לדלג לתוכן

נשיקה על הלחי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אב מנשק את לחיה של בתו

נשיקה על הלחי היא מחווה חברתית המשמשת לציון קשר ידידות, קשר משפחתי, לברך אדם, לנחם אדם, או על מנת להראות כבוד.

הנוהג נפוץ במיוחד במזרח התיכון, באזור הים התיכון, בדרום אירופה, במרכז אירופה ובמזרח אירופה, בארצות השפלה, בקרן אפריקה, באמריקה המרכזית ובאמריקה הדרומית. במדינות אחרות, כולל בארצות הברית וביפן, הנוהג נפוץ גם במפגשים רשמיים בין ראשי מדינות ובמפגשים בין הגברות הראשונות,[1] או במפגשים בין בני משפחות מלוכה.

בתרבויות מסוימות הנוהג מקובל במיוחד במפגשים בין בני משפחה ובמפגשים עם חברים ומכרים - בין גברים לנשים, בין שתי נשים או בין שני גברים.

במזרח אירופה מקובל לתת נשיקה על הלחי במפגשים בין גברים לנשים, ובין נשים עם נשים אחרות כאשר מדובר בחברים, בעוד שהנוהג בהרבה פחות מקובל בין גברים לגברים אחרים.

לעיתים רבות נהוג לתת נשיקה גם על הלחי השנייה. בהתאם למדינה ולהיכרות בין האנשים, מספר הנשיקות נע בין אחת לארבע. לעיתים רבות נוהגים גם ללחוץ ידיים או לתת חיבוק במקביל.

בתרבויות בהם נשיקה על הלחי היא הנורמה החברתית, כאשר אנשים יסרבו לתת או לקבל נשיקה על הלחי הדבר עשוי להתפרש על ידי המקומיים כאינדיקטור לאנטיפתיה, ובמקרים הללו לעיתים האדם יצטרך לספק הסבר מדוע הוא/היא לא מעוניינים לתת או לקבל נשיקה על הלחי - לדוגמה, מכיוון שהוא/היא חולים במחלה מידבקת.

גלריית תמונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא נשיקה על הלחי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Obama and Japanese prime minister deliver toast at state dinner" (video). YouTube. The Washington Post. 28 אפר' 2015. נבדק ב-19 אוק' 2017. {{cite web}}: (עזרה)