סוניק ונאקלס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סוניק ונאקלס
Sonic & Knuckles
כללי
תאריך הוצאה 18 באוקטובר 1994
סוגה פלטפורמה
פיתוח Sega Technical Institute
הוצאה לאור סגה
ארץ מקור יפןיפן יפן
ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפות יפנית, אנגלית
עיצוב טקאשי יודה
סאטושי יוקוקאווה
סדרה סוניק הקיפוד
דרישות תוכנה
מצבי משחק שחקן יחיד, מרובה משתתפים
פלטפורמות סגה מגה דרייב
Windows
המשחק הקודם סוניק הקיפוד 3
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סוניק ונאקלסאנגלית: Sonic & Knuckles) הוא משחק פלטפורמה משנת 1994 שפותח והוצא לאור על ידי סגה. במשחק, השחקן שולט בסוניק הקיפוד ונאקלס הקיפודן כאשר השניים נמצאים במשימה להציל את אי המלאכים; סוניק מנסה לעצור את דוקטור אגמן מלהשיק מחדש את תחנת החלל שלו, ה-Death Egg, בזמן שנאקלס נלחם באחד הרובוטים הנעלים של אגמן, האג-רובו (EggRobo). כמו משחקי סוניק קודמים, השלבים במשחק זה הם מסוג גלילה צדדית במהירויות גבוהות תוך איסוף טבעות והבסת אויבים.

המפתחת, Technical Institute, פיתחה את סוניק ונאקלס במקביל לצד קודמו, סוניק הקיפוד 3; הם תוכננו להיות משחק שלם עד שאילוצי זמן והגבלות טכניות אילצו את המפתחים לפצל אותם. הקלטת של סוניק ונאקלס כללה איתה מתאם המאפשר לשחקנים לחבר את הקלטת של סוניק 3, וליצור משחק משולב, סוניק 3 ונאקלס. ניתן לחבר גם את סוניק הקיפוד 2, מה שמאפשר לשחקנים לשחק עם נאקלס בסוניק 2.

סוניק ונאקלס שוחרר עבור קונסולת הסגה מגה דרייב ב-18 באוקטובר 1994. הוא זכה לביקורות חיוביות לרוב; המבקרים התרשמו מ"ערך השידור החוזר" (Replay value) ומטכנולוגיית Lock-on, למרות הדמיון שלו לסוניק 3. המשחקים נמכרו יחד בארבעה מיליון עותקים ברחבי העולם, והציבו אותם בין משחקי המגה דרייב הנמכרים ביותר. מאז הם שוחררו מחדש באוספים שונים של סוניק הקיפוד לאורך השנים.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר אירועי סוניק 3, תחנת החלל של דוקטור אגמן, ה-Death Egg, מתרסק באי המלאכים. סוניק נוסע לאי המלאכים כדי לאסוף מחדש את יהלומי הכאוס ולהביס את אגמן, ושוב נכנס לעימות עם נאקלס, שמאמין שסוניק מנסה לגנוב לעצמו את היהלומים. באזור Hidden Palace, סוניק נלחם ומנצח את נאקלס, רק כדי לגלות את אגמן גונב את יהלום המאסטר. נאקלס מנסה לשחרר את היהלום מאגמן, אבל הדוקטור מהמם אותו בעזרת מכת חשמל. פצוע ממכת החשמל, נאקלס מראה לסוניק פורטל שמוביל אותם לאזור Sky Sanctuary, שם תחנת החלל של אגמן חוזרת לפעולה. סוניק חודר ל-Death Egg ומביס את אגמן בתור סופר סוניק, לוקח בחזרה את יהלום המאסטר ומשיב אותו לאי המלאכים, דבר שגורם לאי לעלות חזרה לשמיים.

בסיפורו של נאקלס, המתרחש לאחר סיפורו של סוניק, נאקלס מותקף על ידי אג-רובו, אחד הרובוטים של אגמן. אג-רובו גונב לנאקלס את יהלום המאסטר, ונאקלס רודף אחריו אל השרידים הפגועים של Sky Sanctuary, שם מֶכָּה סוניק (Mecha Sonic) תוקף את נאקלס, אך הורס בטעות את אג-רובו במקום. במהלך הקרב, מֶכָּה סוניק משתמש בכוחו של יהלום המאסטר, מתפתח לסופר מֶכָּה סוניק, והקרב נמשך. נאקלס מביס את מֶכָּה סוניק, מה שגורם לאזור כולו להתמוטט. סוניק מציל את נאקלס בעזרת מטוס הטורנדו ועוזר לו להחזיר את יהלום המאסטר בחזרה לאי המלאכים. אם השחקן מצליח לאסוף את כל יהלומי הכאוס, אי המלאכים חוזר אל השמיים. עם זאת, אם השחקן לא אסף את כל יהלומי הכאוס, אי המלאכים צונח לתוך האוקיינוס פעם נוספת.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מכיוון שסוניק ונאקלס וסוניק הקיפוד 3 פותחו בתחילה כמשחק שלם, המשחקיות שלהם מאוד דומה: שניהם משחקי פלטפורמה דו-ממדיים מסוג גלילה צדדית עם עיצוב, גרפיקה ומכניקות משחק כמעט זהים. עם זאת, בסוניק ונאקלס, שלא כמו בסוניק 3, השחקן יכול לבחור רק בסוניק ונאקלס, בזמן שטיילס אינו זמין לבחירה. בנוסף, השחקן לא יכול לשלוט בשתי הדמויות יחד. אין גם מצב מרובה משתתפים או אפשרות שמירה.[1]

סוניק ונאקלס עוברים דרך שישה שלבים, כל אחד מחולקים לשני אקטים (Acts)[2]. האקט הראשון בכל שלב מסתיים בקרב מיניבוס עם אחד הרובוטים של דוקטור אגמן[3], בעוד האקט השני מסתיים בקרב בוס רגיל עם אגמן עצמו (או עם האג-רובו בסיפור של נאקלס)[4]. סוניק ונאקלס עוברים את אותם שלבים אך בצורה שונה; סוניק יכול לקפוץ גבוה יותר מנאקלס ויש לו גישה ליכולות מגן ייחודיות, בעוד שנאקלס יכול לדאות ולטפס על קירות. השלבחם כוללים גם קטעים שונים על סמך הדמות שנבחרה, שכן סוניק ונאקלס הם אויבים במשך רוב המשחק.

כמו במשחקים הקודמים, יש גם "שלבים מיוחדים" (Special Stages) שבהם אפשר להשיג את יהלומי הכאוס. ניתן להיכנס אליהם על ידי מציאת טבעות ענק המוסתרות בשלבים: השחקן ממוקם בסביבת תלת מימד ועליו להפוך את כל הכדורים הכחולים לאדומים על ידי ריצה דרכם, אך עליו להימנע מכל הכדורים האדומים, כולל כחולים לשעבר. כדורים צהובים מקפיצים את השחקן למרחקים ארוכים, וכדורים לבנים עם כוכבים אדומים עליהם גורמים לשחקן בכיוון ההפוך. השלמת השלבים המיוחדים מזכה את השחקן ביהלום כאוס; איסוף כל שבעת היהלומים מאפשר לשחקן להפוך לסוניק סוניק או סוניק נאקלס, גרסאות חזקות יותר של הדמויות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סוניק ונאקלס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Sonic & Knuckles (Genesis) instruction manual, pp. 22–24.
  2. ^ Sonic & Knuckles (Genesis) instruction manual, pp. 12–15.
  3. ^ Sonic & Knuckles (Genesis) instruction manual, p. 9.
  4. ^ Sonic & Knuckles (Genesis) instruction manual, p. 15.