נושא בדף שיחת משתמש:Matanya

בקשה לשחזור בוט שעשה מאות עריכות שגויות

12
MathKnight-at-TAU (שיחהתרומות)

הבוט משתמש:KotzBot עשה היום בבוקר מאות עריכות שגויות כאשר הוסיף את "קטגוריה:סרטי פנטזיה" על סמך ויקיפדיה האנגלית וללא שום שיקול דעת. הקאטגוריה נוספה פעמיים לכל ערך, כולל לערכים שבהן היא כבר הופיעה וכן לערכים שבכלל לא עוסקים בסרטים. שחזרתי ידנית את כל העריכות בערכים שמתחילים באותיות מ' עד ת' ובזבזתי על זה למעלה משעה וחצי. יש לשחזר את כל עריכות הבוט הנ"ל מבוקר ה-22 ביוני, ועד להודעה חדשה לא לתת להריץ בוטים, בטח לא בוט אכלוס קטגוריות שמתבסס על ויקיפדיה בעברית.

בורה בורה (שיחהתרומות)

לא מבין. אתה פותח דיון אצל קוץ ורץ לפה להתלונן? אחזור על מה שכתבתי שם:

אביר, קראתי טוב את ההגדרות של סרט פנטזיה גם אצלנו וגם אצל האנגלים לפני הריצה והסרטים עומדים בהם. תוכל לראות בערך האנגלי המקביל. ראה מהערך פנטזיה: "פנטזיהאנגלית: fantasyדמיון, דמיוני. בעברית קרויה היזיון) היא סוגה ספרותית, שבה העלילה תלויה בקיומם של דברים שמקובל במדע המודרני לראותם כבלתי אפשריים או בלתי קיימים, כמו שדים, קסמים, חדי קרן וכל כיוצא בזה. מקורותיה של הפנטזיה באגדות, בפולקלור, ובמיתולוגיה ליצירת הרקע שעליו מתבססת העלילה. סוגה זו קרובה למדע הבדיוני ולסיפורי אימה וישנן יצירות אשר סיווגן איננו מובהק לאחד מן הז'אנרים האלו." על כן שחזור שלך כמו בערך מי הפליל את רוג'ר ראביט או מלחמת הכוכבים - פרק 1: אימת הפנטום הוא "שחזור על עיוור, ללא שיקול דעת". אני לא רואה סיבה לשחזור גורף של העריכות שלי שנעשו בעזרת הבוט. המשפט "אל תוסיף יותר קטגוריות על סמך ויקיפדיה באנגלית, בטח כאשר אתה לא יודע מה הבוט עושה" תמוה בעיני. נראה לך שדברים נעשים ללא בדיקה? יש לכל היותר מחלוקת על ההגדרה ואני הפעלתי שיקול דעת שלי בסינון הערכים להוספת הקטגוריה. הקטלוג הכפול הוא אכן תקלה שצריכה להבדק.
MathKnight-at-TAU (שיחהתרומות)

עניתי לך שם, אבל כרגע הבוט גורם בעיקר נזק ולכן יש לעצרו בנוהל חירום ולמנוע ריצות נוספות שלו עד שמומחי בוטים כמו משתמש:ערן או מתניה יוודאו שהתקלות תוקנו והבוט תקין. עד שייתקבל אישור מערן, אני דורש שהבוט לא יבצע ריצות נוספות.

בורה בורה (שיחהתרומות)

אין צורך לעצור כי הוא אינו רץ. עניתי לך שם בנוגע לחילוקי הדעות שאינם קשורים לבוט, ובקשתי את שחזורו עד שנלבן את זה. לא צריך אישור שהבוט תקין, הוא כבר רץ 300,000 פעמים וחילוקי דעות על תוכן אינם סיבה לעצור אותו.

יונה בנדלאק (שיחהתרומות)

אני חושב שאתה מערבר כמה מושגים. עצירת בוט הנוהל חירום הוא באשר הבוט רץ ולא לאחר שסיים לרוץ ולפי התרומות האחרונות הבוט לא רץ בשלוש השעות האחרונות כך שאין כאן נוהל חירום. כמו כן, עצירה כזו גם אתה כמפעיל מערכת יכול לעשות על ידי חסימת הבוט כך שיפסיק לערוך.

לאחר שהוא סיים לערוך כבר לא מדובר על נוהל חירום. אם הבוט שגה, ניתן לשחזר אותו על ידי בוט אחר. ספציפית הבוט הזה יודע לשחזר את העריכות שלו. אם אומרים לו זאת. חבל שבזבזת שעה וחצי על משהו שבוט יכול לעשות, גם אם הקטגוריות ישארו עוד כמה שעות.

אני לא הכנס לנושא הבוט אלא לתהליך. הבוט רץ לפי הגדרה של בורה בורה. אם הבוט לא פעל לפי מה שהיה צריך לעשות - צריך לחסום את הבוט ולבדוק מה קרה שם לפני שמריצים אותו מחדש. אם הבוט פעל כנדרש אך ההגדרות שניתנו לא לא היו נכונות, מה הטעם בבקשה לא לתת לבוטים לרוץ או הבקשה שמתניה או ערן יבדקו את הבוט, הרי בורה בורה הסביר למה הוא חושב שההעירות נכונות. אז מדובר על עניין של פרשנות שראוי לבאר אותה אבל אין סיבה להאשים את הבוט.

MathKnight-at-TAU (שיחהתרומות)

תודה על ההבהרה. הבקשה היא כי זו לא הפעם הראשונה שהבוט, או הגדרות המשימה שלו, מפשלים ומבצעים עריכות שגויות, לא רק תוכנית אלא גם טכנית. כבר מספר פעמים התבקש הבוט לבדיקה מדגמית כדי לבדוק שאין תקלות, ללא הועיל. לכן אני מבקש שייבדקו מחדש את ההגדרות, ולא רק כותבן אלא גם מפעילי בוטים מנוסים יותר עם ניסיון ומוניטין מוכח.

בורה בורה (שיחהתרומות)

הבוט רץ מדגמית כנדרש. בדוק בתרומות שלו

בורה בורה (שיחהתרומות)

משתמש:MathKnight, משתמש:MathKnight-at-TAU, השחזורים שעשית הם פשוט השחתות! אין לי דרך אחרת להגדיר את זה. בערך קפטן אמריקה (סרט, 1990) בטלת לאחור שש עריכות של הבוט והחזרת אותו שנתיים אחורה. יש לך הסבר רציונלי למה עשית את זה? עכשיו אני מבין למה בעשרות ערכים פתאום קופצות שגיאות פרמטרים ותיקונים אחרים שהבוט עשה נעלמו. אל תחזור על דברים כאלה, אף פעם. אני משחזר את העריכות שלך היכן שאני יכול. סליחה שזה אותיות גדולות, לא כל כך שולט בזרימה. מתייג את משתמש:Kotz אולי הוא יוכל לשחזר את הנזקים שגרמת.

MathKnight (שיחהתרומות)

דווקא השתדלתי מאוד לא לשחזר ריצות קודמות של הבוט. יתכן שפספסתי פה ושם, בכל זאת - לעבור על עשרות או מאות עריכות זה סיזיפי ומייגע.

Kotz (שיחהתרומות)
  1. הקטנתי לך את האותיות, בורה בורה.
  2. בעורך החזותי של ה"זרימה" יש מצד שמאל למטה של חלון העריכה כפתור [[]] שמחזיר אותך לעורך קוד מקור.
  3. אין לי שום פטנט מוצלח לשחזר את השחזורים הנ"ל (=לשחזר את השחזורים של MathKnight) בצורה ממוכנת.
Matanya (שיחהתרומות)

לא הייתי פה שבוע וחצי וכזה בלגן? תערכו בבקשה דיון מסודר על התוכן של העריכות, ואם יש מחלוקת, אתם מכירים את הדרכים לפתור אותן. אם צריך עזרה טכנית ספציפית, אשמח להועיל. אם אתם צריכים עזרה תוכנית, גם אשמח לעזור, אבל לא נראה לי שיש לי הרבה מה לתרום בנושא.

בורה בורה (שיחהתרומות)

היסטוריה שנפתרה כבר... לדעתי לפחות.

תגובה ל"בקשה לשחזור בוט שעשה מאות עריכות שגויות"