נחווה

התת-מובלעת של נחווה (עיר)
جيب نهافا الفرعي
דגל נחווה
דגל נחווה
מדינה איחוד האמירויות הערביותאיחוד האמירויות הערביות איחוד האמירויות הערביות
אמירות שארג'השארג'ה שארג'ה
מושל סולטאן בן מוחמד אל-קאסימי
שפה רשמית ערבית
שטח 5.26 קמ"ר
גובה 506 מטרים
קואורדינטות 25°16′24″N 56°17′07″E / 25.273333°N 56.285167°E / 25.273333; 56.285167 
אזור זמן UTC+04:00

נחווהערבית: النحوة) היא עיר קטנה של איחוד האמירויות הערביות ומובלעת בטריטוריית מדחא של עומאן, אשר בעצמה מובלעת באמירות שארג'ה של איחוד האמירויות הערביות. לפיכך, נחווה היא למעשה מובלעת בתוך מובלעת, מצב נדיר שקיים רק שם ובהולנד[1].

חוק וסדר[עריכת קוד מקור | עריכה]

משום שנחווה היא מובלעת בתוך מובלעת, ההגעה אליה והחוק בה מסובכים ולא תמיד ברורים. כדי להגיע לכפר מאיחוד האמירויות יש לנסוע בכביש הצפוני ביותר מגבול איחוד האמירויות הערביות–עומאן, עד לגבול המובלעת, מדרום לכור פאקן. בעזרת שילוט ניתן להתמצא ולהגיע למדחא החדשה, משם קיימת דרך עפר לא סלולה באורך 5 קילומטר שמגיעה עד לגבול נוסף, הפעם של הכפר. כ-80 מטרים אחרי הגבול ישנו מוצב משטרתי של איחוד האמירויות, שדואג להגן על תושבי הכפר מקבוצות עוינות מעבר לגבול. מאחורי תחנת המשטרה נמצאת העיר, שמחולקת לשלושה חלקים: נחווה החדשה, המורכבת מכ-40 בניינים שנבנו לאחרונה, ומכילה בית ספר ובית חולים קטן, נחווה העתיקה, המורכבת מבתים עתיקים שרובם נטושים, והכפר שיס, ששונה בטיבו משאר העיר, אך עדיין נחשב כחלק מהעיר היות שהוא שייך גם כן לאיחוד האמירויות[2].

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תת-המובלעת נחווה הוקמה לאחר שמדחא החליטה להצהיר אמונים לעומאן, החלטה שלא עלתה בקנה אחד עם אנשי העיר. בסוף שנות ה-30 או תחילת שנות ה-40 של המאה ה-20 שלטו שתי 'חמולות' בחצי האי מוסנדם, אל-קאסימי משארג'ה ואבו סעיד מעומאן. אל קאסימי ייצג את הצד של איחוד האמירויות כיום, או שארג'ה, בזמן שאבו סעיד ייצג את הצד התומך בעומאן. על תושבי חצי האי הוטל להחליט למי הם מצהירים אמונים. בעוד שמדחא החליטה להצטרף לעומאן, תושבי נחווה שהיו חלק ממדחא החליטו להצטרף לשארג'ה וכך הפכו למובלעת בתוך מובלעת. הגבולות נקבעו לאחר התייעצות של השלטון הבריטי בחוף שביתת הנשק ובראשו ג'וליאן ווקר עם שבטי האזור. על אף שההתייעצויות החלו בשנות ה-40, רק בשנת 1969 נקבעו הגבולות הסופיים, שחלים עד היום[3].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא נחווה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ הולנד מכילה 7 מובלעות של מחוז בארלה-נסאו בתוך שתי מובלעות של מחוז בארלה-הרטוך הבלגי.
  2. ^ A hidden piece of the Emirates, The National (באנגלית)
  3. ^ Madha village's pledge of allegiance changed the map forever, The National (באנגלית)
ערך זה הוא קצרמר בנושא איחוד האמירויות הערביות. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.