לדלג לתוכן

משתמש:Meuw guy/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הפצצת בוקרשט היא הפצצה אסטרטגית במלחמת העולם השנייה חשיבותה היא הנצחון של בעלות הברית על חיל האוויר הנאצי באזור שמי העיר.

העיר לפני ההפצצות מתחילת מלחמת העולם השנייה

[עריכת קוד מקור | עריכה]

העיר בורקשט[1] נכבשה על ידי הנאצים במלחמת העולם הראשונה. לאחר ביסוס השלטון, הנאצים ביצעו הפצצות של בעלות הברית על יעדי רכבת כחלק מתוכנית להפצצה אסטרטגית במהלך מלחמת העולם השנייה[2] נגד גשרים, מרכזי רכבת, כולל מגרשי גיבוש וחנויות תיקונים בצרפת במטרה להגביל את התגובה הצבאית הגרמנית לפלישה לצרפת.

בשנת 1944 הייתה הפיכה בראשות מיכאל הראשון (מלך רומניה) במהלך מלחמת העולם השנייה שלאחריה גם הנאצים התחילו בהפצצות על בוקרשט.

בוקרשט אחסנה והפיצה חלק גדול ממוצרי הנפט המזוקקים של פלואשטי .[3]

המבצעים שבוצעו על ידי הנאצים בבוקרשט

[עריכת קוד מקור | עריכה]

המבצע הראשון היה רצף של 17 הפצצות אוויריות, החל מהפצצה ב-4 באפריל 1944. ההפצצות בוצעו במשך תקופה של כ-4 חודשים על ידי חיל האוויר של ארצות הברית וחיל האוויר המלכותי הבריטי, עם כשלושת אלפים מפציצים מסוגים שונים. כנזק נלווה נהרגו תושבים, והמון נותרו ללא קורת גג. המבצע השני התרחש ב-23-26 באוגוסט 1944 ובוצע על ידי הלופטוואפה (לופטוואפה-  הייתה ענף של לוחמה אווירית במהלך מלחמת העולם השנייה.ההפצצות לא היו רק בבוקרשט אלה גם באזורים שונים ברחבי מזרח אסיה כחלק מהפלישה של גרמניה הנאצית לתוך שטחי אירופה.) הגרמני כנקמה על כך שרומניה החליפה צד.

אחד הפצצות בהם השתמשו במהלך הפצצת בוקרשט
אחד הפצצות בהם השתמשו במהלך הפצצת בוקרשט

אחד הנשקים אשר בהם השתמשו הם נשקי ה-V, נשקי ה-V היו קבוצה מסוימת של כלי נשק ארטילריים ארוכי טווח שנועדו להפצצה אסטרטגית במהלך מלחמת העולם השנייה, במיוחד הפצצה אסטרטגית ו/או הפצצה אווירית של ערים.[4]



הערות שוליים

[עריכת קוד מקור | עריכה]
  1. ^ Bombing of Bucharest in World War II, Academic Dictionaries and Encyclopedias (באנגלית)
  2. ^ Bucharest Bombing Decoy | NCAP - National Collection of Aerial Photography, ncap.org.uk
  3. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:צ-מאמר

    פרמטרי חובה [ מחבר ] חסרים
    {{{מחבר}}}, היסטוריה של בוקרשט, ויקיפדיה, 2022-04-29
  4. ^ נשק V, באתר wblog.wiki