משתמש:Helios~hewiki/ארגז חול2

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:משחק

פרמטרי חובה [ סיווג ] חסרים

מאפיה
Mafia: The City Of Lost Heaven
כללי
תאריך הוצאה

מחשב אישי: 2002
פלייסטיישן 2, אקס בוקס: 2004

פיתוח Illusion Softworks
הפצה Gathering of Developers
דרישות תוכנה
מצבי משחק שחקן יחיד
דירוג (ESRB:M (Mature
פלטפורמות פלייסטיישן 2, מחשב אישי, אקס בוקס

Mafia: The City Of Lost Heaven (ידוע גם כ-Mafia) הוא משחק פעולה מגוף ראשון מאת חברת Illusion Softworks. במהלך המשחק אשר מתרחש במטרופולין אמריקאי טיפוסי בשנות ה-30, שולטים בדמות אשר מבצעת שלל משימות עבור משפחת פשע ממוצא איטלקי. המשחק זכה בפרסים ובשבחים רבים‏‏ אשר בינהם ניתן לצטט את Gamespot: "מאפיה הוא אחד מהמשחקים הטובים ביותר של השנה".

העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

{{פרטי עלילה}}

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תומס(טומי) אנג'לו הוא נהג מונית בעיר דימיונית הנקראת Lost Heaven אשר יד המקרה מערבת אותו בפשע שמבצעת משפחת סאלאיירי ומצרפת אותו לשורותיה של המאפיה. במהלך המשחק טומי מחזק את מעמדו בקרב משפחת סאלאיירי, אשר נלחמת במשפחת מורלו על השליטה בעיר. בסופו של דבר, טומי מאס בחיי הפשע והחליט לגלול את סיפורו בפני בלש על מנת להתקבל לתוכנית להגנת עדים בתמורה למידע אשר יוכל לפגוע ואף להרוס את משפחת סאלאיירי.

פרוט העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאשר ניסו פולי וסאם לברוח מאנשי מורלו הם היו מעורבים תאונת דרכים, בגלל התאונה הם עלו על המונית של טומי אשר הצליח להמלט מאנשיו של מורלו ולהביאם אל הבאר של סאלאיירי. למחרת מורלו שולח אנשים להתנקש בטומי אך טומי מצליח להמלט לבאר של סאלאיירי ושם אנשיו של סאלאיירי רוצחים את המתנקשים. כהוקרת תודה טומי מתחיל לעבוד אצל סאלאיירי.

מעמדו של טומי עולה ככל שהוא מבצע משימות (כגון סחיטה, גניבה ופגיעה ברכוש) עבור סאלאיירי. תוך כדי המשחק טומי נושא לאישה את שרה, בתו של לויג'י, הברמן בבאר של סאלאיירי. כאשר ניסו לקנות וויסקי קנדי, סאם נפצע קשות. באותו יום פרנק (יועץ ומנהל החשבונות של המשפחה) מוסר את ספרי החשבונות של סאלאיירי למשטרה ובעקבות כך, מחליט דון סאלאיירי לנקום ולרצוח אותו. טומי נשלח לבצע את המשימה ומוצא את פרנק בנמל התעופה מחכה לטיסה לאירופה. אך למרות המשימה שקיבל טומי מחליט לחוס על חייו של פרנק. לאחר שטומי מציל את סאלאיירי מרצח במסעדה, מחליט סאלאיירי לסיים את הסכסוך והורג את אחיו של מורלו ולבסוף את מורלו עצמו. לאחר רצח מורלו מראים את טומי נפגש עם נורמן ומסביר לו מדוע החליט לבגוד במאפיה.

אחת ההשלכות של מותו של מורלו, היא "שליטה" של משפחת סאלאיירי על העיר. לאחר שרצחו פוליטיקאי שלא שיתף פעולה עם המשפחה, פולי מציג בפני טומי וסאם תוכנית לשוד בנק ושניהם מסרבים. כאשר נשלחו שלושתם לגנוב בפקודת סאלאיירי לגנוב סיגרים קובניים פולי וטומי גילו שבתוך הקופסאות יש משלוח של יהלומים, אך כאשר הם מדווחים לסאלאיירי על הפעולה הם לא מזכירים את היהלומים בכלל. טומי הבין שסאלאיירי ידע על משלוח היהלומים ולא אמר להם על כך דבר ובעצם התייחס אליהם כלא אמינים ולכן החליט טומי להצטרף לפולי בשוד הבנק תוך כדי סיכון חייהם אם הדבר יוודע לסאלאיירי. יום למחרת ביצוע השוד המוצלח מגיע טומי לדירתו של פולי ומוצא אותו ללא רוח חיים וסימני אלימות על גופו. טומי נבהל ומתבקש ע"י סאם להגיע לגלריה העירונית.

בגלריה, תוך כדי קרב יריות סאם אומר לטומי שסאלאיירי ידע על שוד הבנק ולכן החליט לרצוח אותו ואת פולי, הוא מוסיף שסאלאיירי ידע על משימות שטומי לא ביצע כראוי (למשל רצח פרנק) ולכן לא בטח בו מלכתחילה. לאחר קרב יריות בקומה העליונה של הגלריה סאם נפצע ומחליט לברוח אך בדרך טומי מצליח לירות בגבו ועל ערש דווי טומי מוזהר ע"י סאם מכוחו של סאלאיירי, ולאחר מכן טומי יורה בסאם והורג אותו. בנקודה זו המשחק נגמר וטומי מספר לבלש על בריחת משפחתו לאירופה וחזרה כדי להעיד במשפט כנגד סאלאיירי והבלש מסכים להגן על משפחתו. בעקבות המשפט סאלאיירי נשפט למאסר עולם, 80 מאפיונרים מורשעים וחלקם נשלחים לכיסא חשמלי ומשפחת סאלאיירי נהרסת. לאחר המשפט טומי מתחיל בחיים חדשים תחת שם חדש, בית חדש, מקום מגורים חדש ועבודה כנהג.

באפילוג, המתרחש בשנת 1957, נראה טומי כמבוגר בעל שיער אפור, משקה את הדשא בחצר ביתו כשלפתע מגיחים שני אנשים ממכונית אדומה ומתקרבים לעברו. כאשר הם פונים אליו בשמו האמיתי, אחד מהם מוציא רובה ציד קצוץ קנה והשני השני פונה אל תומי ואומר 'Mr. Salieri sends his regards' (בתרגום חופש: מר סאלאייר שולח את הערכתו) ואז הראשון יורה את שני הקליעים לגופו של טומי. המשחק נגמר כאשר טומי מספר את מחשבותיו ורואים את גופתו המדממת על הדשא. {{סוף פרטי עלילה}}

הדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אתר רשמי של המשחק