אגדות המחר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אגדות המחר
DC's Legends of Tomorrow
פוסטר העונה השביעית
פוסטר העונה השביעית
מבוסס על החץ, פלאש עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה פעולה
מדע בדיוני
גיבורי על
קומדיה
דרמה
יוצרים גרג ברלאנטי
אנדרו קרייסברג
מארק גוגנהיים
שרה שכטר
פיל קלמר
כריס פדאק
שחקנים ויקטור גרבר, ברנדון ראות', קייטי לוטץ, ארתור דארוויל, דומיניק פרסל, וונטוורת' מילר, קיארה רנה, פאלק הנטשל, פראנז דרמה, קספר קרמפ, דייוויד רמזי
מדבבים איימי פמברטון (גידיאון) עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הברית
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 7 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 110
תוכנית מקור החץ, הפלאש
הפקה
מפיקים בפועל גרג ברלאנטי עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה Warner Bros. Domestic Television Distribution, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר צילומים ונקובר עריכת הנתון בוויקינתונים
טכניקת צילום מצלמה יחידה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה בלייק נילי עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 42 דקות
שידור
רשת שידור The CW
רשת שידור בישראל נטפליקס
תקופת שידור מקורית 21 בינואר 20162 במרץ 2022
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אגדות המחראנגלית: DC's Legends of Tomorrow - "אגדות המחר של DC") היא סדרת טלוויזיה אמריקאית מסוגת גיבורי-על ופעולה שפותחה על ידי המפיקים גרג ברלאנטי, מארק גוגנהיים ואנדרו קרייסברג בנוסף למפיקים שרה שכטר, פיל קלמר וכריס פדאק. חלק מיקום החץ.

הסדרה מהווה סדרת בת לסדרות האם "החץ" ו"הפלאש", מתרחשת באותו עולם וכוללת דמויות מסדרות האם. צוות האגדות מורכב מדמויות מסדרות האם לצד דמויות חדשות, והאגדות נוסעות בזמן כדי לתקן שינויים בעייתיים בציר הזמן.

הסדרה עלתה לשידור ברשת The CW ב-21 בינואר 2016. הסדרה זמינה למנויי נטפליקס.

ב-29 באפריל 2022 הסדרה בוטלה לאחר 7 עונות.[1]

סקירת סדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ארצות הברית)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
11621 בינואר 201619 במאי 2016
21713 באוקטובר 201628 במרץ 2017
31810 באוקטובר 20179 באפריל 2018
41622 באוקטובר 201823 ינואר 2019
51514 בינואר 20202 ביוני 2020
6152 במאי 20215 בספטמבר 2021
71313 באוקטובר 20212 במרץ 2022

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

אדון הזמן ריפ האנטר ערק משורות ארגון אדוני הזמן אחרי מות משפחתו בידי הכובש ונדל סאבאג'. בניסיון לעצור את סאבאג' ולהציל את משפחתו, נסע האנטר לעבר וגייס צוות הכולל את ריי פאלמר/אטום, שרה לאנס/הקנרית הלבנה, הצמד ד"ר מרטין שטיין וג'פרסון "ג'קס" ג'קסון ההופכים לגיבור העל פיירסטורם, מיק רורי/גל חום, לאונרד סנארט/קפטן קור, קנדרה סונדרס/הוקגירל וקרטר הול/הוקמן. האגדות נוסעים לזמנים שונים על מנת לשנות את ההיסטוריה, כדי שבשנת 2166 סאבאג' לא יעלה לשלטון.

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה נפתחת בזה שד"ר נייט הייוד (סטיל) נפגש עם אוליבר קווין (החץ הירוק) ואומר לו שהאגדות בצרה. ביחד נייט ואוליבר מגיעים לוויבריידר הנטושה, שם מיק (היחיד שנמצא) מספר להם איך הם הגיעו למצב הזה. לאחר מכן, אוליבר חוזר לסטאר סיטי בעוד מיק ונייט עוצרים במספר מקומות בזמן על מנת להחזיר את כל חברי הצוות שריפ פיזר ברגעים בהיסטוריה, כל האגדות מתאחדים במחשבה שריפ מת. האגדות מגלים שיש סטייה בזמן בשנת 1942 ונוסעים לשם למרות האזהרה של רקס טיילר. בשנת 1942 האגדות פוגשים את חברת הצדק של אמריקה - אמאיה ג'יווה (ויקסן), רקס טיילר (שלא מודע לשיחתו עם הקבוצה) הנרי הייווד האב (סביו של נייט וקומנדר סטיל), קורטני וויטמור (סטארגירל) צ'ארלס מקינדר (ד"ר חצות) וטוד רייס (אובסידיאן). לאחר המפגש איאוברד ת'ון (הפלאש ההפוך) רוצח את רקס ואמאיה מצטרפת לאגדות כדי למצוא את הרוצח. בהמשך העונה, האגדות מנסות לעצור את ת'ון, מלקולם מרלין ודמיאן דארק ששיתפו פעולה מלהשיג את חנית הגורל שאיתה הם מתכננים לשנות את המציאות לפי רצונם.

עונה 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

ריפ האנטר חוזר לסדרה ומגלה לאגדות שבמשך 5 שנים הוא ייסד את לשכת הזמן כדי שיעזרו לו לתקן אנכרוניזם (אנשים וחפצים שלא שייכים לזמן שלהם) שנגרם מהמפגש של האגדות עם עצמם בעבר (עונה 2) הצוות מגלה שריפ הסתיר מהם את העובדה שמפלצת הזמן, מאלוס, מתחיל לברוח מכלאו. בזמן שהם מנסים לתפוס אותו בעצמם, דמיאן דארק חוזר לתחייה עם בתו, נורה דארק, והם משרתים את מאלוס. לפי הוראותיו של מאלוס דמיאן ונורה דארק יוצרים עוד אנכרוניזם במטרה לשחרר את מאלוס לחופשי, והצוות מנסה לעצור אותם.

עונה 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעונה הרביעית, לאחר ההקרבה של ריפ במהלך הקרב של האגדות מול מאלוס, ג'ון קונסטנטין מודיע לאגדות שמאלוס לא היה השד היחידי שנמלט וש"נמלטים קסומים" ברחו לחופשי. ג'ון מצטרף לצוות, יחד עם משנת הצורה צ'רלי ומונה וו, כדי לתפוס אותם. האגדות נכנסות לעימות עם השד נירון, לאחר שהן מבינות שהוא זה שעומד מאחורי רוב ההתקפות של היצורים הקסומים, ובמהלך העונה הן מנסות לעצור אותו.

עונה 5[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעונה החמישית, אסטרה לוג, שאותה שלח ג'ון בטעות לגיהנום בגירוש שדים, הקימה לתחייה אנשים מרושעים מההיסטוריה הידועים בשם "הדרנים". בינתיים, צ'רלי מתגלה כקלות'ו, אחת משלושת הגורלות שאחיותיה רודפות אחריה כדי לשחזר את נול הגורל. האגדות מנסות לעצור אותן מלהשמיד את הרצון החופשי בעולם. בפרק סיום העונה, שרה נתפסת על ידי קרן מסתורית.

עונה 6[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ון קונסטנטין מאבד את כוחותיו כדי להציל את אסטרה, הוא מתמכר לסם קסם ערפדי שגורם לו לאבד את שפיותו, ג'ון מחפש את אגם האימפריום, מקור קסם חייזרי שיכול להחזיר לו את כוחותיו, אך בגלל התמכרותו לסם הערפדי, הוא פוגע באגם ומת. שרה וגארי משחררים בטעות חייזרים ברחבי ההיסטוריה, והאגדות, יחד עם אספרנזה "ספונר" קרוז, בעלת אנטנה לתקשורת חייזרית במוחה, עוצרים את החייזרים מלהשחית את ההיסטוריה ומחפשים מידע שיעזור להם להחזיר את שרה. בישופ מהעתיד חוטף את שרה ומשבט אותה יחד עם DNA של חייזרים שהופך אותה לחסינה מפני פגיעות. בפרק סיום העונה, ספינת הזמן של האגדות, הוויבריידר, מושמדת על ידי וויבריידר אחרת והם נתקעים בעבר.

עונה 7[עריכת קוד מקור | עריכה]

האגדות תקועות ב1925, טקסס, אחרי שמתגלה שבישופ מזמן מוקדם יותר השמיד את הוויבריידר של האגדות עם אחת משלו, והצוות מנסה למצוא דרך לחזור לביתם, בזמן שאנשי העיירה מתחילים לחשוד. הם מחליטים לנסוע לניו יורק לאיש הראשון שהמציא את המסע בזמן אך בדרך הם נתקלים בג'יי אדגר הובר ובטעות הורגים אותו. הם בורחים אך מאוחר יותר מתברר שג'יי אדגר הובר האמיתי הוחלף ברובוט שזהה לו ומטרתו העיקרית היא להרוג את האגדות. בהמשך העונה, האגדות, עם מכונת הזמן של ד"ר גווין דיוויס, מנסות להשיג את הוויבריידר השנייה שעליה משתלטת גדעון מרושעת שיצרה רובוטים מרושעים של האגדות במטרה להמשיך ולהגן על ציר הזמן.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

השחקנ/ית שם הדמות שם הדמות כגיבור/ת על תפקיד עונות
1 2 3 4 5 6 7
קייטי לוץ שרה לאנס הקנרית הלבנה חברת צוות האגדות (הצוות המקורי)

קפטנית הווייב-ריידר והאגדות החל מעונה 2

ראשית
איימי פמברטון (אנ') (דיבוב[2]) גדעון/דיסק קשיח הבינה המלאכותית של הווייב-ריידר[3] ראשית
דומיניק פרסל מיק רורי / רבקה סילבר גל חום

כרונוס (אנ')

חבר צוות האגדות

(הצוות המקורי)

ראשי
ברנדון ראות' ריימונד "ריי" פאלמר אטום חבר צוות האגדות

(הצוות המקורי)

ראשי[4]
ניק זאנו נתניאל "נייט" הייווד סטיל (אנ') חבר צוות האגדות

(החל מעונה 2)

ראשי
מייסי ריצ'רדסון סלרס (אנ') אמאיה ג'יווה ויקסן (אנ') חברת צוות האגדות

(החל מעונה 2)

ראשית
צ'ארלי קלותו משנת צורה, חברה בצוות האגדות (עונות 4-6) ראשית
טאלה אשה זארי טומאז חברה בצוות האגדות (עונות 3-5) ראשית
זארי טראזי חברה בצוות האגדות (החל מעונה 5) ראשית
שיאן סוביאן ברהרד טראזי חבר בצוות האגדות (החל מעונה 4) ראשי
ג'ס מקלאן אווה שארפ אווה ה-12 מנהלת לשכת הזמן (עונות 3-4) ולאחר מכן חברה בצוות האגדות (מעונה 5) ראשית
פראנז דראמה ג'פרסון "ג'קס" ג'קסון פיירסטורם חבר בצוות האגדות (הצוות המקורי) ראשי
ויקטור גרבר פרופסור מרטין "מרטי" שטיין חבר בצוות האגדות (הצוות המקורי) ראשי
מאט ראיין ג'ון קונסטנטין מכשף, חוקר תורת הנסתר חבר בצוות האגדות (החל מעונה 3) אורח ראשי
ד"ר גווין דיוויס ממציא המסע בזמן חבר בצוות האגדות (החל מעונה 7) [5] ראשי
ארתור דארוויל ריפ האנטר אדון זמן קפטן הווייב-ריידר ומנהיג האגדות בעונה הראשונה.

מייסד לשכת הזמן בעונה השלישית.

ראשי משני
אדם צ'קמן גארי גרין סוכן -11 עובד לשכת הזמן (עונות 3–4)

עובד עם האגדות ועם ג'ון קונסטנטין (עונות 4–5)

משני ראשי
קורטני פורד נורה דארק נבלת-על (עונה 3)

חברה בצוות האגדות (עונות 4–5)

משנית ראשית
ונטוורת' מילר לאונרד סנארט קפטן קור חבר בצוות האגדות (הצוות המקורי) ראשי אורח
קיארה רנה קנדרה סונדרס / שיי-ארה / אדית בורדמן הוקגירל חברה בצוות האגדות (הצוות המקורי) ראשית
פאלק הנטשל קרטר הול / ח'ופו / ג'ו בורדמן הוקמן חבר בצוות האגדות (הצוות המקורי) ראשי
ליסת' שאבס אספרנזה "ספונר" קרוז חברה בצוות האגדות (החל מעונה 6) ראשית
אוליביה סוואן אסטרה לוג חברה בצוות האדות (החל מעונה 6) ראשית

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ארתור דארווילריפ האנטר (עונות 1–3), נוסע בזמן ואדון זמן לשעבר, מייסד הצוות. ריפ גנב מהאחראים עליו ספינת זמן כדי לחזור בזמן עם הצוות ולמנוע את עלייתו לשלטון של ונדל סאבאג', ולנקום בו על שרצח את אשתו ובנו. ריפ נעלם בפתיחת העונה השנייה, ומאותר בשנות ה-60 באמריקה כסטודנט לקולנוע בעל אמנזיה. הוא עובר שטיפת מוח בידי לגיון האבדון בטרם הוא שב לקדמותו בידי צוות האגדות. בסוף העונה השנייה עזב ריפ את האגדות, ומינה את שרה למנהיגת הצוות באופן רשמי. בעונתה השלישית של הסדרה מתגלה כי ייסד ארגון בשם "לשכת הזמן", המטפל בנזקים שהותירו אחריהם חברי הצוות ברחבי הזמן בסיום העונה השנייה. בסוף העונה השלישית הקריב את חייו על מנת לעכב את מאלוס.
  • קייטי לוץשרה לאנס / הקנרית הלבנה, בעברה הגיבורה "הקנרית השחורה" ושותפתו של החץ הירוק. לאחר שנהרגה והוקמה לתחייה בידי בור לזרוס, אישיותה השתנתה והיא אמצה את שם-הקוד "הקנרית הלבנה". נעשית למנהיגת הצוות בעונה השנייה. לקראת סוף העונה השלישית החלה מערכת יחסים עם אווה שארפ, ובעונה השישית הן מתארסות. בסוף העונה החמישית נחטפה על ידי חייזרים. בעונה השישית, קיבלה כוחות חייזריים שהפכו אותה לחסינה מפני פגיעות.

ברנדון ראות'ריי פאלמר / אטום (עונות 1–5), מדען, ממציא, איש עסקים ומנכ"ל פאלמר טכנולוגיות לשעבר אשר פיתח חליפת שריון המאפשרת לו בין היתר לעוף, לירות מטחי חשמל ולהתכווץ. מתחיל מערכת יחסים עם נורה דארק בעונה הרביעית של הסדרה ובתחילת העונה החמישית מתחתן איתה ועוזב את הווייבריידר.

  • ויקטור גרברפרופסור מרטין שטיין / פיירסטורם (עונות 1–3), פיזיקאי גרעין יהודי המתמקד בטרנסמוטציה. חציו השני של ג'פרסון ג'קסון במטריצת פיירסטורם, המאפשרת להם להתמזג למצב שבו שטיין מייעץ לג'קסון וג'פרסון מסוגל לייצר להבות אש מידיו ולעוף. במהלך הקרוסאובר: "המשבר בארץ X" מרטין מת בניסיון להגן על ג'פרסון.
  • פראנז דרמה – ג'פרסון "ג'קס" ג'קסון / פיירסטורם (עונות 1–3), שחקן פוטבול שנפצע בהתפוצצות מאיץ החלקיקים של מעבדות סטאר ונעשה למכונאי. בהמשך הוא נעשה פיירסטורם. הדמות חוזרת לתפקיד אורח בסוף העונה השלישית, ומתגלה שבמהלך הזמן שהוא שהה מחוץ לספינה הוא התחתן ונולדה לו בת בשם מרטינה (על שם מרטין שטיין).חוזר בעונה 7 להופעת אורח.
  • ונטוורת' מילרלאונרד סנארט / קפטן קור (עונות 1–2), בנו של קצין משטרה מושחת הפונה לחיי פשע ומשתמש ברובה קור המסוגל להקפיא כל חפץ או אדם העומד בדרכו. לקראת סוף העונה הראשונה, סנארט הקריב את עצמו כדי שחבריו לסיפון הווייבריידר יוכלו לברוח וגרם למותם של חברי מועצת אדוני הזמן. עם זאת, הוא הופיע בעונה השנייה בתפקיד חוזר כחבר בקבוצת "לגיון האבדון". מילר גילם את הדמות בתפקיד ראשי בעונתה הראשונה של הסדרה, ובתפקיד חוזר בעונות השנייה והשלישית.
  • דומיניק פרסלמיק רורי / גל חום / כרונוס / רבקה סילבר, פירומן ושותפו לפשע של סנארט אשר משתמש ברובה חום דמוי להביור המסוגל לשרוף כל חפץ. בפרק השביעי בסדרה, רורי בוגד בחבריו לקבוצה ונהרג לכאורה בידי סנארט באמצעות אקדח הקור שלו. בפרק התשיעי בסדרה, מתגלה כי סנארט החטיא בכוונה וגרם לאיבוד הכרתו של רורי, שנמצא בידי חברי ארגון "אדוני הזמן" ואומן על ידם להפוך לצייד ראשים עוטה חליפה הקרוי "כרונוס" וצד את צוותו של ריפ ברחבי הזמן. מתחיל לכתוב רומנים תחת השם "רבקה סילבר" ומעביר את התפקיד למונה בעונה החמישית. בעקבות טרולית של רבקה סילבר הוא גילה שיש לו בת בשם ליטה. את דמותו של כרונוס דיבב השחקן סטיבן בלום.
  • קיארה רנהשיי-ארה / אדית בורדמן / קנדרה סונדרס / הוקגירל (עונה 1), אישה צעירה, המגלה כי היא גלגול נשמות של כהנת מצרית עתיקה אשר התגלגלה במשך אלפי שנים מאז מותה. כאשר היא מגלה זאת, אישיותה הלוחמנית באה לידי ביטוי והיא מצמיחה כנפיים. עוזבת בסוף העונה הראשונה.
  • פאלק הנטשלח'ופו / ג'ו בורדמן / קרטר הול / סקית'יאן טורביל / הוקמן (עונה 1), גלגולו האחרון של נסיך מצרי הנגזר להתגלגל לאורך הזמן יחד עם מאהבתו, הכוהנת שיי-ארה, ובעל כוחות הדומים לשלה. קרטר הול נהרג בפרק השני של הסדרה, אך גלגול עתידי שלו בשם סקית'יאן טורביל מופיע בפרקיה האחרונים של הסדרה ומצטרף לצוות. עוזב בסוף העונה הראשונה. דמותו הופיעה לראשונה בעונתה השנייה של הסדרה "הפלאש".
  • איימי פמברטון – גדעון, מערכת הבינה המלאכותית של ספינת הווייבריידר השייכת להאנטר. נבנתה על ידי בארי אלן בעתיד. בעונה השביעית אחרי לחש של אסטרה, גדעון קיבלה גוף משלה והחלה מערכת יחסים עם גארי גרין. פמברטון גילמה את דמותה הפיזית של גדעון במוחו של ריפ האנטר בעונתה השנייה של הסדרה. גרסה חלופית של גדעון הופיעה במספר עונות של הסדרה "הפלאש". פמברטון גילמה את דמותה המרושעת של גדעון שהשתלטה על הוויבריידר האחרת ויצרה רובוטים מרושעים של האגדות.
  • ניק זאנונתנאל (נייט) הייווד / סטיל (עונות 2–7), היסטוריון מסטאר סיטי בעל היכולת לשנות את גופו לפלדה. יוצא עם אמאיה בחלק מעונות 2–3 ולאחר שאמאיה עזבה את הספינה מתחיל בפרק 13 של העונה הרביעית זוגיות עם זארי (הם נפרדים בסוף העונה כשהאגדות משנות את ההיסטוריה וגורמות לכך שזארי מעולם לא הצטרפה לצוות). נכדו של קומנדר סטיל, חבר בחברת הצדק של אמריקה. לאחר שזארי המקורית חוזרת לאגדות הם מתאחדים, אך היא נאלצת לחזור לטוטם האוויר ומשאירה אותו שבור לב. בסוף העונה השביעית, עובר לגור עם זארי המקורית בטוטם האוויר.
  • מייסי ריצ'רדסון-סלרסאמאיה ג'יווה / ויקסן (עונות 2–3), מגינת זמבזי משנות ה-40 וחברה לשעבר בחברת הצדק של אמריקה, בעלת היכולת לזמן את יכולות ממלכת החיות הודות לטוטם מיסטי. במהלך שהותה עם האגדות אמאיה מפתחת מערכת יחסים עם נייט, ואפילו עוברת לגור איתו לתקופת זמן מסוימת. הדמות של אמאיה עוזבת את האגדות לאחר שהם הביסו את מאלוס והזוגיות שלה עם נייט מסתיימת. בעונה ארבע, ריי מתאר אותה בתור "המצפון המוסרי של הקבוצה". אמאיה היא סבתה של מארי מקייב / ויקסן, אותה גילמה השחקנית מגאלין אצ'יקונווק בסדרה "החץ" ודובבה בסדרת האנימציה "ויקסן" בתפקיד ראשי. אציקונווק הייתה אמורה לשוב לגלם את הדמות בסדרה אך לא יכלה עקב התחייבויות קודמות.
  • מאט לשטצ'ראיאוברד ת'ון / הפלאש ההפוך (עונה 2), נוסע בזמן מן העתיד, אויבו המושבע של בארי אלן / הפלאש. הוא רצח את אמו. ת'ון ייסד את קבוצת "לגיון האבדון", אותה יצר כדי לאתר חפץ אשר ימנע את מחיקתו מקיום עקב אירועי העונה הראשונה של "הפלאש". דמותו של ת'ון הופיעה לראשונה בתפקיד ראשי בעונתה הראשונה של הסדרה "הפלאש", בגילומם של לשטצ'ר וטום קוואנו.
  • טאלה אשה – זארי אדריאנה טומאז (עונות 3–5), אקטיביסטית מוסלמית-אמריקאית משנת 2042 החיה חיים כפולים כבעלת כוחות-על הודות לתליון מיסטי. במהלך העונה הרביעית התחילה זוגיות עם נייט. בסוף העונה הרביעית האגדות משנים את העבר של זארי ויוצרים עידן של שלווה לכל היצורים הקסומים, בעקבות זה, זארי לא מצטרפת לאגדות ובמקומה מצטרף אחיה, ברהרד. מתגלה בעונה החמישית כי היא לא נעלמה, אלא דמותה המקורית נכלאה בתוך טוטם האוויר. במהלך פרק 14 של עונה 5 צ'ארלי מחזירה אותה אבל בפרק סיום העונה היא נכנסת בחזרה לטוטם בשביל להציל את חייו של ברהרד.
  • מאט ראיין – ג'ון קונסטנטין (עונות 3–6), בלש תורת הנסתר ומכשף אנגלי. בעונה הרביעית הוא מצטרף לאגדות ועוזר להם לתפוס יצורים קסומים. בעונה החמישית הוא במרדף אחר נול הגורל של שלושת הגורלות כדי לשנות את הגורל של אסטרה שאת חייה הרס, כדי לתת לה חיים חדשים, בה אמה לא מתה והיא לעולם לא מגיעה לגיהנום. בן זוגה של זארי טראזי.
  • מייסי ריצ'רדסון-סלרס – צ'ארלי/קלותו (עונות 5-4) משנת צורה שלקחה את פניה של אמאיה על מנת למנוע מהאגדות לשלוח אותה לגיהנום ולבסוף הצטרפה אליהם. בעונה 5 מתגלה כי צ'ארלי היא אחת מהגורלות, הנשים מהמיתולוגיה היוונית אשר קובעות את הגורל, קלותו והיא בעצם השמידה את לום הגורל כדי לתת לאנשים רצון חופשי. עוזרת לאגדות להרכיב את הלום בחזרה כדי שהם יוכלו להשתמש בו בשביל להחזיר את ברהרד ואת נטלי לוג (אימה של אסטרה) לחיים. עוזבת את האגדות בסוף עונה 5 כדי להמשיך בחייה מלפני הצטרפותה לאגדות. צ'ארלי היא פאנסקסואלית.
  • ג'ס מקלאןאווה שארפ (עונות 3–7), מנהלת לשכת הזמן לשעבר. בסוף עונה שלוש מתגלה (גם בפניה וגם בפני האגדות) שהיא למעשה שיבוט משנת 2213 שריפ הביא ללשכת הזמן והשתיל בראשה זיכרונות של חיים שלמים. במהלך עונות 3–5 מנהלת מערכת יחסים עם שרה. בעונה חמש מסופר כי בזמן שבין עונה 4 ל-5 לשכת הזמן נסגרה והיא הצטרפה לאגדות. בעונה השישית היא התארסה לשרה.
  • טאלה אשה – זארי טראזי (עונות 7-5) – הגרסה של אחרי הייוורד לזארי טומאז. בתור ילדה, זארי הייתה מאוד מפורסמת בעקבות אירועי הייוורלד והפכה לכוכבת רשת. אחרי שהיא מגלה שברהרד גנב את הירושה המשפחתית (טוטם האוויר) הוא חטף אותה אל הספינה ולאחר הבסת הדרן היא מצטרפת לאגדות. מתחילה לצאת עם ג'ון קונסטנטין.
  • אדם צקמן – גארי גרין (עונות 3–7), סוכן לשכת הזמן לשעבר. עוזר לאגדות ולומד קסם מג'ון קונסטנטין, עליו יש לו קראש. קודם לדמות ראשית בעונה 6. מגלה בעונה השישית שהוא חייזר שנשלח לכדור הארץ כדי לחטוף את שרה, אבל התאהב במין האנושי ולא השלים את המשימה שלו, לפחות לא עד סוף העונה. ארוסה לשעבר של קיילה.
  • שיאן סוביאן – בהרד טראזי (עונות 4–7), אחיה הגדול של זארי והבעלים המקוריים של טוטם האוויר. בציר הזמן המקורי, הוא נרצח בידי ארגוס. בציר הזמן אחרי הייוורלד, הוא לא מת והוא הצטרף לאגדות במקום זארי. אוהב משחקי וידאו ודונאטס, בדומה לזארי המקורית. בפרק "זארי, לא זארי" (עונה 5 פרק 9) אחותה של צ'ארלי רצחה אותו, אך הוא חזר לחיים מאוחר יותר. בעקבות האירועים מציר הזמן הקודם, כשזארי המקורית יוצאת מטוטם האוויר, הוא גוסס מכיוון שהוא נרצח. כדי להציל את חייו, זארי חוזרת אל הטוטם.
  • אוליביה סוואן – אסטרה לוג (עונות 3–7), הופיעה לראשונה כילדה בעונה 3 שעליה מאליס ניסה להשתלט, אך כשל ואסטרה נשלחה לגיהנום. סוואן מופיעה לראשונה בסוף עונה 4, כשריי נשלח לגיהנום. ג'ון ונורה נכנסים לגיהנום להציל אותו ומבקשים עזרה מאסטרה. בעונה 5 שלחה את ההדרנים וניסתה להרוג את ג'ון. בגלל ניסיונה הכושל להרוג את ג'ון היא חייבת טובה לאחת מאחיותה של צ'ארלי/קלותו, לאכסיס. לאכסיס מבקשת ממנה לעזור להן לשלוט בנול הגורל, מכיוון שהיא שתתה מהגביע של דיוניסוס יש לה אלמותיות זמנית, אך כשהאלמותיות נגמרת אטרופוס רצחה אותה והיא חזרה לחיים פרק אחרי. בעונה השביעית, אסטרה עשתה לחש שנתן לגדעון גוף אנושי. לאחר מכן, היא וספונר נהיו חברות, עזרו לגדעון להתרגל לגוף האנושי שלה ולחזור ביחד לאגדות.
  • ליסת' שאבס - אספרנזה "ספונר" קרוז (עונות 7-6), בעלת אנטנה לתקשורת חייזרית במוחה שעוזרת לאגדות לחפש חייזרים ברחבי ההיסטוריה ומידע שאולי יעזור להם למצוא את שרה. בעונה השביעית, היא ואסטרה נהיו חברות ועזרו לגדעון להתרגל לגוף האנושי שלה ולחזור ביחד לאגדות.
  • מאט ראיין - ד"ר גווין דיוויס (עונה 7), האיש הראשון שהמציא את המסע בזמן. שרה הבטיחה לגווין שיצילו את חברו ממלחמת העולם ה-1 בתמורה שישתמשו במכונת הזמן שלו כדי לחזור הביתה. האגדות נוסעות איתו במכונת הזמן שלו להשיג את הוויבריידר השנייה ולעצור את הרובוטים המרושעים של גדעון המרושעת.

דמויות חוזרות ואורחות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קספר קרמפהאת'-סט / ונדל סאבאג' (עונה 1), כהן מצרי אלמותי שחי כ-4,000 שנים על פני כדור הארץ, האחראי לגלגולם החוזר של ח'ופו ושיי-ארה אשר תמרן מנהיגים לאורך ההיסטוריה כדי להשיג שליטה על כדור הארץ. הדמות משמשת כאנטגוניסט הראשי בעונה הראשונה. הדמות חוזרת בעונה הרביעית בתור מי שאמור לענות את ריי בגיהנום.
  • רמונה יאנג – מונה וו, עובדת בחברת שליחויות אוכל לשעבר. מתחילה לעבוד בלשכת הזמן ומתאהבת בקופה (איש זאב מהוואי) קונאנה, שהופך גם אותה לקופה. מעריצה של רבקה סילבר ובעונה החמישית מיק מעביר אליה את התפקיד.
  • מרטין דונובן – זאמאן דרוס, חבר במועצת אדוני הזמן אשר שימש כמנטור לריפ האנטר.
  • פטריק ג'יי אדמסרקס טיילר / איש השעה, חבר בחברת הצדק של אמריקה המזהיר את הצוות מאיום עתידי.
  • מתיו מקאול – הנרי הייווד האב / קומנדר סטיל, סבו של נייתן הייווד וחבר בחברת הצדק של אמריקה.
  • שרה גריי – קורטני ויטמור / סטארגירל, חברה בחברת הצדק של אמריקה.
  • דן פיין ולאנס הנריסקןטוד רייס / אובסידיאן, חבר בחברת הצדק של אמריקה ובנו של הגרין לנטרן אלן סקוט. פיין מגלם גרסה צעירה של הדמות, בעוד הנריסקן מגלם גרסה מבוגרת שלה.
  • קוואסי אמיאו – דוקטור מידנייט, חבר בחברת הצדק של אמריקה.
  • ג'ון בארומןמלקולם מרלין / הקשת האפל, מנהיגה לשעבר של ליגת המתנקשים אשר כיהן באופן זמני כראס-אל-גול, אשר עתיד להופיע בסדרה כחבר בלגיון האבדון. אויבו המושבע של אוליבר קווין ואביה הביולוגי של תיאה קווין. בארומן מגלם את הדמות בסדרה "החץ".
  • ניל מקדונו – דמיאן דארק, ראש ארגון "כוורת" וחבר לשעבר בליגת המתנקשים. הופיע בתפקיד אורח בעונתה הראשונה של הסדרה, והופיע בתפקיד חוזר בעונתה השנייה כחבר בקבוצת לגיון האבדון ובעונה השלישית יחד עם ביתו נורה. הדמות חוזרת להופעת אורח בעונה החמישית בתור הדרן.
  • סטיבן אמלאוליבר קווין / החץ הירוק, קשת פורע-חוק הלוחם בפשע הפועל בסטאר סיטי כחץ הירוק, ונעשה לראש העיר. אמל מככב בתפקיד הראשי בדמות זו בסדרה "החץ", ומגלם בנוסף לגרסת ההווה של הדמות גם גרסה עתידית שלה משנת 2046.
  • קייטי קסידילורל לאנס / הקנרית השחורה, אחותה של שרה ועורכת-דין אשר נעשתה לממשיכת דרכה של אחותה כלוחמת-בפשע בשם "הקנרית השחורה". קסידי מופיעה בתפקיד לורל לאנס בסדרה "החץ", וכקנרית השחורה החל מעונתה השלישית של הסדרה.
  • פיטר פרנסיס ג'יימס – דוקטור אלדוס בורדמן, פרופסור באוניברסיטת סנט רוק משנות ה-70 של המאה ה-20 המתמחה בסיפורם של ח'ופו, שיי-ארה והאת'-סט, מודע לגלגול הנשמות שלהם ולקיומו של ונדל סאבאג' והיה בנם באחד מן גלגוליהם הקודמים. הדמות הופיעה לראשונה בעונתה הרביעית של הסדרה "החץ".
  • ג'ייסון ביאודין – לואיס סנארט, שוטר מושחת לשעבר אשר נעשה לפושע ואביו המתעלל של לאונרד סנארט. גרסה מבוגרת של הדמות הופיעה לראשונה בסדרה "הפלאש", בגילומו של השחקן מייקל איירונסייד.
  • סטפני קורנליוסןולנטינה ווסטוק, פיזיקאית סובייטית יוצאת דופן ומלאת חיים המשחקת תפקיד מכריע בגורל המלחמה הקרה.
  • קרלוס ואלדזסיסקו ראמון / וייב, חבר בצוות הפלאש ועובד במעבדות סטאר בעל היכולת לחוש "ויברציות" החוזות בעברם או עתידם של האיש עליו הוויברציה או של אנשים הקשורים לו. ואלדז מופיע בתפקיד זה בסדרה "הפלאש".
  • ג'וזף דייוויד ג'ונסקונור הוק / החץ הירוק, נער אפרו-אמריקאי החי בסטאר סיטי בשנת 2046 המושפע מהחץ הירוק וממשיך את דרכו. בנו של ג'ון דיגל, שותפו של אוליבר קווין המופיע בסדרה "החץ" בתפקיד ראשי. משנה את שמו במחשבה כי הוא אינו ראוי לשאת את שם אביו.
  • ג'יימי אנדרו קאטלרגראנט וילסון / דת'סטרוק, בנו של סלייד וילסון / דת'סטרוק הנעשה לשליט סטאר סיטי העתידית.
  • מתיו נייבלראס-אל-גול, המנהיג לשעבר של ליגת המתנקשים ויריבם של דמיאן דארק וארגון "כוורת" שבהנהגתו. נייבל גילם את הדמות בעונתה השלישית של הסדרה "החץ".
  • מילי וילקינסון – טליה אל-גול, בתו הצעירה של ראס-אל-גול.
  • ג'ונותון שאקג'ונה הקס, חייל לשעבר בקונפדרציית המדינות של אמריקה ואקדוחן בעל מוסר מעורפל בזמן המערב הישן ובעל ידע במסע בזמן.
  • פול בלקתורן – קוונטין לאנס, קפטן במשטרת סטאר סיטי ואביהן של שרה ולורל. בלקתורן מגלם את דמותו של קפטן לאנס בתפקיד ראשי בסדרה "החץ".
  • אמילי בט ריקרדס – פליסיטי סמוק, מומחית מחשבים החברה ב"צוות חץ" ומושא אהבתו לשעבר של ריי. אמילי בט ריקרדס מגלמת את דמותה של פליסיטי סמוק בתפקיד ראשי בסדרה "החץ".
  • קתרינה לאוניסה אל-גול, בתו של ראס-אל-גול ואחותה של טליה אל-גול. לאו מגלמת את דמותה של ניסה בתפקיד חוזר בסדרה "החץ".
  • איזבלה הופמן – קלריסה שטיין, אשתו של מרטין שטיין. השחקנית שאנל סטיבנסון גילמה את דמותה הצעירה של קלריסה משנת 1975. הופמן גילמה את דמותה של קלריסה שטיין בתפקידי אורח בעונתה הראשונה של הסדרה "הפלאש".
  • בר פאליהלנה מטרויה, בשני פרקים בעונה 3
  • קיינן לונסדייל - וואלי ווסט/קיד פלאש, בנו האבוד של ג'ו ואחיה של איריס, וולי הוא ספידסטר אשר קיבל את כוחותיו בזכות סאביטר ונלחם בפשע. קיינן מופיע בתפקיד זה בסדרה הפלאש ונהפך לקיד פלאש בעונה השלישית.
  • עלי ליברט – לינדזי קרלייל, מושא אהבה פוטנציאלי לשרה לאנס בשנות ה-50.
  • ג'ול סטייט – רייצ'ל טרנר, מומחית טכנולוגיה ורובוטיקה מהעתיד וצאצאית של ממציאים רבים.
  • פאייה קינגסלי – הצליינית, מתנקשת העובדת עבור אדוני הזמן שצדה את הצוות דרך תקיפת גרסאותיהם הצעירות מהעבר.
  • סיליה אימרי – מארי אקסבייר, אמו המאמצת של ריפ האנטר המנהלת בית יתומים ליתומים המיועדים להפוך לאדוני זמן.
  • ג'סיקה סיפוס – קסנדרה סאבאג', בתו של ונדל סאבאג'.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אגדות המחר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Peter White, Denise Petski (April 29, 2022). ‘DC’s Legends Of Tomorrow’s Canceled At The CW After Seven Seasons. Deadline. retrieved April 30, 2022
  2. ^ במספר פרקים לאורך הסדרה הופיעה פמברטון עצמה ולא רק בקולה.
  3. ^ במספר פרקים הופיעה גם בהאנשה, כ"גדעון" – אישה אמיתית (בגילומה של השחקנית המדבבת)
  4. ^ בעונה חמישית שימש ראות' כשחקן ראשי לאורך חלק מהעונה ועזב באמצעה, יחד עם אשתו – במציאות ובסדרה – קורטני פורד (נורה דארק).
  5. ^ גווין הסכים להצטרף לאגדות בכך ששרה עשתה איתו עסקה: שהאגדות יוכלו להציל את אלון, חברו שנהרג ממלחמת העולם השנייה ובתמורה, האגדות ישתמשו במכונת הזמן שלו בשביל לנסוע שוב בזמן ולהשיג את הוויבריידר השנייה.