משתמש:Sehayek/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Sehayek.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Sehayek.


ארגז החול
ראו גם:
מדריך כתיבה למתחילים

ברוכים הבאים לארגז החול של ויקיפדיה. מטרתו של עמוד זה לאפשר לכם לנסות את כלי העריכה של ויקיפדיה.

על מנת לערוך עמוד זה: לחצו על הלשונית לשונית עריכת קוד מקור בראש העמוד או לעריכה חזותית לחצו
  • בעריכת קוד מקור: הכניסו את התוכן הרצוי בחלון העריכה, לחצו תצוגה מקדימה כדי לראות איך נראים השינויים ולבסוף לחצו פרסום השינויים.
  • התוכן של עמוד זה לא יישמר והוא ינוקה מעת לעת ללא אזהרה מראש. לפיכך לא מומלץ להשתמש בארגז הציבורי לכתיבת ערכים אלא לניסויי עריכה בלבד.
  • נא לא לכתוב בדף זה חומר המפר זכויות יוצרים, חומר פרסומי, חומר בעל אופי פוגע או דברים המהווים הוצאת דיבה.
  • משתמשים רשומים המעוניינים ליצור ארגז חול פרטי, ראו יצירת דף משנה.
  • פניות בנוגע לדף או ערך מסוים, יש לכתוב בדף השיחה שלו. לפניות הקשורות לוויקיפדיה, נא להשתמש בדף יצירת קשר. לשאלות וייעוץ יש לפנות לדף ויקיפדיה:ייעוץ.

|תאריך לידה = 31 בינואר 1945}} אדמונד סחייק

אדמונד סחייק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אדמונד סחייק (נולד ב-0 בינואר 1945)ב-בגדד עירק. לקראת גיל 18 נפרד ממשפחתו ועלה לישראל מטעמי אהבת הארץ. כחייל בודד התגורר בקיבוץ בית השיטה. במהלך שירותו הצבאי עלה על מוקש. למרות פציעה קשה, שב לשירות. לאחר שחרורו גויס לשב"כ. בתחילת שנות ה-70' הצטרף לקול ישראל בערבית. ב1983 מונה למנהל התחנה, תפקיד אותו מילא עד 2011. באותה תקופה עמד קול ישראל בערבית בראש טבלת ההאזנות במזרח התיכון. במקביל, פעל אדמונד לקירוב לבבות בין ערביי ישראל לשכניהם היהודים ולמוסדות המדינה. קול ישראל בערבית תרם להשקטת השטח על ידי העלאת מנהיגים ערבים לשידור והעברת מסרים מרגיעים, במהלך האינתיפאדה ואירועים רבים אחרים. במערכת התחנה פעלו יחדיו זה לצד זה, בשיתוף פעולה, יהודים עולי מדינות ערב לצד ילידי הארץ, ערבים נוצרים, מוסלמים ודרוזים. אדמונד פעל למען ייצוג ושילוב כל המגזרים. נשים בתחנה קודמו לתפקידי ניהול, וניתנו תנאים מקלים לאימהות עובדות התחנה. הוא היה חלוץ בנושא. קול ישראל בערבית היה פרויקט חייו, הוא ראה בו כלי רב עוצמה להידברות ותקשורת לצד שמירה על צורכי המדינה.

אדמונד סחייק נפטר ב23 בפברואר 2014 בירושלים. הותיר אחריו ארבע בנות ורעיה.