משתמש:Ranko31/בני הנפילים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בני הנפיליםאנגלית: The Mortal Instruments ) היא סדרת ספרי פנטזיה לנוער מאת קסנדרה קלייר.

עיר של עצמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

כל הסיפורים נכונים.

כשקליירי פריי בת החמש-עשרה יוצאת לבלות במועדון לילה בניו-יורק, היא לא חולמת שהיא תהיה עדה לרצח. רצח שמבוצע על ידי שלושה בני נוער מקועקעים, שרק קליירי יכולה לראות אותם. זהו המפגש הראשון של קליירי עם בני הנפילים, הידועים גם כציידי הצללים: כת לוחמים סודית שנשבעה להגן על האנושות מפני השדים החיים בקרבה. ביחד עם חברה הטוב סיימון ועם לוחם הצללים יפה התואר ג'ייס, קליירי עומדת לגלות שרחובות ניו יורק מלאים מכשפים, פיות, ערפדים ואנשי זאב, החיים בדו קיום עם בני האדם, אך לא תמיד רוצים בטובתם. גם אמה של קליירי עצמה, היתה מעורבת פעם בעולם הסתרים הזה. ומוטב שקליירי תזדרז לפענח את סודות עברה, שכן מישהו – או משהו – חטף את אמה, וקליירי עלולה להיות הבאה על הכוונת…

זהו הספר הראשון בסדרת פנטזיה אורבנית מותחת, שנונה ומפתה, שכבשה את רשימות רבי המכר בארצות- הברית ומעובדת בימים אלה לסרט קולנוע רב תקציב.

עיר של אפר[עריכת קוד מקור | עריכה]

את הנעשה אין להשיב.

קליירי פריי רק רוצה שחייה יחזרו לקדמותם. אבל איך אפשר לנהל חיים נורמליים כשאמא שלך בבית חולים, שקועה בתרדמת קסומה, המבוגר האחראי בחייך הוא אדם-זאב, ואת עצמך נתקלת על כל צעד ושעל בערפדים, שדים, פיות וקוסמים? סיימון, החבר הכי טוב שלה, זקוק לתמיכתה; אבל קליירי חשה חובה לעזור גם לג'ייס המיוסר, שמחפש צרות כאילו עלה על המסלול להרס עצמי. כשחפץ מקודש לבני הנפילים נגנב, החשד נופל על ג'ייס – היכן נאמנותו? האם חבריו ציידי הצללים עוד יכולים לסמוך עליו, או שעשה יד אחת עם אביו, ולנטיין המטורף והמסוכן?

העלילה שהתחילה בספר עיר של עצמות נמשכת כאן: מפותלת ומסובכת, עוצרת נשימה וצובטת לב. קוראים שכבר התאהבו בקליירי, ג'ייס וסיימון לא יוכלו להניח את הספר מידם.

סדרת בני הנפילים של קסנדרה קלייר כבשה את רשימות רבי המכר בארצות הברית ומעובדת בימים אלה לסרט קולנוע.

עיר של זכוכית[עריכת קוד מקור | עריכה]

צפוי לראות אור בעברית בסוף קיץ 2012.

עיר של מלאכים נופלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

צפוי לראות אור בעברית במהלך 2013.

עיר של נשמות תועות[עריכת קוד מקור | עריכה]

טרם נקבע מועד לתרגום העברי.

עיר של אש שמיימית[עריכת קוד מקור | עריכה]

צפוי לראות אור באנגלית בספטמבר 2014.

העיבוד הקולנועי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-10 ליוני 2010 הוכרז כי הולך לצאת סרט שיתבסס על עיר של עצמות. את התסריט כתבה ג'סיקה פוסטיגו ואת הסרט יביים הארלד זווארט. ב-10 בדצמבר 2010, הוכרז רשמית כי לילי קולינס (90210, הזדמנות שנייה, חטיפה והסרט המדובר של שלגיה, מראה מראה, שמתחרה בגרסתה של קריסטין סטיוארט) תשחק את תפקידה של קליירי פריי. במרץ 2011, ג'יימי קאמפבל בוואר (קמאלוט, סוויני טוד, הארי פוטר, האסיר, ירח חדש, ליקוי חמה, שחר מפציע חלק א' ושחר מפציע חלק ב'), לוהק בתפקידו של ג'ייס.

הצילומים יתחילו ב-15 לאוגוסט 2012. הסאט צפוי לצאת ב-23 לאוגוסט 2013.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קליירי פריי - קליירי פריי מתחילה בעיר של עצמות בתור נערה בת 15 ובהמשך הספר חוגגת את יום הולדתה ה-16. היא אחת הדמויות הראשיות בסדרה.

היא גודלה על ידי אמה, ג'וסליין פריי\פרייצ'יילד, ציידת הצלילים, ולוסיאן 'לוק' גרייבאק, חבר של המשפחה. כל רמז שעלול היה לחשוף בפניה את העולם הקסום היה חבויי בפניה למען בטחונה. היא מתוארת בתור נערה ג'ינג'ית נמוכה עם עיניים ירוקות ונמשים.

  • ג'ייס ווילנד

צייד צללים בן 17 שנהפך ליתום בגיל צעיר בעקבות רצח אביו. הוא חיי יחד עם משפחת לייטווד במכון בניו-יורק. נאמר עליו שהוא לוחם הצללים המוצלח ביותר בגילו. על פי התיאורים בספר לג'ייס יש שיער ועיניים זהובות. הוא מאוד פופולארי בקרב המין היפה, למרות שמעולם לא היה בתוך קשר רציני. שמו הוא קיצור של ג'ונתן כריסטופר.

  • סיימון לואיס

בן 16. החבר האנושי הכי טוב של קליירי לערך 10 שנים. כמו כן הוא מאוהב בה, אפילו שנראה כאילו אין לה את אותם הרגשות כלפיו. הוא מראה גם עניין כלפי איזבל. בספר מסופר שסיימון יהודי.

  • איזבל לייטווד

ציידת צללים יפהפייה ועוקצנית בת 16. היא ביתם של מרייס לייטווד ורוברט לייטווד ויש לה שני אחים -אלק ומקס לייטווד. היא מתוארת בתור נערה עם שיער ועיניים שחורות, גבוהה ויפהפייה להפליא.

  • אלק לייטווד

אחיה הגדול של איזבל, בן 18. למרות שהיה צייד צללים במשך שנים רבות, אלק מעולם לא הרג שד. מתואר כנער שחור שיער ועיניים כחולות. אלק הומו ובתחילה מאוהב בג'ייס, אך בהמשך מתחיל להתפתח בינו לבין המכשף מגנוס קשר.

  • לוסיאן 'לוק גרוואי' גריימארק

בעבר היה צייד צללים וחבר במעגל של וולנטיין. החבר הטוב ביותר של ג'וסלין. לוק הוא אדם-זאב ומנהיג הלהקה שלו.

  • וולנטיין מורגנסטרן

צייד צללים חזק. מופיע אחרי כמה שנים בהם כביכול היה מת. מעוניין לגנוב את מכשירי התמותה. בעלה של ג'וסלין.

  • מגנוס ביין

מכשף ביסקסואל לערך בן 800. מעוניין בצורה רומנטית באלק לייטווד. בספר מתואר כי הוא נוהג ללבוש ביגוד נוצץ וראוותני.

  • ג'וסלין פריי\פרייצ'יילד

אמה של קליירי, ציידת צללים במנוסה מהמעגל של בעלה ולנטיין. בספר הראשון נכנסת לקומה מכושפת.


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תבנית:Mortal Instruments


קטגוריה:Young adult fantasy novels קטגוריה:Contemporary fantasy novels קטגוריה:American young adult novels

קטגוריה: ויקיפדיה: שכתוב - ספרות