משתמש:Zxcvbbv/קורטני וויטמור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:דמות בדיונית

פרמטרים [ רקע חברים ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

סטארגירל
סוג גיבור-על
הוצאה לאור DC Comics
הופעה ראשונה Stars and S.T.R.I.P.E. # 0 (July 1999)
יוצרים ג'ף ג'ונס
מידע
שם אמיתי קורטני אליזבת וויטמור
כינויים כוכב מנצנץ, סטארגירל
סטטוס פעיל
כוחות מתעמלת וקיקבוקסרית מאומנת
בעזרת החגורה הממירה הקוסמית:
כוח משופר, מהירות, זריזות, סיבולת
יכולת להקרין "כוכבים נופלים"
בעזרת המטה קוסמי:
טיסה
מניפולציות על אנרגיה

קורטני אליזבת וויטמור היא גיבורת-על הידועה כסטארגירל (נקראת לעתים "כוכבים" או "כוכב") ביקום DC. ידועה במקור בתור כוכב מנצנץ השני, היא החלה להשתמש בשם "סטארגירל" אחרי שהיא הוצגה עם המטה הקוסמי על ידי ג'ק נייט. הדמות היא יצירה של ג 'ף ג' ונס, שביסס את האישיות שלה על זאת של אחותו, גם בשם קורטני, שנהרגה בפיצוץ של טיסה 800 TWA בשנת 1996.[1] ג'ונס הוא אוהד של קפטן גזר וצוות גן החיות,[2] והתלבושת המקורית של  דומה לחבר צוות גן החיות ינקי פודל; בקומיקס, מוסבר על ידי קורטני שהיא אוהדת של ינקי פודל.

ביוגרפיה בידיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

כוכבים ו-S.T.R.I.P.E.[עריכת קוד מקור | עריכה]

קורטני וויטמור, הבת החורגת של פט דוגאן (והבת הביולוגית של זדבייט מלך ברוק טרנס), מוצאת את הציוד של כוכב מנצנץ המקורי בחפצים של אביה החורג. היא עוטה את התחפושת כדי לעצבן דוגאן; היא מתרעמת לנישואיו עם אמה והזזת משפחתה מלוס אנג'לס לעמק הכחול, נברסקה. דוגאן, מכונאי מיומן, מעצב ובונה את S. T. R. I. P. E., חליפה רובוטית בה הוא משתמש כדי ללוות ולהגן עליה.

במהלך הזמן שלה בעמק הכחול, האויבת שלה היא פושעת צעירה הידוע בשם שיב, ביתו של מלך הדרקון האלמותי. משחק הגומלין האחרון שלהן היה באירועי משבר אינסופי, בדף שהתווסף למהדורה בכריכה הקשה.

סטארגירל[עריכת קוד מקור | עריכה]

קורטני מצטרפת לחברת הצדק של אמריקה. לאחר שהיא מקבלת את המטה הקוסמי של סטארמן (ג'ק נייט), היא משנה את הזהות שלה לסטארגירל.

קורטני מופיע במרבית הנושאים של הצדק ובדפים אלו נולדת לה חצי האחות פטרישיה דוגאן.

מאוחר יותר, היא מתעמתת עם הרוצח של קודמה, סולומון גראנדי. מונע עוד יותר לתוך טירוף על ידי התקיפה הכימית של הגו'קר, גראנדי תוקף את מטה הצדק עם הראש של פסל החירות. עם סיוע של ג'אקים ת'אנדר, קורטני נלחמת גראנדי ברחובות ובביוב מתחת. הגיבורים הצעירים בקושי מצליחים להביס את גראנדי. הברק של ג'אקים מתקן את הפסל. גראנדי מאוחר יותר מפתח אובססיה עם קורטני.

קורטני נתקלת במארי פמברטון, אחותו של כוכב מנצנץ המקורי. החששות של מארי על מורשתו של האח ועל גיבורים צעירים הנלחם מבוגרים גורמים לחיכוך עם קורטני. הן פותרות את המחלוקות ביניהן במהלך הקרב נגד הכוחות של קלאריון נער המכשפה. קורטני מאוחר יותר מצילה את חייה של מארי במהלך התקפה על ידי אמאזו. במהלך האירוע הזה, קורטני מקבלת באופן זמני את גופה של בחורה הרבה יותר מבוגרת.

מאוחר יותר, היא מגלה את אביה הביולוגי (סאם קרטיס) עובד כבריון מצוי לכנופיית הרצף המלכותית. הם אחר כך מתעמתים אחד עם השני במהלך שוד של כנופיית הרצף.[3]

בעוד כוכבים S. T. R. I. P. E. ולא עניין של דחף, קורטני מרמזת על דלוקה רובין (טים דרייק), רעיון זה לא היה פותח ב עוקבות בעיות. בכוכבים ו-S.T.R.I.P.E. ובגיליון של דחף, קורטני רומזת שהיא דלוקה על רובין (טים דרייק), רעיון שלא פותח בנושאים הבאים.

קורטני יוצאת לזמן קצר עם חבר חברת הצדק קפטן מארוול, אשר, בזהותו הסודית של בילי בטסון, באותו גיל כמוה.[4] עם זאת, לאנשים מבחוץ, קפטן מארוול הוא בכל המובנים מבוגר, ומערכת היחסים בין מארוול וסטארגירל מושכת ביקורת מצד ג'אקים ת'אנדר וג'יי גאריק. אחרי שגאריק מעמת אותם, מארוול עוזב את הצדק ואת קורטני, במקום לחשוף את הסוד שלו לקבוצה. מארוול לאחר מכן חוזר לצדק ומסביר שחכמת שלמה מונעת ממנו לחשוף את זהותו הסודית.

הצצה אל העתיד מראה אישה מבוגרת שנקראת "סטארוומן" שנשואה לאלברט רוטשטיין, חבר הצדק המכונה פצצת אטום.

במדיה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לייב אקשן[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • השחקנית בריט אירווין שיחקה את קורטני וויטמור בכמה פרקים של עונות תשע ועשר של "סמולוויל", כולל בסרט הטלוויזיה "צדק מוחלט" (הכולל מספר חברי "חברת הצדק של אמריקה"). מאוחר יותר היא הופיעה בפרק "איקרוס", משחקת תפקיד בהצלת החץ הירוק מכמה אזרחים מושחתים וכן הופעה קצרה בפרק "הנבואה"[5] שסימנה את הופעתה הראשונה של סטארגירל בפורמט לייב אקשן.
  • סטארגירל מופיע בעונה השנייה של הסדרה אגדות המחר של The CW. השחקנית שרה גריי משחקת אותה כחברה בצדק של תקופת מלחמת העולם השנייה.[6][7]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Rogers, Vaneta.
  2. ^ Comic Bloc Forums: Stargirl & Captain Carrot References Archived September 27, 2007, at the Wayback Machine.
  3. ^ תבנית:Cite comicMcKone, Mike (p), Faucher, Wayne (i), Kalisz, John (col), Hathaway, Kurt (let), Tomasi, Peter (ed). 
  4. ^ JSA #48.
  5. ^ Eric Goldman (2009-10-19). "Exclusive: Two of Smallville's Justice Society - TV News at IGN". Tv.ign.com. נבדק ב-2011-01-28.
  6. ^ Bucksbaum, Sydney (23 ביולי 2016). "Comic-Con: 'Legends of Tomorrow' to Tackle Legion of Doom Villain Team In Season 2". The Hollywood Reporter. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ Dornbush, Jonathan (8 באוגוסט 2016). "POWER RANGERS ACTRESS CAST AS LEGENDS OF TOMORROW'S STARGIRL". IGN. {{cite web}}: (עזרה)