סוויטה צרפתית (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סוויטה צרפתית
Suite Française
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על ספר של אירן נמירובסקי
בימוי סול דיב
הופק בידי Romain Bramons, Andrea Cornwell,Michael Kuhn,Xavier Marchand
תסריט סול דיב, מאט צ'רמן
עריכה כריס דיקנס
שחקנים ראשיים מישל ויליאמס
מתיאס שונארטס
קריסטין סקוט-תומאס
מוזיקה ראל ג'ונס
צילום אדוארד גראו
מדינה בריטניה, צרפת, בלגיה
חברת הפקה אנטרטיינמנט ואן עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה UGC, Entertainment One
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 13 במרץ 2015
משך הקרנה 107 דקות
שפת הסרט אנגלית, גרמנית
סוגה סרט רומנטי, סרט דרמה, סרט מבוסס יצירה ספרותית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 15 מיליון דולר
הכנסות 9.3 מיליון דולר
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סוויטה צרפתית (במקור: Suite Française) הוא סרט קולנוע משנת 2015 בבימויו של פול דיב, עם מישל ויליאמס, מתיאס שונארטס וקריסטין סקוט-תומאס בתפקידים הראשיים.

התסריט מבוסס בחלקו על הרומן סוויטה צרפתית של אירן נמירובסקי שנרצחה באושוויץ. הוא מתאר קשר רומנטי בין בחורה צרפתייה לקצין גרמני הגר בביתה בכפר כבוש על ידי הגרמנים במלחמת העולם השנייה.

הצילומים נערכו בכפר מרוויל (אנ') בצפון צרפת ליד הגבול עם בלגיה.

המלחין ראל ג'ונס היה מועמד לפרס על הפסקול בטקס פרס אמי לבידור בפריים טיים ה-69. נעימת הנושא הראשי הולחנה על ידי אלכסנדר דספלה שגם מבצע אותה בסרט.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

צרפת, 1940 - צבא גרמני נכנס לכפר בוסי בצפון צרפת. התושבים נאלצים לארח בבתיהם חיילים וקצינים. לוסיל אנז'לייה (מישל ויליאמס) גרה עם חמותה חמורת הסבר מאדאם אנז'לייה (קריסטין סקוט-תומאס) לאחר שבעלה גסטון נשבה על ידי הגרמנים והוא כעת שבוי מלחמה בגרמניה. היא מתלווה לחמותה בגביית תשלום שכירות מאיכרים הגרים בבתים של מאדאם אנז'לייה.

ראש הכפר הויקונט (אלכסנדר למברט) ואשתו (הרייט וולטר) הם משתפי פעולה עם הגרמנים.

בכפר גרה משפחת לבארי, האב בנואה (סם ריילי) והאם מדלן (רות וילסון). בנואה צולע לאחר שנפל מסוס. הוא שונא את הגרמנים ומחזיק בביתו רובה שלא מסר להם. אובר-לויטנט קורט בונט (טום שילינג) מתארח בביתם ומטריד מינית את מדלן לזעמו של בנואה.

אובר-לויטננט ברונו פון פאלק (מתיאס שונארטס) מתארח בבית הגדול של מאדאם אנז'לייה. הוא חובב מוזיקה ומלחין קטע לפסנתר בשם "סוויטה צרפתית". לוסיל שחובבת מוזיקה מתאהבת בו והם מתחילים רומן אהבה שידוע למאדאם אנז'לייה ולאנשי הכפר.

לוסיל מגלה שהדיירת שלהם סלין (מרגו רובי) מקיימת יחסים עם חייל גרמני אבל זו מטיחה בפניה כי גם גסטון בגד בה ויש לו גם בת. עובדה זו מקרבת יותר את לוסיל לברונו.

בנואה גונב תרנגולות מהויקונט ואשת הוויקונט תופסת אותו ומלשינה לגרמנים כי הוא מחזיק נשק. בונט פורץ לביתם בראש כיתת חיילים ומתחיל להתאבק עם בנואה שמצליח להרוג אותו ביריה מרובהו.

בנואה נמלט והגרמנים מתחילים במצוד נרחב ומזהירים את התושבים לבל יחביאו אותו. מדלן מבקשת מלוסיל להחביא את בעלה והיא מסכימה ברשותה של חמותה. הגרמנים עוצרים את הוויקונט ומזהירים כי אם לא יוסגר בנואה תוך 48 שעות הוא יוצא להורג. כשזה לא קורה מתמנה ברונו למפקד כיתת היורים והויקונט מוצא להורג בכיכר הכפר.

לוסיל רוצה להבריח את בנואה לפריז ומבקשת מברונו אישור מעבר. הוא מסכים אך חושד בה וכותב כי יש לערוך חיפוש במכונית. לוסיל נוסעת כשבנואה בתא המטען. הגרמני בנקודת הבדיקה בודק את האישור ופוקד לפתוח את תא המטען ואז בנואה ולוסיל יורים והורגים אותו וחייל גרמני נוסף.

באותו רגע מגיע ברונו. לוסיל מאיימת עליו באקדחה אך לא יורה. ברונו עוזר לה להכניס את בנואה שנפצע בזרועו, לאוטו. הם נפרדים ובסיום נאמר שברונו מת במלחמה ולוסיל ובנואה הצטרפו למחתרת הצרפתית.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
מישל ויליאמס לוסיל אנז'לייה
מתיאס שונארטס ברונו פון פאלק אובר-לויטננט
קריסטין סקוט-תומאס מאדאם אנז'לייה
סם ריילי בנואה לאבארי
רות וילסון מדלן לאבארי
קלייר הולמן מרתה משרתת בבית אנז'לייה
מרגו רובי סלין
למברט וילסון הויקונט ראש הכפר
הארייט וולטר אשת הוויקונט
אלכסנדרה מריה לרה לאה יהודיה פליטה
טום שילינג קורט בונט אובר-לוטננט

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]