ניר אייל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ניר אייל
Nir Eyal
לידה 19 בפברואר 1980 (בן 44)
חדרה, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים אוניברסיטת אמורי, בית הספר לעסקים של אוניברסיטת סטנפורד, אוניברסיטת סטנפורד עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות היצירה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
www.nirandfar.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ניר אייל (נולד ב-19 בפברואר 1980) הוא מחבר ספרי עיון אמריקאי יליד ישראל, מרצה ויזם שידוע כמחבר רב המכר, Hooked: How to Build Habit-Forming Products.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניר אייל נולד בחדרה, ישראל. כשהיה בן שלוש, משפחתו היגרה לארצות הברית והתיישבה בפרבר של אורלנדו, פלורידה. הוא למד תואר ראשון באוניברסיטת אמורי בשנת 2001. לאחר מכן עבד בקבוצת בוסטון קונסלטינג גרופ ובחברת התקנת פאנלים סולאריים לפני שלמד באוניברסיטת סטנפורד לתואר שני במנהל עסקים.

קריירה אקדמית ופרסומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שסיים את לימודי התואר השני במנהל עסקים בסטנפורד בשנת 2008, אייל וסטודנטים עמיתים הקימו חברה שפרסמה מודעות מקוונות בפייסבוק - אייל שימש כמנכ"ל. עבודתו זו עוררה את התעניינותו בפסיכולוגיה של המשתמשים, והוא הפך ליועץ בעיצוב מוצרים. בשנת 2012 לימד קורס בנושא בתוכנית עיצוב מוצרים בבית הספר להנדסה באוניברסיטת סטנפורד.

המומחיות של אייל היא בהנדסת התנהגות, המשלבת אלמנטים של מדעי ההתנהגות כדי לאפשר למעצבי תוכנה לפתח מוצרים יוצרי הרגלים לעסקים. הוא לימד קורסים באוניברסיטאות, נשא נאומים ופרסם ספרים על חיבור פסיכולוגיה וטכנולוגיה ועסקים. כתיבתו פורסמה בחברת Fast Company, Harvard Business Review, The Atlantic והוצאות אחרות.

בשנת 2014 פרסם אייל את ספרו הראשון, Hooked: How to Build Habit-Hinging Products, שהפך לרב המכר של וול סטריט ג'ורנל.[1] הכותרת משקפת את הרעיון של אייל לגבי "מודל הקרס" ("hook model"),[2] שמטרתו "לבנות מוצרים שיוצרים התנהגות יוצרת הרגלים אצל משתמשים באמצעות מחזור לולאה שמורכב מטריגר, פעולה, תגמול משתנה והמשך השקעה."

בספטמבר 2019 פורסם ספרו השני, Indistractable: How to Control Your Attention and Choose Your Life, שנכתב בשיתוף עם ג'ולי לי. תרגום לעברית יצא ב-2022 בהוצאת אגם.[3]

אייל התבטא נגד הצעות להסדרת טכנולוגיות ליצירת הרגלים וטען כי באחריות המשתמש הפרטי לשלוט בשימוש במוצרים כאלה.[4]

ספריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Eyal, Nir (2019). Indistractable: How to Control Your Attention and Choose Your Life. BenBella Books. ISBN 978-1948836531.
  • Eyal, Nir (2014). Hooked: How to Build Habit-Forming Products. Random House. ISBN 978-1591847786.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ניר אייל בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]