה מולווי, היא עורכת דין בריטית ומייסדת ומנהלת של Legal Action Worldwide (LAW).

פרסומים וראיונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Secretary-General Appoints Philippe Lazzarini of Switzerland Commissioner-General, United Nations Relief and Works Agency for Palestine Refugee in Near East United Nations, press release of 2020.
  2. ^ 1 2 לפי אתר האו"ם UN Sustainable Development Group: מתאם תושבי האו"ם (RC) הוא הנציג הבכיר ביותר של מערכת הפיתוח של האו"ם ברמת המדינה. RCs מובילים צוותי מדינות של האו"ם ומתאמים את תמיכת האו"ם למדינות ביישום האג'נדה לשנת 2030.
  3. ^ "Secretary-General Appoints Philippe Lazzarini of Switzerland as Deputy Special Representative, Resident and Humanitarian Coordinator in Somalia".
  4. ^ "Secretary-General Appoints Philippe Lazzarini of Switzerland as Deputy Special Coordinator for Lebanon".
  5. ^ Secretary-General Appoints Philippe Lazzarini of Switzerland Commissioner-General, United Nations Relief and Works Agency for Palestine Refugee in Near East United Nations, press release of 2020.

קטגוריה:ילידי 1964