משתמש:Disnihapoel/תחבורה בתאילנד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו. שיחה

התחבורה בתאילנד מורכבת בעיקר מריקשה, אופנועים ואף פילים באזורים כפריים.

טוק-טוק ברחובות פוקט.

תחבורה ציבורית[עריכת קוד מקור | עריכה]

התחבורה בתאילנד מורכבת בעיקר מריקשה, אופנועים ואף פילים באזורים כפריים. העיר הבירה בנגקוק נחשבת למרכז התחבורה בתאילנד.

רכבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרכבת של תאילנד פועלת לאורך 4,070 קילומטר. בנגקוק היא העיר היחידה בתאילנד שנמצאת בה רכבת תחתית. תחנת המטרו המוכרת ביותר בבנגקוק ובתאילנד היא בנגקוק מטרופולין טרנסיט. בתאילנד כיום 20 תחנות רכבת פועלות, בעוד כ-6 נוספות מתוכננות להיפתח בשנים הקרובות. קו הרכבות של תאילנד נכנס גם לתוך קמבודיה ומלזיה.

אוטובוסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

התחבורה הציבורית באוטובוסים הינה התחבורה הציבורית המועדפת בתאילנד, כאשר האוטובוס משמש את האזרחים התאילנדים לרוב בנסיעות ארוכות ובין-עירוניות. מרבית האוטובוסים בבנגקוק הינם גדולים ומפוארים, ואילו בערים האחרות הם יותר קטנים ועמוסים. חברת האוטובוסים הגדולה בתאילנד היא TCL, חברת אוטובוסים בבעלות המדינה. החברה הוקמה לפני כ-80 שנה, במטרה לשרת גם את תושבי הערים והכפרים הנידחים בתאילנד, ולתת גישה לעיר הגדולה בתאילנד, בנגקוק. חברות אחרות הן חברות פרטיות שמציעות מגוון מסלולים ושירותים כמו מיזוג, קווים עירוניים ו-VIP. המחיר הממוצע לנסיעה באוטובוס בתאילנד הוא לרוב 250 באט באוטובוסים ממוזגים.

[עריכת קוד מקור | עריכה]