משתמש:Idoaz/ארץ האגדות: קסם המשאלה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ארץ האגדות: קסם המשאלה
The Land of Stories: The Wishing Spell
מידע כללי
מאת כריס קולפר
מבוסס על אגדות מאת הנס כריסטיאן אנדרסן והאחים גרים
איורים ברנדון דורמן
שפת המקור אנגלית
סוגה פנטזיה
הרפתקאות
הוצאה
הוצאה ליטל, בראון
תאריך הוצאה 2012
מספר עמודים 367 (בעברית)
הוצאה בעברית
הוצאה אריה ניר הוצאה לאור
תאריך 2013
תרגום יש
סדרה
סדרת ספרים ארץ האגדות
הספר הבא ארץ האגדות: שובה של הקוסמת

ארץ האגדות: קסם המשאלה (באנגלית: The Land Of Stories: The Wishing Spell) הוא ספר אגדות ופנטזיה לנוער והספר הראשון בסדרת הספרים האמריקאית "ארץ האגדות" מאת הסופר והשחקן האמריקאי כריס קולפר ומאויר על ידי ברנדון דורמן. הספר יצא לאור במקור ב-17 ביולי 2012 ובשנת 2013 תורגם לעברית על ידי המתרגמת נעה שביט. בישראל הספר יצא בהוצאת הספרים אריה ניר. חלק גדול מהספר מבוסס על אגדות מפורסמות מאת הנס כריסטיאן אנדרסן והאחים גרים.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חלפה שנה מאז שאלכס וקונר ביילי סבלו מאובדן אביהם הטרגי. אמם, המנסה לאזן את עבודתה ומשפחתה לאחר מות בעלה, אינה מסוגלת לחגוג את יום הולדתם ה-12 של ילדיה. במקום זאת, סבתא של התאומים באה לחגוג. היא נותנת לתאומים ספר של אגדות שהם מכירים מילדותם, שכותרתו "ארץ האגדות". אלכס שומרת אותו בחדר שלה בלילה ועד מהרה מגלה רעש זמזום בא מן הספר. לא לוקח לאלכס וקונר זמן רב להבין כי ספר האגדות הוא אמיתי ופועל כשער בין שני עולמות - העולם שלהם וארץ האגדות.

הם פוגשים דמויות קלאסיות רבות, כולל סינדרלה, היפהפייה הנרדמת, שלגיה, זהבה, את כיפה אדומה הקטנה (שכבר לא כל כך קטנה) ודמויות חדשות כולל צרפדי, מר למפטון, טרולבלה ואחרים. עם ההיכרות של עולם האגדות, הם מבינים שהם צריכים למצוא דרך חזרה אל העולם שלהם. צרפדי אומר לתאומים שיש משאלה המתאימה בדיוק לצורכיהם. עליהם להרכיב שמונה מצרכים שונים הלקוחות מאגדות שונות, ולפיכך תוכל לבחור משאלה אחת, כל מה שהם רוצים, "קסם המשאלה". התאומים יוצאים להרפתקה הגדולה ביותר שהיו בה אי פעם, אשר בכל דרכיהם הם נתקלים בנבלים לאורך הדרך, והם עוקבים אחר יומן של אדם שאסף את הפריטים פעם אחת.

הספר מגיע לשיאו כאשר אלכס, קונר, המלכה הרעה, זהבה, ג'ק, כיפה אדומה, והזאב הגדול טופרע (צאצאי הזאב הגדול הרע שהסכים לחטוף את התאומים תמורת כיפה אדומה), נפגשים בארמון נסתר בממלכה הנרדמת. זהבה והצייד נלחמים עד שג'ק יורה תותח לעבר הצייד והוא נהרג. ספר זה גם מספר את סיפורה של אוולי, המלכה הרעה והמאהב שלה מירו. כשאוולי הייתה קטנה, היא הייתה ילדה מאוד חביבה ואכפתית. היא גנבה את קסם המשאלה מאלכס וקונר כדי לשחרר את אהובה מירו מן המראה הקסומה, אבל הוא מת בזרועותיה, ושניהם נבלעים במראה.

אלכס וקונר מוצאים את עצמם לכודים בעולם הפיות, עד שהם לומדים שסבתם היא הפיה הסנדקית, המסוגלת ליצור שערים בין העולם האחר לעולם האגדות. בנוסף, היומן שהדריך את אלכס וקונר במשך כל דרכיהם היה שייך לאביהם, כאשר טייל בעולם שלהם והתאהב בצ'רלוט, אז כשהצליח לאסוף את פריטי קסם המשאלה רצה לעבור לחיות עם צ'רלוט. לכן, אלכס וקונר הם חצויי-פיות. אלכס וקונר חוזרים לאמם דרך שער שעשתה סבתא שלהם לעולם האחר בסוף.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קונר ביילי - בנה של צ'רלוט ביילי ואביו המנוח. לעומת אחותו התאומה, קונר ביילי הוא תלמיד שלרוב מסתבך, משתעמם ומנמנם במהלך הלימודים בבית הספר. הוא נקלע ביחד עם אחותו לארץ האגדות, דרך הספר שסבתם נתנה להם. לרוב במהלך המסע קונר מתבטא בסרקזם והכנות והגדולה שלו. חצוי-פיה.
  • אלכס ביילי - בתה של צ'רלוט ביילי ואביה המנוח. לעומת אחיה התאום, אלכס היא יצירתית, אשר משקיעה בעבודותיה לבית הספר ומפגינה ידע רב בספרות. הספר שסבתה נתנה לה מתגלה כי מהווה שער לעולם האגדות. ידועה באופטימיות שלה. יוצאת לחפש עם קונר את קסם המשאלה. חצוית-פיה.
  • שלגיה - מתגוררת בממלכה הצפונית. בספר זה שלגיה מגלה על סיפורה האמיתי של אמה החורגת (המלכה הרעה) ועוזרת לה לברוח מהצינוק שבארמונה של שלגיה. שלגיה מכוונת את אלכס וקונר אל ארון הזכוכית. בסופו של דבר לשלגיה מתבשר שאמה החורגת מתה, והיא מגיבה בארשת פנים חיוורה. על שם תקוותה של אמה נקראת בתה של סינדרלה "תקווה".
  • הנסיך צ'רלי מקסים ("צפרדי") - אחיהם הקטן של המלכים צ'אנס, צ'ייס וצ'נדלר. מכשפה הטילה עליו קללה להפוך לצפרדע, והתבייש שיראו אותו כך, לכן החליט להתחבא ביערות הגמדים. עקב חיפושיהם של אחיו הגדולים, כל טוב יצא מהמקרים - צ'אנס נישא לסינדרלה, צ'ייס ליפהפייה הנרדמת וצ'נדלר לשלגיה. בסוף הספר הוא מתחבר למלכה כיפה אדומה, שמתאכזבת מאהבתה הנכזבת. הפיה הסנדקית מסירה את הקללה על צפרדי בסוף הספר.
  • זהבה - לאחר עלילתה ב"זהבה ושלושת הדובים", מתוארת זהבה כי היא פושעת נמלטת כבר כמעט עשור. לזהבה יש סוסה בשם דייסה. זהבה מכירה את כל ארץ האגדות, וידועה היטב בהתמצאותה בה. זהבה מאוהבת בג'ק, אך היא לא יכולה לראותו עקב עבירתה מהחוק. בסוף הספר הורגת את בת הצייד ועוברת לחיות עם ג'ק.

דמויות משניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סינדרלה - מתגוררת בממלכה הקסומה. בספר זה הנסיכה סינדרלה מוצגת כאמא עתידית אשר נמצאת בהריון מתקדם עם בתה הראשונה. היא מקיימת נשף ביחד עם בעלה צ'אנס מקסים. סר למפטון מקיים להם סיור בממלכה ומגניב להם את נעלי הזכוכית של המלכה סינדרלה. בסוף הספר סינדרלה יולדת את בתה שנקראת תקווה.
  • היפהפייה הנרדמת - מתגוררת בממלכה הנרדמת בכפר "העמק הנרדם". לאחר עלילות סיפורה היפהפייה הנרדמת מתוארת כי היא מנסה בכל כוחה בעזרת היועצים המלכותיים ובעלה צ'ייס מקסים להציל את הכפר מרוע הגזרה. נותנת לאלכס וקונר את הפלך. קונר מייעץ לה להשתמש מלמנוע תנומה היא זריקה והשלכת גומיות, אשר כי בסוף הספר מצוין כי עזרתו תרמה לממלכה.
  • כיפה אדומה - מתגוררת בממלכת כיפה אדומה. אחרי עלילתה מתוארת כעת כאגואיסטית ושחצנית אשר מחשיבה את עצמה כשליטה מכובדת. רוב החלטותיה של כיפה מבוצעות על ידי סבתה. כל ממלכתה מוקפת בחומות עקב איסור על כניסת זאבים. מאוהבת בג'ק ומתחננת פעם אחר פעם שיציע לה נישואין. אהבתה נכזבת אך מתאהבת בצפרדי לאחר מכן.
  • ג'ק - ג'ק מהאגדה "ג'ק ואפון הפלא". גר בממלכת כיפה אדומה. אחרי עלילתו ג'ק גר באכזבה וחוסר אהבה בגלל שזהבה (בה מאוהב) לא נמצאת איתו. כל מועד וחג מביאה לכיפה אדומה סל מעוטר, וכיפה מקווה שיציע לה נישואין. הורג את הצייד. לאחר הקרב ג'ק עובר לחיות עם זהבה.

משפחת ביילי[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • צ'רלוט ביילי - אמם של קונר ואלכס ביילי, רופאה במקצועה. מנסה לשמור על אורח החיים של אלכס וביילי למרות אובדן בעלה הטרגי בתאונת דרכים. נקלעת לחובות.
  • ג'ון ביילי - התאהב בצ'רלוט ואסף את פריטי קסם המשאלה כדי לעבור לחיות עם צ'רלוט. תיעד ביומן את מסעותיו למציאת הפריטים לקסם המשאלה. אביהם של אלכס וקונר. נהרג בתאונת דרכים.
  • הפיה הסנדקית - הפיה הסנדקית של סינדרלה ועולם האגדות, חברת מועצת באושר-ובעושר. סבתם של אלכס וקונר, אמו של ג'ון, אביהם של אלכס וקונר.

הרעים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • איווי (המלכה הרעה) - אמה החורגת של שלגיה, בורחת מהצינוק של שלגיה ומתכננת לאסוף את פריטי קסם המשאלה לסירוגין מאלכס וקונר, כדי להגשים את משאלתה שאהובה יצא מן המראה ויחיה איתה. מתה כשהמראה בולעת אותה. על שם תקוותה של איווי נקראת תינקותה של סינדרלה תקווה.
  • הצייד - הצייד של המלכה הרעה אשר ניסה לתפוס את שלגיה באגדה המקורית. שולח את בתו האילמת לעזור לאיווי לאסוף את פריטי קסם המשאלה. נהרג על ידי ג'ק.
  • בת הצייד - בתו האילמת של הצייד, אוספת בשביל איווי את פריטי קסם המשאלה ומנסה למנוע מאלכס וקונר להשיג את יתר הפריטים. ניסתה להרוג את ג'ק אבל מתה על ידי זהבה.
  • טופרע - צאצא של הזאב הרע המקורי מהאגדה של כיפה אדומה. הוא וכנופיית הזאבים שלו נחושים לנקום את נקמת אביהם ולטרוף את כיפה אדומה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מידע:

[[קטגוריה:ספרים אמריקאיים]] [[קטגוריה:ספרי 2012]] [[קטגוריה:ספרים]] [[קטגוריה:ספרי פנטזיה אפית]] [[קטגוריה:ספרי פנטזיה]]