משתמש:Karenyadovski/קרן ידובסקי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:לשכתב

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: אופי פרסומי, סופרלטיבים, קישורים לא מעוצבים, ויקיזציה.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: אופי פרסומי, סופרלטיבים, קישורים לא מעוצבים, ויקיזציה.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. שכתוב

קרן ידובסקי חרותי (נולדה ב-22 בדצמבר 1973) הינה שחקנית במאית, מנטורית ומרצה בכירה לתקשורת בינאישית ומורה למשחק, מייסדת ומנהלת קרן ידובסקי סטודיו למשחק.

קורות חייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרן ידובסקי חרותי היא בעלת בית הספר ״קרן ידובסקי סטודיו למשחק״ במתחם Move, השוכן בתל אביב, והינו בית ספר ללימודי משחק בעל אופי עכשווי ויוצא דופן.

ה״אני מאמין״ של בית הספר למשחק מייסודה של קרן ידובסקי, רואה בשחקן מקצועי גם מנהיג חברתי ויוצר שינוי תודעתי.

קרן ידובסקי חרותי נולדה וגדלה באשקלון. אמה, מלכה סבג, היא נצר למשפחת מקובלים ממרוקו ואביה, שמואל ידובסקי, הוא ניצולי שואה מהעיירה ידוב אשר בפולין, הוא אמו ואחיו הינם נצר אחרון למשפחת ידובסקי, אשר נספתה כולה בשואה.

ערב גיוסה נבחרה קרן להיות שגרירה צעירה במסגרת AIFS ושהתה בארה״ב מספר חודשים במסגרת פעילותה זו. עם חזרתה לארץ, התגייסה קרן לצה״ל, שם שירתה כקצינת תיאום בשטחים.

במסגרת שירותה בצה״ל במינהל האזרחי בעזה (תאום פעולות הממשל בשטחים) לקחה חלק בתתי ועדות לשיחות השלום בין מדינת ישראל לפלסטינים, בהנהגתו של ראש הממשלה דאז יצחק רבין. לאחר שחרורה מצה״ל נסעה ללמוד משחק בלי סטרסברג שבניו יורק, שם הטמיעה את הבנת ״השיטה״ אשר הפכה לאחת מאבני היסוד של שיטתה היא.

במהלך לימודיה בסטודיו של לי סטרסברג, הגיעה ידובסקי לתובנה שהמשחק זה כלי מופלא להעברת מסרים, לא רק באמצעים אומנותיים אלא גם בבימת החיים עצמם, והחלה להעמיק בלימודים מקבילים בלימוד המשחק אצל מספר מורים ובשיטות מגוונות, תוך חקר התנהגות אנוש.

במהלך לימודיה והתמחויותיה הרבות, הבינה שברצונה לפתח שיטה כוללנית אשר דרכה השחקן יקבל כלים וזויות שונות לעבודת המשחק. את מסעה אחר שכלול השיטה, המשיכה בעוד מספר מדינות בעולם תוך כדי העלאת מחזות, ביומם והפקתם, כל זאת תוך כדי לימוד משחק ואימון שחקנים.

ב-2004 חזרה קרן לארץ, להגשים את חזונה לגייר את השיטה שפיתחה, ולהקים בארץ סטודיו למשחק מסוג אחר. הייתה בין המאמנים העסקיים הראשונים בארץ, ובמקביל לימדה משחק במוסדות שונים. בנוסף, שיחקה בסדרות טלוויזיה והצגות ברחבי הארץ והקימה מוסד לימודי למשחק בארץ.

במסגרת עבודתה כשחקנית ומנהלת סטודיו, ידובסקי היא חלק פעיל מאנסמבל אספמיה בניהולה של דליה שימקו.

קרן ידובסקי חרותי מתגוררת במרכז הארץ, נשואה ואם לשניים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]


קטגוריה:שחקני קולנוע וטלוויזיה ישראלים