סוחרי הכאב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סוחרי הכאב
Pain Hustlers
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על ספר של איוון יוז
בימוי דיוויד ייטס
הופק בידי לורנס גריי, דיוויד ייטס
תסריט וולס טאואר
עריכה מארק דיי
שחקנים ראשיים אמילי בלאנט
כריס אוונס
מוזיקה ג'יימס ניוטון הווארד
צילום ג'ורג' ריצ'מונד
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה Wychwood Pictures, Grey Matter Productions עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה נטפליקס
הקרנת בכורה 11 בספטמבר 2023
משך הקרנה 123 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט פשע, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 50 מיליון דולר
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סוחרי הכאבאנגלית: Pain Hustlers) הוא סרט פשע אמריקאי משנת 2023 בבימויו של דייוויד ייטס, עם אמילי בלאנט וכריס אוונס בתפקידים הראשיים.

התסריט מבוסס על הספר "Pain Hustlers" מאת איוון יוז משנת 2022 המתאר חברת תרופות בשם אינסיס תרפויטיקס (אנ') שייצרה תרופה מבוססת פנטניל בשם סאבסיס לטיפול בכאבים קשים של חולי סרטן. מנהלי החברה הועמדו לדין עם רופאים שרשמו את התרופה לחולים רבים כטיפול כמשכך כאבים, גם לא על רקע סרטני כלל וגרמו להם להתמכרות לאופיואידים ואף למקרי מוות.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לייזה דרייק (אמילי בלאנט) היא אם יחידנית קשת יום שגרה עם בתה פיבי (קלואי קולמן). פיבי סובלת מהתקפים אפילפטים על רקע מלפורמציה וסקולרית במוח וזקוקה לניתוח. היא נזרקה מבית הספר לאחר שגרמה שם לשריפה.

לייזה מתפרנסת מריקוד על עמוד במועדון חשפנות. היא משוחחת עם אחד הלקוחות, פיט ברנר (כריס אוונס) שמציע לה משרה מכניסה בחברת התרופות "זאנה תרפויטיק" בה הוא עובד כמנהל בכיר, למרות שאין לה כל הכשרה בנושא.

לייזה מגיעה אליו מחוסר ברירה והוא מזייף את קורות חייה בהם הוא כותב על המקומות שלמדה ועל התארים שיש לה בביוכימיה.

הוא מביא אותה לבעל החברה ג'ק ניל (אנדי גרסיה) שמתרשם ממנה חיצונית ומסביר לה את המצב. חברת "זאנה" נמצאת לקראת פשיטת רגל. הוא פיתח משכך כאבים בשם לונאפן שהוא נגזרת של פנטניל ופועל מהר יותר משאר משאר המשככים אבל אינו יכול התקדם בהפצת התרופה. אחד הרופאים הבולטים בפלורידה שרושמים משככי כאב אופיואידים הוא ד"ר ליידל (בריאן דארסי ג'יימס) ולייזה מקבלת משימה לשכנע אותו בתוך שבוע לרשם מרשמים ללונאפן.

קשה לשכנע את ד"ר ליידל וזמנה של לייזה הולך ואוזל. בפעם נוספת היא מגיעה אליו ושומעת לקוח מתלונן שהתרופה שנתן לא עזרה ובנוכחות הלקוח היא משכנעת את ד"ר ליידל לרשום לו לונאפן. בהמשך מקבל הרופא כסף ומתנות ומתחיל לרשום את התרופה החדשה ובעקבותיו מצטרפים רופאים נוספים. לייזה מגייסת עובדות שאין להן מושג ברפואה ומדריכה אותם לשכנע בדרכן את הרופאים לרשום לונאפן על ידי מתן המחאות שמנות, מסיבות חשק במועדות חשפנות, מתנות, טיסות ועוד.

תוך זמן קצר מגיע שיווק לונאפן ל-86% משוק משככי הכאבים והחברה עוברת הנפקה ראשונה לציבור מוצלחת. לייזי מרוויחה הון, רוכשת דירה מהודרת, רכב יוקרה ומקבלת את אמה ג'קי (קתרין אוהרה) לעבוד כמשווקת ובאותו זמן לקיים יחסים עם הבוס ג'ק ניל. לייזה ופיט ממונים לתפקידים בכירים ואילו פאלי (אמית שאה) וארקין (ג'יי דופלס) שמתנגדים להם, מפוטרים.

כעבור זמן המכירות מואטות וג'ק ניל נותן הוראה לשווק את התרופה שמאושרת רק לחולי סרטן, גם לכאבים שאינם מסרטן כמו מיגרה או כאבי גב. ד"ר ליידל מסכים לכך וזרם החולים התלויים בתרופה הולך וגדל וכן מספר מקרי המוות כתוצאה ממינון יתר.

כאשר השכן שלה סדני (אלכס קליין) מת ממנת יתר מתחיל המצפון להציק ללייזה והיא פונה למשרד התובע הכללי ומבקשת להעיד נגד מנהלי החברה עם קבלת חיסיון של עד מדינה. ליידל, פאלי, ברנר וניל מקבלים עונשי מאסר אך השופטת מטילה בכל זאת מאסר של 15 חדשים על לייזה בגלל חומרת האשמה והתוצאות החמורות שלה.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
אמילי בלאנט לייזה דרייק
כריס אוונס פיט ברנר
קתרין אוהרה ג'קי אמא של לייזה
אנדי גרסיה ד"ר ג'ק ניל
בריאן דארסי ג'יימס ד"ר ליידל
קלואי קולמן פיבי בתה של לייזה
אמית שאה אריק פאלי מנהל ב"זאנה"
ג'יי דופלס ארקין מנהל ב"זאנה"
אלכס קליין סידני שכן של לייזה
ניק מקניל רנדי לקוח

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]