משתמש:Yiftaa/עוד דף משתמש/אידיאולוגיה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
משתמש זה תומך בגישת לא אוכל לא שותה.
ג'ון בונהם, האדם המגניב ביותר בהיסטוריה לצד מהאטמה גנדי.

טוב, מסתבר שאנשים פה בויקיפדיה כותבים את דעתם על התנהלות של ויקיפדיה וכל זה, אז גם אני רוצה! אז, זוהי האידיאולוגיה שלי:

  1. למחוק ערכים זה גרוע. כמו עורכים רבים אחרים פה, אני חושב שמחיקת ערכים מפאת חוסר חשיבות היא שטות מוחלטת. הרי מה הרעיון באינציקלופדיה ללא הגבלת מקום אם לא להכיל כמה שיותר ידע? האם זה מפריע למישהו שיש ערך על הגלריה 29, או על אבידן רייך או על ניר שחרור? למה למנוע מהקוראים את המידע הזה, אם הוא "לא חשוב"? למי זה מפריע שיש דפים "ללא חשיבות" בויקיפדיה? לקוראים זה לא מפריע, והרעיון של ויקיפדיה היא לתרום לקוראים. לא רוצה לקרוא על נגמר הכוח (סינגל) או על Time Was (שיר)? לא צריך, אל תקרא. אבל למה למנוע מאנשים שמתעניינים בזה לקבל את הידע הזה? למה הם נאלצים לפנות אל אתרים אחרים, בהם ינסו לשווק להם מוצרים או לקחת מהם כסף?
  2. עדיף לכתוב ערכים חדשים מאשר להרחיב ערכים קיימים. ברור, אם יש ערך במצב על הפנים ואפשר לשפר אותו ולהפוך אותו ליאה למעמדו - שאפו, מבורך. אבל כשמדברים באופן כללי, יש כל כך הרבה דברים שאין עליהם עדיין ערך בויקיפדיה, שעדיף קודם לכתוב עליהם, ואחר כך לעבור להתעסק בשאר הערכים. סדר העדיפויות צריך להיות קודם כל כתיבה טובה של ערכים (אני לא מדבר על לכתוב קצרמרים של שתי שורות שכתובים בצורה עילגת ולעבור הלאה) ורק אחר כך תחזוקה שלהם.
  3. בלי קשר לויקיפדיה, אני חושב שהאנשים הכי מגניבים בעולם הם גנדי, ג'ון בונהם ופייטרו פררו, ממציא הנוטלה. אין אף אחד שיכול לומר אחרת. חוץ מזה אנשים מגניבים נוספים הם אלן מור, פרנק זאפה, לוי אשכול, מולטו אסטטקה, מרג'אן סטראפי, פלה, וינסטון צ'רצ'יל, ימי ויסלר, אורית שחף, מונטי פייתון, קתרין פרקינסון, שאול, איאן אנדרסון ועוד ועוד ועוד...