משתמש:Aaviel54/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

Poison (להקה)[עריכת קוד מקור | עריכה]

Poison היא להקת מטאל /גלאם מטאל אמריקאית אשר זכתה להצלחה מסחרית באמצע שנות השמונים עד אמצע שנות התשעים ומכרה 15 מיליון תקליטים בארצות הברית. הלהקה הציגה עשרה סינגלים בראש 40 המובילים של לוח המודעות החמות 100, כולל שישה עשרת הסינגלים המובילים והמקום הראשון של הוט 100, "Every Rose Has Its Thorn". אלבום הבכורה הפורץ של הלהקה, רב הפלטינה Look What the Cat Dragged In, יצא בשנת 1986, ואחריו Open Up and Say ... Ahh !, שהוסמך 5 × פלטינה בארה"ב. אלבומם השלישי ברציפות למכירת רב-פלטינה היה בשר ודם.

בשנות התשעים לאחר צאת אלבום ההופעה הראשון של הלהקה, Swallow This Live, הלהקה חוותה כמה שינויים בשורה ובנפילת פופ מטאל עם תנועת הגראנג'. אבל אלבום האולפן הרביעי של הלהקה, Native Tongue, עדיין השיג את מעמד הזהב ואלבום האוסף הראשון של הלהקה, הלהיטים הגדולים של Poison: 1986–1996, זכה לפלטינה כפולה.

בשנות האלפיים עם ההרכב המקורי השתנה לסיבוב הופעות איחוד הלהיטים הגדול ביותר בשנת 1999. הלהקה החלה את העשור החדש עם צאתו של Crack a Smile ... and More!, ואחריו האלבום Power to the People. הם הוציאו את האלבום, Hollyweird, בשנת 2002 ובשנת 2006 חגגה הלהקה 20 שנה להיווסדה The Best of Poison: 20 Years of Rock והאלבום, שהוענק לזהב וסימן את חזרתו של Poison לטבלת 20 המצעדים הראשונים של פעם ראשונה מאז 1993. חברי הלהקה הוציאו כמה אלבומי סולו ושיחקו בתוכניות טלוויזיה בריאליטי. אחרי 30 שנה, הלהקה עדיין מקליטה מוסיקה ומופיעה.

מאז הופעת הבכורה שלהם בשנת 1986 הם הוציאו שבעה אלבומי אולפן, ארבעה אלבומי הופעה חיה, חמישה אלבומי אוסף, והוציאו 28 סינגלים לרדיו.

בשנת 2012 VH1 דירג אותם במקום הראשון ברשימת "להקות הייר מטאל המובילות של שנות ה-80

שנים ראשונות (1983–1985)[עריכת קוד מקור | עריכה]

Poison, שנקראה בתחילה Paris, הוקמה בשנת 1983, במכניקסבורג, פנסילבניה והורכבה מהסולן הראשי ברט מייקלס, הגיטריסט מאט סמית', הבסיסט בובי דאל והמתופף ריקי רוקט.

מייקלס החל את קריירת ההופעות שלו עם להקת מרתף בשם לייזר, ואז, בשנת 1979, הצטרף לחבר הילדות הוותיק רוקט להקים להקה בשם ספקטרס. בשנת 1980, מייקלס ורוקט התחברו עם סמית 'ודאל להקים את הלהקה פריז והחבורה החלה לנגן במעגל המועדונים, ביצעה בעיקר שירי כיסוי רוק בברים מקומיים. הקבוצה הקימה עוקב מקומי חזק אך על מנת לקדם את הקריירה שלה הלהקה קיבלה את ההחלטה לעבור ללוס אנג'לס ב- 6 במרץ 1983 ושינתה גם את שם הקבוצה מפאריס לPoison, לאחר השיר באותו שם מאת להקת גלאם מטאל קיקס.

עלייה לתהילה (1986–1992)[עריכת קוד מקור | עריכה]

רעל קידם את עצמם ועשה את הסיבובים בהופעות במועדונים המקומיים המפורסמים. במהלך תקופה זו, מנהל פויזון ניהל משא ומתן על עסקה במסגרתה המועדון המערבי של הוליווד, טרובדור, ישלם עבור הופעות. בשלב זה, סמית ', שעמד להפוך לאב ודאג לעתידה של הלהקה, עזב את הלהקה כדי לחזור הביתה לפנסילבניה. הלהקה עשתה אודישן לגיטריסט מחליף, ובסופו של דבר צמצמה את המגרש לשלושה מועמדים: סלאש, שלימים יצטרף לגונס אנד רוזס; סטיב סילבה מפרויקט ג'ו פרי; והגיטריסט סי. סי. יליד ניו יורק. DeVille. למרות שמייקלס ודאל לא הסתדרו איתו בתחילה, הלהקה הסכימה בסופו של דבר ש"האש "של דוויל הופכת אותו לבחירה הטובה ביותר. [10]

מייקלס, רוקט, דאל ודוויל חתמו בלייבל העצמאי Enigma Records בשנת 1986 (ראה 1986 במוזיקה) תמורת כ- 30,000 $. אלבום הבכורה שלהם, Look What the Cat Dragged In, יצא לאקרנים ב- 2 באוגוסט 1986. במקור הוא כלל רק סינגל אחד, "Cry Tough"; עם זאת, תראו מה נגרר החתול הפכה להצלחה מפתיעה ובהמשך הולידה שלושה להיטי תרשים: "דבר מלוכלך אליי", "אני רוצה אקשן" ו"לא אשכח אותך ", [11] התקליט הפך להיות הגדול ביותר -מכירת אלבום בהיסטוריה של אניגמה. עם סיבוב כבד ב- MTV, זכתה הופעת הבכורה שלהם בסיבובי הופעות עם חברי הרוקיסטים הזוהרים ראט, סינדרלה ו שקט מהומות, כמו גם חריץ נחשק בטקסקס ג'אם בדאלאס. הלהקה החלה לתת ראיונות אינטימיים ושנויים במחלוקת לעיתונאית הרוק ג'ודי וידר בבית ההוליוודי שכולם חלקו ביוני 1986, לפני המהדורה הרשמית של Look What the Cat גרר פנימה. וידר, הראשון שעקב אחרי הלהקה מקרוב, הפיץ את שיחותיהם המסובכות הרבות למגזינים הרוקיים הפופולריים של היום, כולל Circus, Creem, Rip Magazine, Rock Express ו- Hit Parader, והבטיח נראות עצומה להוצאת האלבום. בשנת 1987 הקליטה הלהקה כיסוי לשיר Kiss "Rock and Roll All Nite" לפסקול ל- Less Than Zero. [12]