נריס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נֶרִיס
וִיָאלִיָה (בלארוסית)
מידע כללי
אורך 510 קילומטרים
ספיקה ממוצעת 182 מ"ק לשנייה עריכת הנתון בוויקינתונים
אגן ניקוז 25,100 קמ"ר עריכת הנתון בוויקינתונים
יובלים נהר ווילניה, Šlėna, Saidė, Turniškė, Užtvinimas, Upelė, Vaisiestė, Rugtupis, Riešė, Lielupe, Ryna, Lietava, Marilė, Lokys, Laukysta, Varnaka, Vėgėlė, Lonva, Saračanka, Siarčystaja, Spornia, Bielavarocica, Varpė, Žiobrikis, Žara, Verkė, Žiežmara, Veržuva, Zversa, Vilbė, Slastaŭka, Lapienė, Girdažė, Dzvinasa, Ilija, Kužec, Servač, Oksna, נרץ', Uša, Šešuva, שוונטוי, Ašmianka, Lietava, Lomena, Vokė, Jasnogurka, Stracha River, Musė, Cedronas, Bražuolė, Čekonė, Elna, Dūkšta, Žeimena, Bezdonė, Smierdzija, Uscizierki, Drazda, Balošynka, Piela, Antavilis, Aliosa, Nemenčia עריכת הנתון בוויקינתונים
שפך ניימן עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינות באגן הניקוז ליטא, בלארוס, לטביה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נֶרִיסליטאית: Neris, בבלארוסית: Вілія או וִיָאלִיָה [Вяльля]) הוא הנהר השני בגודלו בליטא והוא היובל העיקרי של הנהר ניימן. מקורות המים של הנהר נמצאים בחלק הצפוני של רמות מינסק שבבלארוס, ומשם הוא זורם מערבה, עובר בווילנה, ממשיך במרכזה הדרומי של ליטא ומשם הוא זורם לנהר ניימן. מקום המפגש של 2 הנהרות הוא בקובנה. אורכו של הנהר הוא 510 קילומטרים.

נהר הנריס הוא בית גידול לדגי אלתית וטרוטה[1].

נהר הנריס תופס מקום נכבד בתרבות הליטאית. שם הנהר מוזכר לרוב ביצירות ספרותיות ובשירה הליטאית. המשוררת הליטאית סלומייה נריס (Salomėja Nėris) בחרה בשם העט שלה - "נריס", על שמו של הנהר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא נריס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא נהרות ונחלים ובנושא גאוגרפיה של ליטא. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.