לדלג לתוכן

משתמש:Dash50/ניסים גוזלן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ניסים גוזלן (נולד ב-30 בינואר 1965) הוא פוליטיקאי מוניציפלי המכהן כראש המועצה המקומית באר יעקב החל מ-2013.

ביוגרפיה

ניסים גוזלן נולד וגדל בלוד ועבר להתגורר בבאר יעקב בשנת 1990. הוא נשוי למלי ואב לשני בנים: יוסי ועידן. את שרותו הצבאי החל בשייטת 13 ולאחר פציעה עבר לשרת בפלחה"ן גולני. גוזלן הצטרף לשורות תנועת הליכוד בלוד, עיר הולדתו בעת כהונתו של מר מקסים לוי ז"ל ושימש חבר בצוות ההסברה. עם המעבר לבאר יעקב, הצטרף גוזלן לסניף הליכוד המקומי והיה מהפעילים המרכזיים בו. בבחירות שהתקיימו לראשות באר יעקב בשנת 1993 שימש גוזלן כיו"ר מטה הצעירים של יואב רפאל ראש המועצה דאז. בבחירות שהתקיימו בשנת 1998 התמודד לראשונה לראשות המועצה ולחברות בה ברשימה עצמאית שזכתה לשני מנדטים. בקדנציה זו כיהן באופוזיציה ופעל נמרצות לקידום נושאים רבים בהם: מניעת הצבת אנטנות ברחבי היישוב וביטול בניית שיכון ציבורי. גוזלן שזיהה את הפוטנציאל הגדול של באר יעקב יצא למאבק בהחלטת שר הפנים דאז מר אברהם פורז, לפרק את באר יעקב ולחלקה בין רמלה ונס ציונה, בין טענותיו טען כי לבאר יעקב יכולת פיתוח והתבססות כלכלית המאפשרים עצמאות. כמו כן, גוזלן משמש גזבר הועדה המקומית מצפה אפק, דירקטור במשכ"ל ובחברת הפיתוח שלה, חבר באיגוד ערים איילון לביוב זאת משנת 2004.

ראש מועצת באר יעקב

גוזלן העמיד בראש סדר העדיפויות את קידום החינוך במועצה המקומית באר יעקב, כאשר בראש ובראשונה הגדיל את תקציב החינוך, שעומד כיום על יותר מ-50% מהתקציב השוטף של המועצה. גוזלן קידם תוכניות בינוי של מוסדות חינוך במאות מיליוני שקלים בהם למעלה משישים גני ילדים וארבעה בתי ספר. גוזלן הביא לביצוע את מסקנות ועדת טרכטנברג בגני הילדים באופן מלא כבר בשנה הראשונה ובבאר יעקב ניתן מענה לילדים מגיל 3 באפן מלא כבר בשנת 2011. גוזלן הוביל תכניות חינוכיות לכלל שכבות הגילאים בתחום המדעים והטכנולוגיה, האומנות והספורט, תוך השקעה בסביבת לימודית חדשנית ובשנת 2017 פתח את שערי התיכון הראשון בבאר יעקב.

עם כניסתו לתפקיד ראש המועצה, החל בתנופת בינוי ופיתוח נרחבים וקידם שורה ארוכה של פרויקטים. בשנת 2016 לאחר מאבק של 12 שנים עם עיריית ראשון לציון משרד הפנים ורמ"י הביא להסכם גבולות פורץ דרך בה קיבלה באר יעקב 76% משטחי מחנה צריפין. הסכם הגבולות הוביל לחתימה על הסכם גג היסטורי ביום 13 ביוני 2017 לבניית 12 אלף יחידות דיור חדשות בעיר לצד 1.5 מיליון מ"ר של אזורי תעסוקה ומלאכה שישמשו עוגן כלכלי ליישוב בצמיחה הקמת מוסדות חינוך ומבני ציבור אולמות ספורט ומגרשי ספורט. כמו כן, השקיע בפיתוח תשתיות פיזיות בתחום התחבורה, לרבות הקמת שתי הפרדות מפלסיות שהובילו למיתון התנועה ברחבי היישוב.


בתקופת כהונתו גדל מס' התושבים פי חמישה והוא הוגדר כיישוב בעל ההגירה החיובית הגדול בארץ. עוד הוקמו 3 שכונות חדשות והדרוג הסוציואקונומי זינק מ- 5 ל-7 כמו כן התעקש מר גוזלן שלא לחבר את היישוב לתאגיד מים על מנת לחסוך בזבזנות והוצאות מיותרות שהן חלק מהפעלת התאגיד.