משתמש:Oren neu dag/טיוטה/הצעה להצבעה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
זהו דף בנושא הצעה להצבעה ולא דף ההצבעה עצמו. פה יהיה דיון רק בנושא נוסח ההצבעה
זהו דף בנושא הצעה להצבעה ולא דף ההצבעה עצמו. פה יהיה דיון רק בנושא נוסח ההצבעה

הצבעה בנושא מדיניות תיבות המשתמש בוויקיפדיה העברית

מטרתה של הצבעה זו להביא לידי פתרון המוסכם על רוב המשתמשים בוויקיפדיה העברית לגבי המדיניות בנושא תיבות המשתמש. ניתן להצביע בעד אחת החלופות שעלו עד כה בדיון בנושא זה.

החלופות הן:

  1. למחוק את כל תיבות המשתמש אשר עוסקות בכל דבר חוץ מאשר בכישורי שפה, ידע, מין, גיל, אזור מגורים, ותעסוקה.
  2. להעביר את כל תיבות המשתמש למרחב "משתמש:תיבה" ושם לתת לכל אחד להתבטא באופן חופשי עד מגבלות מסוימות (בלי התקפות אישיות, הסתה לשנאה או עבירה על חוקי השימוש ההוגן).

מאידך, ניתן להישאר עם המצב הנוכחי שבו מפעילי מערכת יכולים למחוק כל תיבה ללא כל התרעה. משתמשים מן השורה יכולים לבקש למחוק כל תיבה בדף בקשות ממפעילים, אך לאו דווקא התבנית תמחק.

===בעד החלופה הראשונה===

===בעד החלופה השנייה===

===בעד המצב הנוכחי===

דיון בנושא נוסח ההצעה הנ"ל[עריכת קוד מקור | עריכה]

ההצעה הנ"ל נראית לי בסדר. זה הזמן להצעות פשרה שאפשר לכלול בהצעה. ‏Yonidebest Ω Talk‏ 21:32, 9 באפריל 2008 (IDT)

אני מתקשה להבין מה הרעיון מאחורי ההצעה השנייה: זה פחות או יותר המצב שהביא לקונפליקט הנוכחי רק תחת מרחב אחר. באיזה אופן פתרון זה פותר את הבעיות של יצירת קונפליקט, אנטגוניזם וכעסים? אורי שיחה 21:42, 9 באפריל 2008 (IDT)
הקונפליקט הנוכחי עלה לאחר שעודדי מחק תבניות לא נייטרליות (כלומר, פוליטיות) ממרחב הערכים בטענה שבמרחב הזה לא ניתן לשים כאלו תבניות. מצד שני, עודדי הסכים ואף חילק למשתמשים את הקוד של התבניות שמחק ע"מ שאלו יוכלו לשים את התוכן הפוליטי בדף המשתמש שלהם - משמע - אין בעיה עם התוכן - אלא עם המיקום של המידע - אסור שזה יהיה במרחב "תבנית", אלא רק במרחב "משתמש". ‏Yonidebest Ω Talk‏ 21:56, 9 באפריל 2008 (IDT)
תודה על התשובה. לדעתי הבעיה העיקרית עם התבניות האלו, כמו עם "תבניות הנגד" שמוחק עוזי, היא שהן מעוררות מדון וכעסים, ולא משנה תחת איזה מרחב הן. בברכה, אורי שיחה 21:59, 9 באפריל 2008 (IDT)
ומה עם מי שרוצה להשאיר את המצב הנוכחי כפי שהוא? אפשר לטעון טענות נגד האפשרות הזו (וייתכן שאני לא אתמוך בה), אבל היא בלי ספק צריכה להופיע. ‏– rotemlissשיחה 21:45, 9 באפריל 2008 (IDT)
הוספתי את האפשרות, כמו גם דברי הסבר מהו המצב הנוכחי - בדיעבד. מה דעתך על התוספת? ‏Yonidebest Ω Talk‏ 22:11, 9 באפריל 2008 (IDT)]
נראה לי שבעד המצב הנוכחי זה מיותר... בסך הכול אנחנו רוצים לשפר את המצב ולא להשאירו כפי שהוא. --אורן נוי דג - שיחה 22:19, 9 באפריל 2008 (IDT)
אבל יש שחושבים שההצעות האלה אינן טובות לשיפור המצב הקיים, או אולי אף שהמצב הקיים אינו טעון שיפור. ‏– rotemlissשיחה 22:26, 9 באפריל 2008 (IDT)
אבל רותמליס, כל הדיון החל בגלל שעודד החל למחוק תיבות משתמש בלי התראה. ואת זה צריך לפתור. לכן לדעתי הצבעה בעד המצב הקיים היא מיותרת. --אורן נוי דג - שיחה 10:56, 10 באפריל 2008 (IDT)
נראה לי שהצבעה בעד המצב הנוכחי אומרת שמותר שב"תבנית:משתמש" יהיה תוכן לא נייטראלי כי משתמשים בו רק במרחב "משתמש". קשה לי להאמין שמישהו באמת חושב שהמצב הנוכחי, על אי היציבות שבו, טוב. סתם עומרשיחה גם אני רוצה לקדם מיזם 12:01, 10 באפריל 2008 (IDT)
מובן שהמצב הנוכחי הוא המצב לפני המחיקות שהיוו התערבות של ממש בלי רשות ובלי היוועצות בדפי המשתמש של מאות ויקיפדים.
אבל נדמה לי אורן שהצעתך מיותרת, אין שום מניעה שתפתח בדף משנה של דף המשתמש שלך איזשהו ריכוז של כל התיבות שכולנו נוכל לקחתן משם. מחיקת תיבות המשתמש אמנם הייתה בלתי-תקינה אך זו הייתה מחיקה במרחב התבניות, מרחב הנחשב ל"משיק למרחב הערכים", שלא תחזור על עצמה במרחב משתמש. יחסיות האמת • ו' בניסן ה'תשס"ח 05:02:43
אוקיי אז אם כך אני בעד השארת האופציה של הצבעה בעד המצב הנוכחי. --אורן נוי דג - שיחה 16:12, 11 באפריל 2008 (IDT)
ודרך אגב האם יש פה תומכים בפתיחת הצבעה בנושא, בניסוחה הנוכחי, בדף ההצבעות בפרלמנט? --אורן נוי דג - שיחה 16:14, 11 באפריל 2008 (IDT)
ליחסיות: המצב הנוכחי הוא המצב הנוכחי - השארת המצב כאילו ההצעה מעולם לא הועלתה, כולל הכללים הנוכחיים והמחיקות הנוכחיות. אתה מוזמן להוסיף את הצעתך בנפרד. הצעת הצבעה שמניחה כמובן מאליו שיש לבצע שינוי כלשהו במצב הנוכחי, ולא מאפשרת הצבעה אחרת, אינה יכולה לעלות לפרלמנט; בדיוק כפי שהצבעה על הנושא "האם לכתוב, בציטוטים מהתנ"ך, את השם המפורש, או להפריד אותו במקפים?" שאינה מאפשרת להשאיר את המצב הנוכחי - כתיבת ה' - אינה יכולה לעלות בפרלמנט. ‏– rotemlissשיחה 16:55, 11 באפריל 2008 (IDT)
אז האם אפשר לפתוח הצבעה בפרלמנט בניסוחה הנוכחי? --אורן נוי דג - שיחה 22:28, 14 באפריל 2008 (IDT)

החלופה השנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לא ברור לי מה הוא המרחב "משתמש:תיבה". אם מדובר על משהו בסגנון של משתמש:תיבה:משתמש בעד תבניות הרי שמבחינת ויקיפדיה זה הוא דף המשתמש של משתמש ששמו "תיבה:משתמש בעד תבניות", ואם מדובר על משתמש:תיבה/משתמש בעד תבניות הרי שזה פשוט דף משנה של המשתמש ששמו "תיבה". בכל מקרה זה שינוי סמנטי בלבד - ולדעתי רע מאד, אם רוצים להפריד את תבניות המשתמש באופן ברור יותר אני חושב שהדך הטובה ביותר תהיה להעביר אותן לצורה תבנית:משתמש/משתמש בעד תבניות, כך כולן יהיו תבניות משנה של {{משתמש}}. עם זאת אני, כמו אורי, לא רואה איך שינוי טכני שכזה קשור לשינוי במדיניות. ‏ costello • ‏ שיחה 22:45, 14 באפריל 2008 (IDT)