לדלג לתוכן

משתמש:Azgilad/מחאת הדגל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הגדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מחאת הדגל הוא הכינוי הנפוץ לקמפיין הויראלי שהחל באינטרנט לקראת יום העצמאות ה-70 למדינת ישראל.


הסבר כללי[עריכת קוד מקור | עריכה]

המחאה, שנתפסת כמשויכת לצד השמאלי של המפה הפוליטית בישראל מתבטאת בהעלאת תמונה ערוכה של דגל ישראל הכוללת גם את סמל המחאה - אגרוף קמוץ בצבע שחור, בצידו השמאלי-תחתון של הדגל. תמונות אלה הועלו כתמונות פרופיל ונושא בדפי פייסבוק, אינסטגרם ושאר רשתות חברתיות של משתמשים שונים. באופן פרטי וללא יד מכוונת.

מחאת הדגל מייצגת את הדיסוננס שבין הרצון של אזרחים רבים להביע תמיכה ואהדה למדינה באופן כללי וביתר שאת ביום העצמאות, לצד הצורך להביע ביקורת ומחאה על אופן התנהלות הממשלה והעומד בראשה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השנים 2017 ו-2018 התאפיינו בהקצנת השיח האזרחי והפוליטי, הן בתקשורת והן ברשתות החברתיות ששיאן הגיע במספר אירועים בחודשים מרץ-אפריל 2018. אחד האירועים היה אופן קבלת ההחלטות של ראש הממשלה בהקשר של הטיפול בבעיית בהסתננות מאפריקה לישראל ואירוע נוסף היה ההתנצחות בין שרת התרבות מירי רגב לבין יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בנוגע לנאומו של ראש הממשלה בטקס הדלקת המשואות. בנוסף לאירועים אלו, בשיח הציבורי ברשתות החברתיות התגברה עוצמתו של הציבור התומך תמיכה חזקה וגורפת בממשלת ישראל והעומד בראשה, תמיכה שלוותה בתיוג המתנגדים כשמאלנים קיצונים שאין להם מקום בשיח הישראלי-ציוני. כתגובת נגד לשיח זה, החלה מחאת הדגל. יותר ויותר משתמשים ברשתות הציבוריות החלו להעלות את תמונת דגל המחאה כסמל לנאמנותם החזקה למדינה וזאת לצד הביקורת הגבוהה על התנהלות הממשלה.