נקאר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף נקר (נהר))
נקאר
Neckar
הנקאר בהיידלברג
הנקאר בהיידלברג
הנקאר בהיידלברג
מידע כללי
אורך 367 ק"מ
ספיקה ממוצעת 145 מ"ק לשנייה
אגן ניקוז 14,000 קמ"ר
מוצא Neckarquelle (48°3′19″N 8°31′49″E) עריכת הנתון בוויקינתונים
גובה מוצא הנהר 706 מטרים
יובלים Murr, Bronnbach, Lauter, Seltenbach, Eschach, Sulm, Eyach, Kandelbach, Starzel, Prim, Itter, Schozach, Körsch, Böllinger Bach, אלזנץ, Enz, Lein, Steinbach, Schlichem, Pfühlbach, Wiesenbach, Feuerbach, Katzenbach, Steinlach, Ammer, Glatt, Nesenbach, Zipfelbach, קוכר, Zaber, Jagst, Erms, Aich, Elz, Steinach, Steinach, Weggentalbach, Echaz, Rohrhaldenbach, Arbach, פילס, Rems, בפסקה זו 2 רשומות נוספות שטרם תורגמו עריכת הנתון בוויקינתונים
שפך ריין (49°30′45″N 8°26′10″E) עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינות באגן הניקוז גרמניה
אגן הניקוז של הנקאר
אגן הניקוז של הנקאר
מפה טופוגרפית של אגן הניקוז של הנקאר
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נֶקַארגרמנית: Neckar) הוא נהר הזורם בגרמניה.

גאוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הנקאר זורם רובו במדינת באדן-וירטמברג שבדרום גרמניה; חלק קצר ממנו זורם בהסה. מקור הנהר ביער השחור, לא רחוק מהגבול עם שווייץ, בגובה 706 מטרים מעל לפני הים. הנהר זורם לאורך 367 ק"מ, ונשפך אל נהר הריין בתחומי העיר מאנהיים, בגובה 95 מטרים מעל פני הים. זהו אחד מיובליו הארוכים של הריין.

הנהר חולף על פני טובינגן וערים קטנות אחרות. בפולכינגן הוא משתנה למסלול צפון-מערבי וזורם בשטוטגרט. ככל שהנהר ממשיך צפונה, עמקו הציורי נעשה רחב ועמוק יותר, עובר בין גבעות עטופות כרמים, על יד טירות פיאודליות. בהמשך הוא זורם על יד היילברון לאברבך, שם הוא עובר למסלול מערבי מפותל, חוצה את הגבעות המיוערות של דרום אודנוולד. בפיתול ליד Neckarsteinach ו- Neckargemünd, הוא עובר למרגלות פסגת Königstuhl (566 מטרים מעל פני הים), חולף על פני היידלברג ונכנס לריין מימין למנהיים.[1] באזור היידלברג יוצר הנהר עמק ירוק ורומנטי המהווה אתר תיירות חשוב.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא נקאר בוויקישיתוף


הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Editors of Encyclopaedia Britannica, Neckar River, Germany, ENCYCLOPAEDIA BRITANNICA