משתמש:Lazmi/סמי לזמי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

סמי לזמי (נולד 2 בדצמבר 1951) סולן להקת שפתיים.

לזמי נולד במרוקו ועלה לישראל כשהיה בן חמש בליווי אחותו הגדולה מזל, עוד לפני עליית הוריו שעלו מאוחר יותר. הוא נשלח לגור בקיבוץ חולתה שם למד בבית הספר הקיבוצי עד שהתגייס לצה"ל לצנחנים. לאחר שחרורו התגורר עם הוריו בירושלים ובהמשך התחתן ועבר לשדרות. לזמי עבד כפקיד בעמיגור וכדי להשלים הכנסה תיפקד כרב-מלצרים באולם שמחות. במהלך האירועים היה עולה לבמה ושר לקהל. באחד הארועים באולם הופיעה להקת שפתיים, אז להקת רוק, ולזמי הוזמן לבמה לשיר. שירתו מצאה חן בעיני חברי הלהקה אשר החליטו לעבור לשירה מרוקאית וצרפו את לזמי לשורותיהם.

בין השנים 1985 ו-1997 הוציאה להקת שפתיים שישה דיסקים בהם שר לזמי. שיריו הנודעים ביותר הם "טלפון", "חדוז'ה", "ללה עישה - נחליאלי", "אהלן וסאהלן" ו "מאמא דיילי". האלבום "הכפול" של הלהקה נמכר ביותר מ-40,000 עותקים וזיכה את הלהקה באלבום פלטינה.

הלהקה פורצת גבולות ומובילה את תחילת דרכה של המוסיקה המזרחית כמו גם מראה את הדרך לאומנים כמו: קובי אוז - טיפקס, כנסיית השכל, שמעון אדף, מירי בוהדנה ועוד ובכך שמה את שדרות על המפה ומבליטה אותה כעיר של יוצרים לימים שדרות - עיר המוסיקה.

לאחר פירוק הלהקה ב-1997 החל לזמי להופיע לבדו בארץ ובחו"ל.

לזמי יצר להיטים וביצועים משותפים עם אומנים מהשורה הראשונה בין השאר: ביצע חידוש לשיר "החברה להגנת הטבע" עם אריאל זילבר, את השיר "בלאגן" עם "פאבלו רוזנברג", את "נחליאלי ובובה מתי" עם מתי כספי ואת "בן בסט" עם אלון אולארצ'יק.

לזמי נשוי ואב לארבעה ילדים.