סוניק הקיפוד 3

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סוניק הקיפוד 3
Sonic the Hedgehog 3
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
כללי
תאריך הוצאה ארצות הבריתארצות הברית 2 בפברואר 1994
האיחוד האירופיהאיחוד האירופי 24 בפברואר 1994
יפןיפן 27 במאי 1994
סוגה פלטפורמה
מספר שחקנים 1–2 שחקנים
פיתוח קבוצת סוניק עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה לאור סגה
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
יפןיפן יפן
שפות יפנית, אנגלית
סדרה סוניק הקיפוד
דרישות תוכנה
מצבי משחק שחקן יחיד, מרובה משתתפים
פלטפורמות סגה מגה דרייב
Windows
המשחק הקודם סוניק CD
המשחק הבא סוניק ונאקלס
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סוניק הקיפוד 3אנגלית: Sonic the Hedgehog 3; או בפשטות סוניק 3) הוא משחק פלטפורמה משנת 1994 שפותח והופץ על ידי סגה עבור הסגה מגה דרייב. במשחק הזה, כמו במשחקים הקודמים, השחקן עובר כמה שלבים תוך איסוף טבעות והבסת אויבים. השחקן שולט בסוניק וטיילס, שמנסים לאסוף מחדש את יהלומי הכאוס כדי לעצור את דוקטור אגמן מלתקן את תחנת החלל שלו, ה־Death Egg, לאחר שהיא מתרסקת על אי מעופף הנקרא "אי המלאכים"[1]. סוניק 3 מציג את נאקלס הקיפודן, ששומר על האי.

סוניק 3 יצא לאור בצפון אמריקה ובאירופה בפברואר 1994, וביפן בחודש מאי של אותה השנה. כמו קודמיו, הוא זכה להצלחה מסחרית וקיבל ביקורות חיוביות, כשהמבקרים ראו את המשחק כשיפור לעומת המשחקים הקודמים. סוניק 3 וסוניק ונאקלס מכרו יחד כארבעה מיליון עותקים ברחבי העולם, מה שהופך אותם לאחד מהמשחקים הנמכרים ביותר שהופצו עבור הסגה מגה דרייב.

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח המשחק החל בינואר 1993 על ידי סגה, זמן קצר לאחר יציאתו של סוניק 2. הוא פותח בתחילה כמשחק איזומטרי, בדומה למה שיהפוך בסופו של דבר ל־Sonic 3D Blast שיצא שנתיים מאוחר יותר, אך רעיון זה הוזנח. סוניק 3 פותח במקביל למשחק סוניק ונאקלס. שני המשחקים היו אמורים להיות משחק אחד, אך אילוצי זמן והגבלות טכניות אילצו את המפתחים לפצל את הפרויקט לשני משחקים. ניתן לחבר את סוניק 3 עם סוניק ונאקלס בעזרת מתאם שמגיע עם הקלטת של סוניק ונאקלס, וליצור משחק משולב הנקרא סוניק 3 ונאקלס. מייקל ג'קסון הלחין חלקים מהפסקול של המשחק, אך הוא עזב את הפרויקט במהלך הפיתוח ולא קיבל קרדיט. המוזיקה שלו הוחלפה במוזיקה אחרת בחלק מההפצות של המשחק.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שסוניק וטיילס מביסים את דוקטור אגמן בסוניק 2, תחנת החלל שלו, ה־Death Egg, מתרסקת באי המלאכים. הפגיעה מהתרסקות ה־Death Egg גורמת לאי ליפול לים. באי, אגמן פוגש את נאקלס הקיפודן, החבר האחרון של שבט הקיפודנים העתיקים שאכלסו בעבר את האי. נאקלס הוא השומר של יהלום המאסטר, המעניק לאי את כוח הריחוף שלו ובעל כוח השווה לזה של שבעת יהלומי הכאוס. אגמן מטעה את נאקלס בכך שהוא גורם לו להאמין שסוניק מנסה לגנוב את יהלום המאסטר ושאחד השלבים על האי, Lunch Base Zone, הוא הבסיס של סוניק. נאקלס מאמין לאגמן ויוצא נגד סוניק בזמן שאגמן מתקן את ה־Death Egg.

סוניק וטיילס מתקרבים לאי המלאכים במטוס הדו־כנפי שלהם, הטורנדו. סוניק משתמש ביהלומי הכאוס, הופך לסופר סוניק ומגיע לאי, אבל נאקלס אורב לו וגונב את היהלומים. סוניק וטיילס מסתובבים באי כשהם מעוכבים על ידי נאקלס ואגמן. בשלב לאנץ' בייס[2], בו ה־Death Egg נמצא בתיקון, סוניק וטיילס נלחמים בנאקלס. בסופו של דבר, ה־Death Egg חוזר לפעולה. הם מביסים את אגמן על גבי פלטפורמה המחוברת ל־Death Egg, מה שגורם לו להתרסק שוב על אי המלאכים.

המשך הסיפור נמצא במשחק סוניק ונאקלס.

סוניק 3 ונאקלס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערכים מורחבים – סוניק ונאקלס

סוניק 3 וסוניק ונאקלס תוכננו להיות משחק אחד, אך הופצו בנפרד עקב אילוצי זמן ומגבלות טכניות. עם זאת, הקלטת של סוניק ונאקלס כוללת מתאם הנקרא "Lock-on" המאפשר לחבר קלטות מגה דרייב אחת עם השנייה. חיבור הקלטת עם סוניק 3 יוצר משחק משולב, סוניק 3 ונאקלס.

סוניק 3 ונאקלס מאפשר לשחקן לשחק בשלבים של סוניק 3 כנאקלס ובשלבים של סוניק ונאקלס כסוניק וטיילס, בנפרד או יחד. פיצ'ר חדש הוא היכולת לאסוף את הסופר יהלומים (Super Emeralds). לאחר שהשחקן אוסף אותם, נפתחת האפשרות להפוך לסופר טיילס, הייפר נאקלס והייפר סוניק.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סוניק 3 הוא משחק פלטפורמה מסוג גלילה צדדית. כמו בסוניק 2, שחקנים יכולים לשלוט בסוניק, טיילס או שניהם בו זמנית. כאשר משחקים עם השניים, השחקן שולט בסוניק בעוד טיילס רץ לצידו, כששחקן שני יכול להצטרף בכל עת ולשלוט בטיילס בנפרד. בסוניק 3 טיילס קיבל יכולת לעוף לזמן קצר על ידי סיבוב הזנבות שלו כמו פרופלור של מסוק. בניגוד לסוניק, טיילס יכול לשחות מתחת למים.[3]

לסוניק 3 יש שישה שלבים[4], שכל אחד מחולק לשני אקטים (Acts). שלבים אלה מאוכלסים ברובוטים של אגמן. סוניק וטיילס יכולים להביס אותם על ידי קפיצה עליהם או שימוש במתקפת "ספין דאש". השלבים כוללים מכשולים ופיצ'רים אחרים כמו לולאות, קירות שבירים, קוצי ברזל, מים שהשחקן יכול לטבוע בהם ובורות ללא תחתית שיהרגו את השחקן מייד. בסוף האקט הראשון של כל שלב יש קרב מיני־בוס עם אחד הרובוטים הגדולים והחזקים של אגמן, ובסוף האקט השני יש קרב בוס עם אגמן עצמו. הגעה לשלב חדש שומרת את המשחק באחת משש משבצות השמירה.[5]

כמו במשחקי הסוניק הקודמים, סוניק 3 משתמש בטבעות הפזורות בכל השלבים כמקור החיים של הדמויות: כאשר השחקן מותקף ללא טבעות, נמחץ, נופל לבור ללא תחתית, טובע או חורג ממגבלת עשר הדקות של האקט הוא נפסל, מאבד חיים וחוזר ל־Checkpoint האחרון אותו עבר. פסילה עם אפס חיים מביא למסך Game Over. השלבים כוללים גם פאוור אפים (Power ups) הנמצאים במסכי טלוויזיה קטנים שפזורים בשלבים; קפיצה עליהם תעניק לדמות חיים נוספים, חסינות זמנית להכול (חוץ מבורות ללא תחתית), טבעות נוספות[6], מגן המאפשר לדמות לנשום מתחת למים, מגן הנותן לדמות חסינות לאש או מגן שמושך טבעות סמוכות והופך את הדמות לחסינה מכל מכשל אלקטרוני.

כמו במשחקים הקודמים, גם סוניק 3 מכיל שלבים מיוחדים (Special Stages) שבהם השחקן יכול להשיג את יהלומי הכאוס. כדי להגיע לשלבים המיוחדים, השחקן צריך למצוא טבעות ענק שמוחבאות בשלבים. השלבים המיוחדים כוללים ריצה במפה תלת־ממדית ומעבר דרך כמות מסוימת של כדורים כחולים. מגע עם כדור כחול הופך אותו לאדום, ונגיעה בכדור אדום גורמת לשחקן להיפסל ולצאת מהשלב המיוחד. הסרת כל הכדורים הכחולים תעניק לשחקן יהלום כאוס. אם סוניק (ולא טיילס) אוסף את כל השבעה, הוא פותח את היכולת להפוך לסופר סוניק, מה שגם פותח את הסוף הטוב של המשחק[7]. אם השחקן לא יאסוף את כל היהלומים ויסיים את המשחק, תופיע סצנת פוסט-קרדיטים שבה אגמן ונאקלס לועגים לשחקן, והמשפט "Try again" יהיה כתוב על המסך.

סוניק 3 כולל מצב "תחרות" שבו שני שחקנים, השולטים בסוניק, טיילס או נאקלס רצים דרך אחד מחמשת השלבים שלא הופיעו במשחק הראשי. באותם שלבים, שחקן בודד יכול להתחרות נגד השעון במצב משחק Time Attack.[8]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סוניק הקיפוד 3 בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ באנגלית: Angel Island
  2. ^ באנגלית: Launch Base
  3. ^ Sonic the Hedgehog 3 (Genesis) instruction manual, pp. 8–9.
  4. ^ 1. אי המלאכים - Angel Island Zone 2. היידרוסיטי - Hydrocity Zone 3. מרבל גארדן - Marble Garden Zone 4. קארניבל נייט - Carnival Night Zone 5. אייס-קאפ - IceCap Zone 6. לאנץ' בייס - Launch Base Zone
  5. ^ Sonic the Hedgehog 3 (Genesis) instruction manual, p. 10.
  6. ^ Sonic the Hedgehog 3 (Genesis) instruction manual, pp. 12–13.
  7. ^ חאן ג'הנג'ב, לפני 20 שנים: סוניק ונאקלס, באתר HardcoreGamer, ‏11 באפריל 2014 (באנגלית)
  8. ^ Sonic the Hedgehog 3 (Genesis) instruction manual, pp. 18–19.