משתמש:Anton Edelshtein/אנתרופוצנטריות רהיטים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Anton Edelshtein.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Anton Edelshtein.


שגיאות פרמטריות בתבנית:מקורות

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. עריכה


שגיאות פרמטריות בתבנית:לשכתב

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. שכתוב

אנתרופוצנטריות בעיצוב רהיטים מתייחסת להתמקדות בצרכים פונקציונליים ואסתטיים של האדם.

זהו גישה שמתמקדת בחוויית האינטראקציה, נוחות, בטיחות, פונקציונליות של האדם עם ריהוט. ארגונומיה בהקפדה על אנתרופוצנטריות, הריהוט מותאם למבנה הגוף האנושי ולתנאי השימוש שונים. זה כולל כיסאות וכורסאות עם סגנונות ישיבה שונים, גבהים, ותכנונים המספקים נוחות ותמיכה מיטבית. בתקופה מודרניסטית של מאה ה-20 הרבה מעצבים בנו את המוצרים בתכונון מירבי ביחס לארגונומיה. למשל מעצב הנרי דרייפוס פיתח שיטה אנטרופומטרית לתיחנון של מוצרים.

Charles Eames and Herman Miller, lounge chair

החומרים המשמשים ליצירת הריהוט נבחרים בקפידה, והם נועדים לספק למשתמש חוויה מושלמת. זה יכול לכלול ריפודים רכים, עץ איכותי, וחומרים אחרים המעניקים מראה ותחושה אסתטית.

עיצוב אנתרופוצנטרי מתמקד גם ביצירת פתרונות לצרכים ייחודיים של אנשים. זה יכול לכלול ריהוט לאנשים עם מוגבלויות גופניות, כמו כיסאות נגישים ומתכווננים.

השילוב של טכנולוגיה בריהוט הוא גם חלק מתחום האנתרופוצנטריות. לדוג', מיטות חכמות, שולחנות מתקפלים ,כורסאות חשמליות, ופתרונות טכנולוגיים נוספים.

Armchair / lounge chair SWING by Bonaldo design Jochen Hoffmann

אנתרופוצנטריות נדרשת לתת מענה למגוון רחב של אנשים וצרכיהם. זה משמש כמסגרת לדמוקרטיה עיצובית, שמאפשרת לכל אדם ליהנות מחוויית שימוש טובה ומותאמת אישית לצרכיו.

בזכות אנתרופוצנטריות, הריהוט נוצר בצורה שיכולה להשפיע חיובית על בריאות ונוחות המשתמשים, לספק פתרונות למגמות חיים עכשוויות, ולתת פתרונות עיצוביים יפים ומתקדמים.

Zabuton

אנתרופוצנטריות בא לידי ביטוי גם בהתאמה לצרכים מקומיים. עיצוב הריהוט בהתאם לתרבויות מסוימות יכול לספק פתרונות התאמה יותר טובים לצורכי המשתמשים בקהל מסוים.

עיצוב אנתרופוצנטרי ברהיטים יכול לשקף את המסורת, היסטיריה, פילוסופיה של התרבויות מסוימות, ולהציע פריטים שיכולים להתאים לאוכלוסיות עם נוסח תרבותי משותף. עיצוב עשוי לכלול שימוש במוטיבים, דפוסים או חומרים בעלי משמעות תרבותית.

בהתאם לתרבות, ניתן ליצור חוויית משתמש שמשלבת את ההבנה של הקהל לרקמה התרבותית שלו עם יצירת קשר חברתי, כאשר המשתמשים מתחברים לפריטים המשקפים את ערכיהם ותרבויותיהם. הגישה אנטרופוצנטרית תרבותית עשויה לגרום לאתגרים בנוגע להכרה ונחשקות של יצירות. עיצוב שנבנה על פי קהל תרבותי ספציפי עשוי להיות פחות מוכר ופחות משווק באופן רחב.

Sesann armchair by Gianfranco Frattini for Cassina 1970

אסתטיקה אנתרופוצנטרית בעיצוב רהיטים מתמקדת ביצירת חפצים בעלי משיכה החזותית בהתאם לטעמים אינדיבידואליים, השפעות תרבותיות והרצון לסביבת מגורים הרמונית.

Marcel Breuer, poltrona, 1936

עיצוב מתמקד בצורות וסגנונות המהדהדים עם רגשות אנושיים. צורות עקומות, אנטומיות, סימטריות, בינאריות וקווים נבחרים מתוך הבנה של מה שאנשים מוצאים נעים מבחינה אסתטית. בבחירת החומרים נלקחים בחשבון גם אסתטיקה וגם נוחות.טקסטורות, צבעים וגימורים נבחרים כדי ליצור אווירה נעימה ומושכת מבחינה ויזואלית וטקטילית.

חווית משתמש כללית היא בראש סדר העדיפויות. מעבר לפונקציונליות פשוטה, מעצבים שוקלים כיצד אנשים יתקשרו עם הרהיטים על בסיס יומיומי. מעצבים שיצירותיהם מביאות תרומה חיובית לחיי היומיום של אנשים. גישה זו שונה מפרויקטים שבנוים על מושגים מופשטים או אוונגרדיים ללא התחשבות מספקת בהעדפות ובנוחות של משתמש הסופי.

הגישה האנתרופוצנטרית, שמתמקדת בצרכי האדם ובהתאמת הפתרונות להם, עשויה להשפיע על הטבע בצורות שונות.ייתכן ויהיה שימוש רב בחומרים טבעיים ובמשאבים טבעיים. זה עשוי לגרום לשימור ולכריתת משאבים טבעיים, ולהשפיע בצורה שלילית על הביו אקלים.

The environmental impact of office furniture

אם יש שימוש רב בעץ טבעי בייצור רהיטים, ייתכן שזה ישפיע על יערות, כמו כריתת יערות והפגיעה בעולם החי באותו אזור.

The environmental impact of furniture

ייצור רהיטים וחומרים בצורה אנתרופוצנטרית עשוי להשתמש במקורות אנרגיה שיכולים להפיק פליטות של גזי חממה או לגרום לפגיעה בסביבה, במקורות טבעיים כמו נהרות ואגמים.

בזמן האחרון גישה האנתרופוצנטרית מנסה לכלול גם תפיסה אקוצנטרית. ישנו דגש שהולך וגובר על עיצוב בר קיימא וידידותי לסביבה. זה כרוך בבחירת חומרים ותהליכי ייצור שהם לא רק מושכים מבחינה ויזואלית, אלא גם לוקחים בחשבון את ההשפעה הסביבתית.

Sustainable furniture designs that aim to reduce their environmental impact

ריהוט אקוצנטרי בניגוד לאנתרופוצנטרי מתייחס לרהיטים המעוצבים ומיוצרים תוך התמקדות בקיימות סביבתית ובשיקולים אקולוגיים. סוג זה של רהיטים נוצר במטרה להפחית את ההשפעה הסביבתית שלו לאורך כל מחזור חייו, החל ממקור חומרים ועד לייצור, שימוש וסילוק.

השימוש בחומרים מתחדשים או ממוחזרים הוא בראש סדר העדיפויות כדי לצמצם את הביקוש למשאבים חדשים ולמזער את ההידרדרות הסביבתית.

ריהוט ידידותי לסביבה מסיים בדרך כלל עם גימור לא רעיל, כמות VOC נמוך (תרכובת אורגנית נדיפה) כדי למזער את יציאת הגז של כימיקלים מזיקים לסביבה.

יצרנים עשויים להשתמש בתהליכים ובטכנולוגיות חסכוניות באנרגיה כדי להפחית את צריכת האנרגיה במהלך הייצור.

רהיטים אקוצנטריים מתוכננים לרוב להיות גם עמידים לאורך זמן, מפחיתים את הצורך בהחלפות תכופות וממזערים את הפסולת.

נעשים מאמצים לצמצם את ייצור הפסולת במהלך הייצור, וכל פסולת המיוצרת לרוב ממוחשבת או מחודשת.

במידת האפשר, מועדפים חומרים ידידותיים לסביבה שיכולים להתפרק באופן טבעי בסוף מחזור חייהם, מה שמפחית את הנטל הסביבתי של סילוק.

בסך הכל, ריהוט אקוצנטרי משקף מודעות הולכת וגוברת לנושאים סביבתיים ומחויבות לצריכה אחראית ולנוהלי ייצור בתעשיית הריהוט.