משתמש:Asaf M/צלילת לילה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו. שיחה

צלילת לילה היא צלילה מתחת למים הנעשית בשעות החשיכה. לעתים המונח מתייחס ספציפית לצלילה פנאי(אנ') המתרחשת בחושך, בה קיימת סביבה תת -ימית שונה, מכיוון שבעלי חיים ימיים(אנ') רבים הם פעילים בלילה.

התמחות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ההתמחות כוללת שיעורים תיאורטיים שעוסקים במאפיינים של צלילת לילה בדגש השוואתי לצלילת יום, בחירת ציוד מתאים לצלילת לילה, תקשורת תת ימית בחשיכה ונהלי בטיחות שהצולל נדרש להכיר כחלק מתכנון הצלילה.

במדינת ישראל דורשת הההתאחדות הישראלית לצלילה לפחות שני שיעורים מעשיים;

בצלילה הראשונה יבצעו החניכים היכרות עם האתר בדגש על טופוגרפיה של האתר, מסלול כניסה ומסלול יציאה.

בצלילה השנייה - צלילת הלילה, יחשפו החניכים לראשונה לעולם הייחודי של הצלילה בחשכה על מגוון בעלי החיים הליליים שבו, שימוש בפנסי צלילה, תקשורת תת ימית בעזרת פנסי הצלילה, עבודת צוות, נהלי בטיחות ייחודים לצלילת לילה ומצבי חירום.[1]

סיכונים והגבלות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ישנם סיכונים בצלילת לילה(אנ'), כגון כשל בתאורת צלילה(אנ'). הדבר עלול לגרום לאובדן התמצאות ולחוסר יכולת לשלוט בעומק או בציפה, לחוסר יכולת לקרוא מכשירים כגון מחשב צלילה ומדדי תכולת מיכל צלילה, ולהיפרדות פוטנציאלית משאר החברים בקבוצת הצלילה, איבוד מיקום הסירה או איבוד ראות של קו החוף. [2]

הדרישות הסטנדרטיות לצלילת לילה הן תאורת צלילה והגנה נאותה מפני טורפים ימיים.[3] כמה אמצעי זהירות ומיומנויות עבור צלילת לילה כוללים: הימנעות מסינוור צוללנים אחרים, מודעות לתקשורת צלילה(אנ'), ובמידת הצורך שימוש במצוף צלילה(אנ') מואר.[3] ניתן להשתמש במצוף סימון משטח(אנ') עם נורית(אנ') או מקל אור ("סטיקלייט")(אנ') כדי לציין את מיקומם של הצוללים לצוות השטח. השימוש של צולל מתחת למים במנורת הדלקה עלול לפגוע בראיית הלילה של צוללנים אחרים.[4]

נוהל סיום צלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אם הצוות עולה הרחק מהסירה, ניתן להשתמש באורות צלילה כדי לאותת לסירת הצלילה. ניתן להאיר מצוף סימון עילי(אנ') עם אור צלילה בלילה כדי להגביר את הנראות של צוות הצלילה לסירה. [5] ניתן להשתמש במראות או במשטחים מחזירי אור אחרים כדי להגביר את הנראות של הצוות על המשטח.

ציוד לצלילת לילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פנס צלילה





הדרכה והסמכה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר ארגונים להסמכת צוללנים מציעות הכשרה מיוחדת בצלילת לילה.[6][7][8][9]

בישראל הסמכה ברמת 3 כוכבים מחייבת הכשרה בצלילת לילה.

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ התמחות צלילת לילה - ההתאחדות הישראלית לצלילה, באתר www.diving.org.il
  2. ^ NOAA Diving Manual, 4th Edition CD-ROM prepared and distributed by the National Technical Information Service (NTIS)in partnership with NOAA and Best Publishing Company
  3. ^ 1 2 "Chapter 6". Diving Manual (10th ed.). London09506786: British Sub-Aqua Club. pp. 383–7. ISBN 0950678619.{{cite book}}: תחזוקה - ציטוט: location (link)
  4. ^ SDI אוגדן מדריך וסטנדרטים - צלילת לילה עמ' 67
  5. ^ Davies, D (1998). "Diver location devices". Journal of the South Pacific Underwater Medicine Society. 28 (3). אורכב מהמקור ב-19 במאי 2009. נבדק ב-2009-04-02. {{cite journal}}: (עזרה)תחזוקה - ציטוט: unfit URL (link)
  6. ^ Staff (2016). "SDI Night/Limited Visibility Diver". Courses. SDI. נבדק ב-13 באוגוסט 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ Staff. "Night Diver". Certifications. NAUI. נבדק ב-13 באוגוסט 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ Staff (2016). "SSI Specialty Course: Night / Limited Visibility". Specialty programs. SSI. נבדק ב-13 באוגוסט 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  9. ^ US Navy (2006). US Navy Diving Manual, 6th revision. United States: US Naval Sea Systems Command. נבדק ב-2008-06-15.