משתמש:Reuvenyak/נטע בר רפאל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

נטע בר רפאל[עריכת קוד מקור | עריכה]

נטע בר רפאל היא שחקנית קולנוע, טלויזיה ותיאטרון ישראלית.

קורות חייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נטע בר רפאל נולדה וגדלה באשדוד, בהיותה בת 15 התקבלה למגמת התיאטרון בבית הספר לאומנויות ע"ש תלמה ילין בגבעתיים ולאחר שנה של לימודים עברה להתגורר בעיר וסיימה את לימודיה בהצטיינות. בצבא שרתה נטע כמאבחנת פסיכוטכנית ובתום שירותה למדה להדריך פילאטיס, עיצוב ואירובי והחלה ללמד בחדרי כושר שונים בעיר. נטע למדה תיאטרון ומשחק במשך 4 שנים בחוג לאומנות התיאטרון באוניברסיטת ת"א. בין מוריה היו : גד קינר, עדנה שביט, נולה צ'לטון, שוש רייזמן, רותי קנר ושמעון לוי. במקביל למדה משחק מול מצלמה בשיעורים משולבים לתלמידי הקולנוע והתיאטרון עם רם לוי, דובר קוזשווילי ומשה מזרחי והשתתפה בסרטי סטודנטים רבים. במהלך לימודיה זכתה במלגות הצטיינות במשחק על שם דוד דוידוב ושוש כרמל.

בהיותה בשנה בשלישית ללמודיה התקבלה נטע לשחק בסרט "אליס" בבימויה של דנה גולדברג, באליס (סרט,2012) שיחקו גם אילנית בן יעקב, עמוס שוב, חיים זנאתי ודריה שייזף. בסרט נטע משחקת את דמותה של ורד, נערה דומיננטית ופרועה הנמצאת במוסד לנערות עם הפרעות רגשיות שסוחפת את האחות הממונה עליה ונערה נוספת למשולש כוחות שיוצא מכלל שליטה. הסרט הוקרן לראשונה בפסטיבל ירושלים 2013 וזכה בפרס התסריט, השחקנית ובציון לשבח והופץ בבתי הקולנוע השונים בארץ.

נטע משחקת בשתי העונות (2013-2014) של סדרת הדרמה עטורת השבחים "30 ש"ח לשעה" אותה כתב יוסי מדמוני ("בוקר טוב אדון פידלמן", "מקום בגן עדן") וביים דוד אופק (ביחד יצרו גם: "בת ים ניו יורק", "המנגליסטים", מלנומה אהובתי) ושרי עזוז. הסדרה זכתה בקטגוריית הדרמה הטובה ביותר בפרסי האקדמייה לשנת 2013 ומשחקים בה גם: רותי בורנשטיין,יגאל עדיקא, סופי אוסטריצקי, ולדימיר פרידמן וסמירה סרייה. עלילתה מתמקדת בשלוש עובדות ניקיון בבניין רב קומות המחליטות להקים בעצמן חברת כוח אדם לעובדות ניקיון. בסדרה נטע מגלמת את דמותה של מורן, בתה של אחת המנקות, המורשעת ברצח ויושבת בכלא, שם היא עוברת תהליך של חזרה בתשובה ובמקביל מוגש ערעור על הרשעתה. מורן ניצבת בפני קונפליקט האם להיכנס למאבק המשפטי המחייב אותה לסלף חלק מהאמת בניגוד לעקרונותיה או לוותר על החופש המוצע לה ולהמשיך בתהליך החזרה בתשובה מאחורי הסורגים.

בתיאטרון שיחקה(2012) נטע בהצגה "חפות" בהאנגר של תיאטרון גשר

כיום משחקת נטע בהצגה "אפשר לעשות עם זה משהו" בתיאטרון תמונע. בהצגה משחקים גם דן שפירא, מוריה בשארי, תמר אלקן ולאון מורוז.

משחקת במקביל לשחקנית רינת מטטוב בהצגה "התשמע קולי" בתפקיד הראשי של אנה נערה חרישת שכל חיה למדה במסגרות מותאמות המחליטה לרדוף אחרי חלומה ללמוד בתיכון לאומנויות ולהשתלב בחברת השומעים. לצורך התפקיד למדה נטע את שפת הסימנים. ההצגה זכתה בפסטיבל חיפה להצגות ילדים ונוער.

משחקת בהצגה "המלך מתיא הראשון" דרמה על בית היתומים של יאנוש קורצ'אק בתיאטרון השעה, בהצגה משחקים גם עידית טפרסון, שלום שמואלוב, דניאל סבג ועוד .

משחקת בהצגות נוער וילדים נוספות בתיאטרון הארצי לילדים ולנוער, תיאטרון השעה ובתיאטרון שלנו.

הופיעה בקליפים של הזמרים אמיר נגבי ואנוק פדובה

למדה משחק מול מצלמה אצל רותי דייכס, והשתתפה בסדנאת משחק עם שחר רוזן ואלון נוימן ועם הבמאי רני בלייר.

בימים אלו עובדת נטע על ההצגה "מנותקים" המיועדת לפסטיבל עכו 2014


תפקידים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בטלויזיה ובקולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]
סוגה מפיק יוצרים תפקיד שנה
30 ש"ח לשעה- עונה ראשונה סדרת דרמה ערוץ 1, יצירה עברית יוסי מדמוני,דוד אופק,חיים שריר מורן 2014
אליס סרט באורך מלא איתי תמיר-לילה סרטים דנה גולדברג ורד 2013
30 ש"ח לשעה- עונה שנייה סדרת דרמה ערוץ 1, יצירה עברית יוסי מדמוני,דוד אופק,חיים שריר מורן 2013
בתיאטרון - הצגות נבחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]
הצגה תיאטרון מחזאי במאי תפקיד הצגת בכורה
אפשר לעשות עם זה משהו תיאטרון תמונע עודד ליפשיץ מרט מרחומובסקי פלונית 2014
המלך מתיא הראשון תיאטרון השעה גדי צדקה גדי צדקה מאשה 2014
התשמע קולי תיאטרון השעה גדי צדקה גדי צדקה אנה 2013
חפות האנגר גשר דיאה לוהר ריקי חיות לורה 2012
פוליאנה וג'ימי התיאטרון הארצי לילדים ונוער שירילי דשא רענן פררה ומשה בן שושן פוליאנה (מחליפה) 2012
מכתבים לאחי תיאטרון השעה הישראלי יאקי מחרז יאקי מחרז חנה 2011
דארפור בבית תיאטרון האוניברסיטה יהושוע סובול נולה צ'לטון עופרית תיאטרון האוניברסיטה