סוכן מחוק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סוכן מחוק
burn notice
לוגו הסדרה
לוגו הסדרה
סוגה דרמה
פעולה
יוצרים מאט ניקס
שחקנים

ג'פרי דונובן
גבריאל אנוואר
ברוס קמפבל
שרון גלס
קובי בל (מעונה 4)

רשימת השחקנים המלאה
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 7
מספר פרקים 111 + סרט
הפקה
מפיק מאט ניקס עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה פוקס המאה ה-20 בטלוויזיה, נטפליקס, הולו עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר צילומים מיאמי עריכת הנתון בוויקינתונים
טכניקת צילום מצלמה יחידה עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 42 דקות
שידור
רשת שידור USA Network (ארצות הברית)
תקופת שידור מקורית 28 ביוני 200712 בספטמבר 2013 (42 דקה) עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סוכן מחוקאנגלית: Burn notice) היא סדרת דרמה המשכית אמריקאית מסוגת הפעולה ששודרה בארצות הברית בערוץ USA בשנים 2007–2013. הסדרה עוקבת אחר חייו של מייקל ווסטן לאחר פיטוריו מסוכנות הביון שבה עבד. ווסטן מנסה בעזרת חברתו פיונה וחברו הטוב סאם, לגלות מי גרם לכך ולמה. כדי לשרוד הוא נעזר בכישוריו המיוחדים לעבודות פרטיות וסיוע לאנשים שלא יכולים לקבל עזרה מהמשטרה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדרה זו מבוצעת כסיפור בגוף ראשון המסופר על ידי מייקל ווסטן (ג'פרי דונובן) בעצמו המספר על התהליך שעובר עליו ומשתף את הצופה במאחורי הקלעים של מה שעובר על סוכן CIA מחוק מנקודת מבטו.

הסדרה מתחילה בהודעת מחיקה שמקבל הסוכן מייקל ווסטן, הודעת המחיקה מונפקת לסוכנים שסרחו מתפקידם. בניגוד לפיטורין רגילים כאשר סוכנים נמחקים נלקחים מהם כל המקורות הפיננסיים והיסטוריית העבודה שלהם והם נותרים מחוסרי כל בעיר שבה הוחלט להשאירם, מייקל חוקר בעזרת חברים את הסיבה שהחליטו למחוק אותו ובמהלך הסדרה מנסה לנקות את שמו ולחזור לעבוד בשביל הCIA.

הקריינות מתפרשת בצורה של כעין הדרכה לסוכנים טירונים העוברים הדרכה מקצועית.

ווסטן נמחק באמצע עסקה שביצע בניגריה, כתוצאה מכך היה עליו להימלט במהירות מהמדינה העוינת, במטוס הוא מתעלף וכשהוא מתעורר הוא מגלה את עצמו בדירה קטנה וישנה במיאמי, פלורידה עיר ילדותו, כשלצידו חברתו לשעבר פיונה גלאנן (גבריאל אנוואר), חסר אמצעים וחסר כל הוא מנסה להתחיל לשקם את עצמו אך עד מהרה הוא מגלה עד כמה ידיו כבולות עקב הקפאת כל נכסיו על ידי הממשלה.

הוא מגייס לעזרתו את פיונה וחבר נוסף מזמן שירותו סאם אקס (ברוס קמפבל) ויחד הם מגלים רק את העובדה שהאדם שמחק אותו מעוניין שיישאר במיאמי ולא יעזוב אותה, אם הוא יעזוב את העיר הוא יירדף אך במידה והוא יישאר הוא יזכה לחופש פעולה. מייקל מתחיל לעבוד בעבודות פרטיות על מנת לממן את מחייתו, הוא עושה את מה שהוא הכי טוב בו, עזרה לאנשים שנצרכים לעזרה משטרתית אך אינם יכולים לפנות למשטרה. בעבודותיו הוא נעזר בחבריו סאם אקס ופיונה גלאנן, ולפעמים מערב גם את אימו, מדליין ווסטן (שרון גלס). לאורך הסדרה מייקל מנהל קרבות עם דמויות פליליות כגון, מאפיונרים, כנופיות רחוב, רמאים, רוצחים, גנבים, סוחרי נשק, חוטפי ילדים, מלביני הון וסוחרי סמים, כל זה במקביל לניסיונות האיתור אחר הגורם למחיקתו מהארגון.

הסדרה מתנהלת בשני מישורים עיקריים: המישור העיקרי הוא החיפוש אחר הגורם למחיקתו, המישור המשני יותר הוא הלקוחות שמייקל עוזר להם.

עונה ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעונה הראשונה, (12 פרקים) מייקל ווסטן מנסה לחקור אחר זהותו של האיש שמחק אותו. בעונה הראשונה נחשפות גם הדמויות הראשיות: פיונה - חברתו לשעבר של מייקל ממבצע סודי שעשה באירלנד, סאם - חברו הטוב של מייקל מהעבר וחייל לשעבר מהקומנדו הימי, ומדליין - אמו של מייקל.

בעונה נראו גם סוכני ה-FBI האריס וליין שתפקידם היה לעקוב אחר מייקל ולוודא שאינו מבצע פעולות חריגות וכן שאינו מתכנן לברוח ממיאמי, בהמשך העונה הם הוחלפו על ידי סוכן ה-FBI ג'ייסון בליי.

לקראת סוף העונה, מייקל מגלה את זהותו של האיש שמחק אותו, פיליפ קאוון, אך מיד בתחילת הפגישה ביניהם קאוון נורה ונהרג, היורה המסתורי יכל להרוג גם את ווסטן אך בחר להשאירו בחיים.

בסוף העונה מקבל מייקל שיחת טלפון מאישה המציגה את עצמה בשם קרלה המיידעת אותו במעורבותה בתיק שלו.

עונה שנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעונה השנייה (16 פרקים) מייקל מנסה לדלות מידע נוסף על הארגון שמחק אותו דרך הבוס החדשה שלו "קרלה".

העונה מתחילה בפגישה של מייקל עם קרלה, האישה שהציגה את עצמה בסוף העונה הקודמת, הם מנהלים מערכת יחסים מקצועית כשהיא נותנת לו משימות לעשות והוא צריך לבצע בלי שאלות או שהיא תהרוג את המשפחה והחברים שלו, במקביל מייקל מנסה לבדוק גם על קרלה עוד פרטים כדי שיוכל להגיע שוב לאדם שאחראי על מחיקתו.

במהלך העונה מדליין, אימו של מייקל מבררת פרטים נוספים על בנה, ונחשפת לפיסות מידע סודיות על חייו.

העונה מסתיימת בכך שווסטן מסרב לבצע משימה שקיבל מקרלה ומתאחד עם "ויקטור", סוכן של הארגון שמחק אותו שהחליט למרוד, קרלה מנסה להרוג את מייקל, אך נורית ברגע האחרון על ידי פיונה וסאם, ונהרגת. לאחר שוויקטור מת מייקל חושף שחיתויות של קרלה וכך יוצא כגיבור מכל הסיפור בלי שאנשי הארגון יודעים שהוא בעצם מרד בהם. הוא מקבל פגישה עם "ההנהלה" (דמות בכירה בארגון הממשלתי שמחק את מייקל) שמבהיר לו שכל עוד הוא עובד אצלם הם שומרים עליו ורק כך הוא ישרוד. מייקל מסרב להצעה וקופץ מהמסוק עליו התנהלה הפגישה היישר לתוך האוקיינוס ובכך מוותר על ההגנה של ההנהלה.

עונה שלישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה השלישית (16 פרקים) מתחילה במקום בו הסתיימה העונה הקודמת, מייקל ווסטן שוחה מתוך האוקיינוס בחזרה למיאמי, עם הגעתו לחוף מתברר לו שכל משטרת מיאמי מחפשת אחריו מאחר שהוא כבר לא מוגן, אחרי שנתפס הוא מצליח להשתחרר בעזרת קשריו של סאם במשטרה.

במהלך העונה מייקל נפגש עם בן סטריקלר, אמרגן של סוכנים עם הרבה קשרים שמארגן לו עבודות, סטריקלר מציע לווסטן דרך חזרה לתפקידו בתמורה לביצוע מספר עבודות, אך מייקל הורג את סטריקלר כשהוא פועל נגד פיונה.

מייקל נפגש עם דייגו, סוכן פעיל שנבחר לשמש כאיש הקשר שלו עם הסוכנות, אך במקביל למותו של סטריקלר - גם דייגו נרצח ומייקל חוזר לנקודת ההתחלה.

הרוצח של דייגו מתגלה כרוצח שכיר ומתוחכם בשם מייסון גילרוי שמציע למייקל לעבוד אצלו בתמורה לתגמול. מייקל מחליט לשתף איתו פעולה כדי לגלות מה המשימה הסופית שלו ולעצור אותו.

בסוף העונה מסתבר שתוכניתו של גילרוי הייתה לשחרר אסיר ברמה ביטחונית גבוהה בשם סיימון אשר, מיד לאחר שגילרוי שחרר את האסיר הוא נרצח על ידיו, מייקל מצליח להימלט במהירות מזירת הפשע ומנסה לתפוס בחזרה את סיימון, סיימון מתגלה כסוכן המוביל של הארגון שמחק את מייקל שנמחק גם הוא בעבר ועבד אצלם עד שיצא משליטה והם החליטו לכלוא אותו, כעת מחפש סיימון נקמה וסוחט את מייקל כדי שיביא את "ההנהלה" למיאמי וסיימון יחסל אותו. מייקל משחק משחק כפול ולוקח את הצד של "ההנהלה" כדי שיעצור את סיימון המטורף מלפוצץ את מיאמי, בסוף הוא מצליח לעצור את סיימון ברגע האחרון ומביס אותו בזמן שמציל את "ההנהלה".

העונה מסתיימת בהתעלפותו של מייקל שנלקח למקום לא ידוע.

עונה רביעית[עריכת קוד מקור | עריכה]

גם העונה הרביעית (18 פרקים) מתחילה כהמשך לעונה הקודמת, מייקל מתעורר בחדר מפואר ומתברר שהוא חזר להיות בשירות הארגון שמחק אותו ועכשיו אחראי עליו אדם בשם ואן. מייקל מתלבט בתחילה אם לשתף פעולה אך מכיוון שהוא כלוא אין בידיו הרבה אפשרויות, סיבה נוספת היא העובדה שואן מיידע אותו שבעזרתו הם יפילו ארגון פשיעה סודי מהגדולים שיש בעולם שאחראי לשחרור של סיימון בעונה הקודמת, מייקל מתחיל לעזור לואן וחוזר למיאמי.

במהלך העונה מייקל מוחק בטעות סוכן CIA אחר בשם ג'סי פורטר (קובי בל) שחוקר גם כן את ארגון הפשע העולמי שאותו מייקל רודף. מייקל רוצה לתקן את מה שעשה ולעזור לג'סי לחזור לעבודתו וגם צריך אותו בחקירתו אחרי ארגון הפשע ולכן חובר אליו והם עובדים ביחד כשג'סי לא מודע שמייקל הוא זה שגרם לו להמחק מלכתחילה.

מייקל מגיע לבסוף לראש ארגון הפשיעה העולמי "ג'ון בארט". הוא מגלה שבארט מנסה להשיג ספר קודים ומשיג אותו לפניו ואז להפתעתו הוא מגלה שהספר שייך לסיימון אשר. בפגישה שהוא משיג עם סיימון מהכלא הוא מגלה שהארגון שמחק אותו הוא סוכנות פיראטית שמורכבת מאנשים במעמד גבוה בממשלה וסוכנויות המודיעין השונות, הארגון ממציא פשעים לסוכנים הכי טובים וכך דואג למחוק אותם ולהשתמש בהם כרצונו כמו שעשו למייקל שנועד להיות הסוכן הכי טוב שלהם במקום סיימון.

בינתיים ג'סי מגלה שמייקל מחק אותו והחברות ביניהם נהרסת. מייקל מגיע לבד לבארט עם ספר הקודים ומגלה שזה בעצם רשימה של כל הסוכנים בארגון שמחק אותו והדרך לחסל את הארגון הזה אחת ולתמיד. אבל ואן מסבך את המשימה וג'סי מציל את מייקל תוך כדי שהוא יורה בו, בארט נהרג ומייקל וג'סי חוזרים לעבוד יחד למרות שיש מתח ביניהם כדי לחסל את הארגון שמחק אותם.

ואן שמגלה על תוכניותיו של מייקל יוצא עם צבא לחסל אותו, את ג'סי ואף את פיונה, הוא לוכד אותם בבניין נטוש ומתקרב יותר ויותר להרוג אותם.

במקביל, סאם אקס מנסה לשכנע את אחד מחברי הקונגרס לשלוח כוח משימה מיוחד שיחקור בזריזות את העניינים, לאחר מאמצים מרובים הוא מצליח לשכנע אותו וברגע האחרון כוח משימה מיוחד פורץ למקום בו מייקל מתבצר ומכניע את ואן וכוחותיו.

בסוף העונה מייקל מתבקש ללכת עם הרשימה אחרי שני סוכני CIA למקום לא ידוע, הוא נוסע איתם במכונית עד שמגיעים לוושינגטון שם הוא פוגש בגבר אותו הוא מזהה הלוחץ את ידו וקורא: "ברוך השב".

עונה חמישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה החמישית (18 פרקים) מתחילה שישה חודשים לאחר סיום העונה הקודמת, מייקל עובד בשיתוף פעולה עם הCIA והם מאתרים את כל רשת הארגון שמחק את מייקל בעולם והורגים את כולם, הסוכן האחראי על מייקל הוא מקס. במבצע אחרון אחרי הבכיר ביותר בארגון מייקל מנסה להשיג תשובות סופסוף לגבי למה מחקו אותו אך הסוכן הבכיר מתאבד ומייקל נאלץ לוותר ולהמשיך בחייו, כעת מתקבל לאט לאט חזרה לשורות הCIA ועושה משימות עם מקס.

אך די מהר בתחילת העונה מקס נהרג על ידי מישהו מסתורי שמנסה להפליל את מייקל, מייקל מוחק כל ראיה הקשורה לרצח כדי שלא יפלילו אותו, הוא מתחבר לצוות החקירה של הרצח בהובלת הסוכנת שמחליפה את מקס בתפקיד האחראית על מייקל "דני פירס" ומנסה לאתר את הרוצח של מקס לפני שיואשם.

בינתיים המפעילה החדשה של מייקל, מתחילה לבדוק גם את מייקל בעקבות חשדות שעלו אצלה, ולבסוף היא מוצאת ראיה שמפלילה אותו תוך שבמקביל סאם ופיונה מצליחים למצוא את הרוצח האמיתי של מקס. הם רודפים אחרי מכוניתה של פירס כדי לעצור אותה בזמן שהיא לוקחת את מייקל למעצר, בסופו של דבר הם מצליחים לשכנע אותה לבדוק את האפשרות שאולי מישהו אחר רצח את מקס, מייקל נפגש עם הרוצח של מקס ולאחר שמחלץ ממנו הודאה בדבר הרצח הוא מגלה לו שהוא הוקלט, בתגובה הרוצח מתאבד במקום וסוגר כל אפשרות לקבל עוד מידע על הסיבה שבגללה הרג את מקס.

לקראת סוף העונה צץ אדם בשם אנסון פולרטון, פסיכולוג של סוכנים שמבקש את עזרתו. העזרה מתבררת כתרגיל שנועד להפליל את פיונה וכך לסחוט את מייקל. הוא מגלה למייקל שהוא האיש שהורה למחוק אותו וכן מי שהקים את הארגון שווסטן דאג להרוס ביחד עם "ההנהלה", פולרטון סוחט את מייקל באמצעות פיונה כדי שיעשה בשבילו משימות שייבנו את הארגון מחדש.

העונה מסתיימת בפרק בו פולרטון דורש ממייקל להפליל את הסוכנת פירס כך שגם היא תימחק, מייקל לא מצליח להחליט האם לוותר על פיונה ולהפליל את פולרטון או לבצע את זממו ולהשאיר את פיונה נקייה. בסופו של דבר הוא בוחר למחוק את פירס אך פיונה מתנגדת למהלך ומסגירה את עצמה למשטרה ובכך פולרטון מאבד את הקלף שהיה לו כנגד מייקל וכתוצאה מכך יורד למחתרת.

בסצנת הסיום פיונה נאזקת על ידי ה-FBI בזמן שמייקל מגיע ברגע האחרון רק כדי לצפות חסר אונים ממרחק.

עונה שישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה השישית מתחילה בחקירתה של פיונה, הסוכן בליי מהעונה השנייה הוא החוקר של גלאנן ומנסה לגרום לה להסגיר את מייקל בכך שמייצר לה תמונה שמייקל נהרג. פיונה מגלה את מזימתו של בליי ומסרבת לשתף פעולה, כתוצאה מכך היא נכלאת בכלא של פושעות מסוכנות המנסות להרוג אותה כל הזמן, בהמשך מתברר שפולרטון עומד מאחורי הניסיונות להרוג אותה בכלא.

בנוסף מתברר שאנסון כבר התחיל להקים את הרשת שלו מחדש וכרגע הוא מעסיק בעיקר את רבקה (סוכנת שהשתתפה עם מייקל במבצע בסוף העונה שעברה). מייקל מנסה להגיע אליה ודרכה להגיע לפולרטון, מייקל וסאם מצליחים לבסוף לשכנע אותה שאנסון משתמש בה לצרכיו האישיים בלבד, היא מגלה להם שאנסון סוחט אותה בעזרת אחיה, מייקל וסאם מגיעים לאחיה ושומרים עליו ואז רבקה מגלה להם כיצד לתפוס את פולרטון. בשלב זה, נייט, אחיו הצעיר של מייקל מתעקש להצטרף למשימה לתפוס את פולרטון, לאחר ריב ביניהם מייקל מתעקש שאחיו יחזור חזרה לטמפה, עיר מגוריו של נייט.

ברגע האחרון פולרטון מצליח להיעלם ומייקל מבין שהוא נמלט לשדה התעופה, הוא מתקשר לאחיו נייט לברר אם הוא עדיין בשדה התעופה, ומבקש ממנו לחפש את פולרטון בהוראה שלא יצור איתו מגע, נייט מוצא את פולרטון וכשהוא מנסה לברוח נייט, נחוש להוכיח את עצמו, מכריע אותו וגורר אותו החוצה. מייקל מגיע עם צוות שלם ללכוד את פולרטון אך צלף מופיע והורג את אנסון ונייט שעמד מאחוריו.

מייקל המום ומתקשה לעכל את הבשורה, במקביל, בעקבות תפיסתו של פולרטון הוא מקבל מחווה יוצאת דופן בשחרורה של פיונה מהכלא אך מאבד את יחסיו עם אמו. הוא מחליט לעשות הכל כדי למצוא את הרוצח של נייט ובמהלך העניינים פירס מושעית מעבודתה בסוכנות והיא מוצבת במומבאי.

הקבוצה נוסעת לפנמה לאתר קשר אפשרי נוסף. במהלך המשימה - מייקל מגיע לרוצח של נייט, הקבוצה מצליחה לסגור על המתנקש והוא מיידע אותם שכל ה-CIA אחריהם. מסתבר שסוכן הCIA הבכיר "טום קארד" (מי שגייס את מייקל לסוכנות מלכתחילה שאותו מייקל מעריך) שניהל את המבצעים לתפיסת אנסון ושלח אותם לפנמה כדי למצוא את המתנקש הוא זה שגרם לרצח של נייט וכעת מנסה להרוג אותם. מייקל מתלבט אם להאמין לו, אך מתברר שהוא צודק ומטוס F-18 מוזנק כדי להרוג אותם במקום, הם מצליחים להטעות אותו ונעלמים לתוך יער בפנמה.

העונה יצאה להפסקה בסצנה בה הקבוצה תקועה בתוך יער מקומי ללא משאבים תוך שהם נחשבים כמתים ואיתם האדם שניסה לפני כמה רגעים להתנקש בווסטן.

הסדרה חזרה בסצנה בה היא סיימה ובמאמציו של מייקל לחזור למיאמי בלי שה-CIA ידע מכך. הוא מאשים את טום קארד ברצח של נייט ומנסה לתפוס אותו מודה ולהעמיד אותו לדין, כשהוא נכשל הוא הורג את טום ובכך נאלץ לרדת למחתרת עם חבריו על שהרג סוכן בכיר של הסוכנות. את החבורה מגיעה לצוד סוכנת קשה בשם "אוליביה ריילי" שמומחית בתחומים כאלו ומבהירה להם שלא מעניינת אותה האמת אלא רק המשימה- לעצור אותם בכל מחיר, הרצון שלה מתגבר ככל שעובר זמן ומייקל משפיל אותה בהצלחתו לברוח ממנה.

ניסיונותיו של מייקל להמשיך להתחבא לא מצליחים והסוכנת ריילי עולה על מקום מסתורם. היא תופסת את ג'סי וחוקרת אותו. מייקל מגלה שריילי מושחתת ומוצא תוכנית להפליל אותה ובמקביל משחרר את ג'סי במבצע חילוץ.

בפרק האחרון מייקל מאלץ את ריילי להודות בקשריה עם ארגוני פשע ונסיונותיה הלא חוקיים לרצוח אותו.

הסדרה מסתיימת בסצנה בה החבורה כלואה בחדרים שונים לאחר זמן רב של חקירות על ידי הCIA, עם שחרורם מסתבר להם שמייקל חתם על הסכם שיתוף פעולה עם ה-CIA וחוזר לעבוד אצלם. בסצנת סיום העונה פיונה נבגדת מהחלטתו לחזור לאחר שהתחייב לה שיעזוב את העבודה הזאת לתמיד ולא רוצה איתו יותר קשר.

עונה שביעית[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה השביעית נפתחת כתשעה חודשים לאחר סיום העונה השישית. מייקל נאלץ לעבוד מטעם ה-CIA תחת זהות בדויה בארגון פשע רצחני ברפובליקה הדומיניקנית על מנת לרכוש את אמונו של ראש הארגון, אדם בשם בורק, ולהביא להפללתו. שאר הצוות שנשאר במיאמי מנסה להסתגל להיעדרותו של מייקל. פיונה גלאנן, חברתו של מייקל, קיבלה באופן קשה את הפרת הבטחתו של מייקל לעזוב את ה-CIA, ועקב כך כבר החלה לצאת עם מקומי בשם קרלוס. אימו של מייקל, מדליין, מבקשת ממשרד הרווחה לאמץ את נכדה היתום, בנו של נייט.

כחלק מהמשימה שהוכרח מייקל לבצע עבור ה-CIA, הוצרך להתחבר עם ראש ארגון פשע רצחני, ולבצע עבורו שליחויות ועבודות מפוקפקות, מתוך מטרה לעזור ל-CIA לגבש תיק ראיות נגד ראש הארגון. במהלך הדברים, מסייע לסגנית הארגון (אלונה טל) לחמוק מכלא רוסי מסווג בקובה.

בסצנת סיום העונה, לאחר שמייקל כמעט ובגד בחבריו הקרובים, וב-CIA והצליח להפליל את ארגון הפשע, נאלצו מייקל ופיונה לביים את מותם על מנת לחמוק ממשפט ה-CIA.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מייקל ווסטן (ג'פרי דונובן): מרגל מצטיין ש"נשרף" (כינוי לנמחק) ומנסה לגלות מי "מחק אותו" ולמה. הוא נתקע במיאמי, עיר הולדתו ויוצר קשר עם חברים ומשפחה שמתלכדים לחבורה ומסייעים אחד לשני בעבודות מזדמנות של לקוחות שנפגעו ובמציאת תשובות בשביל מייקל. ווסטן בעל ניסיון רב ומבין בבניית חומרי נפץ, נשק וטכנולוגיות צבאיות, מה שהופך אותו למיוחד אלה בעיקר היצירתיות שלו והיכולות שלו להשתמש בטקטיקות שלא תמיד מקובלות. מייקל גדל בבית קשה שבו אביו, פרנק, התעלל בהם מה שגרם לו להתגייס לצבא ולנטוש את המשפחה לטובת ריגול. יש לו אמא בשם מדליין, אליה הוא מתחבר מחדש לאחר שנמחק, ואח צעיר בשם נייט שמתעסק בעבודות מזדמנות מפוקפקות ומנסה להוכיח את עצמו למייקל.
  • פיונה (פי) גלאנן (גבריאל אנוואר): סוכנת IRA לשעבר, מומחית בחומרי נפץ וכלי נשק. היא נפגשה עם מייקל באירלנד כשעבד תחת כיסוי והתאהבה בו עד שהמבצע השתבש והוא נאלץ לנטוש אותה. הם מתחברים מחדש במיאמי שם היא בעיקר סוחרת נשק ועושה עוד דברים מפוקפקים. במהלך הסדרה הם נכנסים ויוצאים ממערכת יחסים שוב ושוב. היא בחורה עם נטייה לאלימות ולפתרון בעיות בצורה ישירה וחוש מוסרי חזק. לפיונה הייתה אחות קטנה בשם קלייר שנהרגה מה שדחף אותה להיות חברה בארגון טרור, יש לה גם אח בשם שון ועוד שלושה אחים לא ידועים, במהלך הסדרה מתגלה באירלנד שהיא עם סוכן אמריקאי ולכן היא לא יכולה לחזור הביתה.
  • סאם אקס (ברוס קמפבל): איש קומנדו ימי מיחידת אריות הים לשעבר שחי במיאמי ופרש עקב משימה שהסתבכה (הסרט סוכן מחוק: נפילתו של סאם אקס מספר על פרישתו). הוא היה חבר בעבר של מייקל וידוע שהם עשו משימות ביחד כמה שנים. גויס על ידי הFBI לעקוב אחרי מייקל במיאמי אבל לאחר שזה מתגלה הוא נשאר בצד של מייקל, הוא עוזר למייקל במשימותיו ביחד עם פיונה והם יוצרים מעין חבורה שעושה מבצעים אישיים לפי הצורך. סאם הוא איש נאמן עם עקרונות פשוטים וגם רודף שמלות שאוהב לשתות, יש לו מיומנות בנשק ובתפקידי כיסוי והוא מכיר חברים בכמעט כל סוכנות ממשלתית שעוזרים לו להשיג למייקל סיפורי כיסוי ומידע.
  • מדליין (מאדי) ווסטן (שרון גלס): אמם של מייקל ונייט, גרה במיאמי. בעלת אישיות חזקה אחרי חיים שלמים עם בעל מתעלל, יודעת לשחק ברגשות של אנשים לטובתה ומנסה לגרום למייקל להסתדר עם אחיו ולהיות חלק מהמשפחה. היא נהיית במהלך הזמן חלק מהחבורה ואפילו מתחילה להשתתף במבצעים שונים של מייקל בעיקר בתפקידי כיסוי. מתה בעונה האחרונה כשמצילה את מייקל.
  • ג'סי פורטר (קובי בל): (מעונה 4) סוכן ריגול נגדי (counterintelligence), נמחק בגלל מייקל (ללא כוונה) שנשלח לגנוב ממנו קבצים חסויים על חקירה גדולה שביצע, לאחר שנמחק הלך לבקש עזרה ממייקל בלי לדעת שהוא מי שמחק אותו והם עובדים ביחד על החקירה. ג'סי מצטרף לחבורה עד שמגלה שמייקל מחק אותו ושוקל להרוג אותו על זה, בסוף הם מתגברים על העניין וג'סי נשאר איתם. בעונה החמישית מתגלה שאף שג'סי חזר להיות סוכן הוא פרש כי העדיף את שיטת העבודה עם מייקל ועבר לעבוד בחברת ביטחון אזרחית. ג'סי פועל מהלב ובצורה ישירה יותר כמו פיונה ולכן פחות מסתדר עם הטקטיקות ריגול של מייקל, אמא שלו נרצחה כשהיה קטן ומאז הוא עוזר לאנשים שבצרה מאחר שאף אחד לא עזר לה. הוא מומחה בנשק, פצצות ושאר הכישרונות של מרגלים.

דמויות משניות קבועות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • נייט ווסטן: האח הצעיר של מייקל. מרגיש שננטש על ידו בילדות ולכן תמיד מנסה להוכיח את עצמו ולזכות בהערכה מאחיו הבכור. נחשב ללא מוצלח, תמיד מנסה להשיג כסף בתרמיות ועבודות מפוקפקות ובעל בעיות הימורים. במהלך הסדרה מופיע מדי פעם ומצטרף למייקל בחלק מהעבודות שלו ולאט לאט מנסה לשקם את עצמו. עובר לוגאס ושם מתחתן עם אישה בשם רות שעוזבת אותו אחרי שמולידה לו ילד. מת בעונה השישית במהלך מבצע לתפיסת הפושע שמחק את מייקל.
  • בארי בורקובסקי: מנהל החשבונות של מייקל שהוא בעצם עבריין מלבין כספים. משתמש ביכולות שלו בכספים וחשבונות הרבה כדי לעזור למייקל בעבודות שלו.
  • לארי סייזמור: סוכן לשעבר שעבד עם מייקל כמה שנים והיה סוג של מנטור בשבילו, נחשב מת במשך שנים עד שהופיע בבית של מייקל. לארי הוא רוצח בלי רחמים שמטיף לכוח ונגד חולשה. הוא השפעה רעה על מייקל ובמהלך הסדרה מופיע ומנסה להעביר את מייקל לצד האפל שלו בכוח, מה שתמיד נכשל מאחר שהוא לא מסוגל להבין את המוסריות של מייקל. בדרך כלל מייקל מתגבר עליו עם עזרה מהחברים שלו ולארי בורח עד לפעם הבאה. בעונה החמישית נהרג על ידי פיונה בפיצוץ.
  • טיילר ברנן: סוחר נשק חכם ואכזרי. מייקל פוגש אותו כשהוא חוטף את הילד של האקסית של מייקל בשביל למכור נשק צבאי, מייקל הורס לו את התוכניות ומאז הוא חוזר שוב ושוב במהלך העונות כדי לנקום במייקל ולהשתמש בו לצרכים הפרטיים שלו על ידי סחיטה. נרצח על ידי לארי בעונה הרביעית.

סרט הפריקוול[עריכת קוד מקור | עריכה]

סוכן מחוק:נפילתו של סאם אקס (Burn Notice: The Fall of Sam Axe) הוא סרט פריקוול שיצא לאקרנים בארצות הברית ב-17 באפריל 2011. הסרט מספר על המבצע האחרון של סאם באריות הים ומה שהוביל לנפילתו מהתפקיד עד למצב שראינו אותו במיאמי בתחילת הסדרה. ג'פרי דונובן ביים את הסרט והופיע שם בהופעת קמע.

שיעורי הצפייה של הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה הראשונה הניבה 4.259 מיליון צופים בממוצע לפרק[דרוש מקור].

העונה השנייה הניבה 4.866 מיליון צופים בממוצע לפרק[דרוש מקור].

העונה השלישית הניבה 5.498 מיליון צופים בממוצע לפרק[דרוש מקור].

העונה הרביעית הניבה 5.213 מיליון צופים בממוצע לפרק[דרוש מקור].

העונה החמישית הניבה 5.101 מיליון צופים בממוצע לפרק[דרוש מקור].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סוכן מחוק בוויקישיתוף