סוסים איטיים (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סוסים איטיים
Slow Horses
מבוסס על ספר מאת מיק הרון
סוגה מתח, ריגול
כותבים ויל סמית'
בימוי ג'יימס האוס
שחקנים גארי אולדמן
אוליביה קוק
ג'ונתן פרייס
קריסטין סקוט-תומאס
ג'ק לאודן
ארץ מקור הממלכה המאוחדת, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 3 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 18 (נכון ל־30 בדצמבר 2023) עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיקים בפועל איאן קנינג
ויל סמית'
האקן קוסטה
גייל מורט
איימי שרמן
דגלאס אורבנסרי
גרהם יוסט
חברת הפקה See-Saw Films, Sony Pictures Television עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה אפל TV פלוס עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר צילומים וסטמינסטר, גלוסטרשייר
מוזיקה דניאל פמברטון, טוידראם
אורך פרק 45 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שידור
רשת שידור אפל TV פלוס עריכת הנתון בוויקינתונים
רשת שידור בישראל Apple TV+
תקופת שידור מקורית 1 באפריל 2022 – הווה
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סוסים איטייםאנגלית: Slow Horses) היא סדרת טלוויזיה בריטית מסוגת מותחן ריגול המבוססת על הרומן בעל אותו השם מאת מיק הרון משנת 2010.

העונה הראשונה בת 6 הפרקים הוקרנה בבכורה בשירות ההזרמה אפל TV פלוס ב-1 באפריל 2022. העונה השנייה עלתה לשידור בדצמבר 2022 ומבוססת על הספר השני בסדרה שכתב מיק הרון, "אריות מתים" וכללה גם היא 6 פרקים; בחודש יוני חודשה הסדרה לעונה שלישית ורביעית, שיתבססו על הספר השלישי והרביעי בסדרה, "נמרים אמיתיים" ו"רחוב המרגלים", בהתאמה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר משימת הכשרה כושלת ומביכה בפומבי, סוכן MI5 הבריטי ריבר קרטרייט (ג'ק לאודן) מוגלה לבית סלאו לאחר שעשה טעות מביכה. בית סלאו הוא המקום שמחזיק את הסוכנים השרופים, הלא־יוצלחים, והאלכוהוליסטים של MI5, משם הם עוסקים במבצעים שאף אחד אחר לא רוצה לנהל: מעקב אחרי סטודנטים שנעדרו מהקמפוס במשך זמן ממושך, חיטוט בפחי זבל של עיתונאים בעלי נטיות פוליטיות לאומניות. בראש הארגון עומד ג'קסון לאמב (גארי אולדמן) אדם ציני וגס רוח, שעתידו המפואר מימי המלחמה הקרה מאחוריו. הכול משתנה כשבית סלאו נעשה מעורב במבצע אמיתי, או לפחות מה שנראה ככזה.

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

סוכן השטח לשעבר ריצ'רד 'דיקי' באו מזהה אדם שעינה אותו במהלך המלחמה הקרה, עוקב אחריו, ומת באוטובוס חלופי מהתקף לב לכאורה. ג'קסון לאמב חוקר, מוצא את הטלפון החבוי של באו מתחת למושב עם ההודעה "ציקדה" וגורם לצוות שלו לחקור לעומק את נסיבות מותו. ריבר מדבר עם סבו על מותו של באו וזה מספר לו על תאוריית ה"ציקדה" לפיה הושתלו סוכנים ביון רוסיים רדומים בחברה הבריטית, ברם ב-MI5 ביטלו את התיאוריה כמתיחה לאחר שלא נמצאו מרגלים וגילו שהמוח לכאורה של התוכנית, אלכסנדר פופוב, לא קיים באמת. הצוות בבית סלאו מוצא עצמו מסתבך בחקירת ביון עם קשרים למרגלים מהמלחמה הקרה, כמו גם לסוכני ביון של שירות הביטחון הפדרלי הרוסי.

עונה 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

שון דונובן ואליסון דאן הם אוהבים ואנשי ביון בריטיים המוצבים באיסטנבול. לילה אחד דונובן עוקב אחר דאן, בחשד שהיא גנבה תיק מסווג מהשגרירות הבריטית. היא מאבדת אותו במהלך מרדף בעיר לפני שהחליפה את התיק (שכותרתו 'טביעת רגל') עם גבר אלמוני. עד מהרה דונובן מוצא את גופתה של דאן ומתאבל עליה. בבית סלאו, שנה לאחר מכן, הצוות עוסק במשימות המייגעות הרגילות שלו. קתרין סטנדיש מתיידדת עם דונובן (שקורא לעצמו "ג'ון" ומעמיד פנים שהוא חלק מקבוצת האלכוהוליסטים האנונימיים שהיא משתתפת בה) והם הולכים לבית קפה; מרגישה אי נוחות לאחר שדונובן מזכיר את ג'קסון לאמב, סטנדיש מנסה להתגנב החוצה אך נחטפת על ידי צוות בראשות דונובן. למחרת, הצוות של לאמב חוקר את היעדרותה החריגה של סטנדיש. שירלי דנדר ומרקוס לונגרידג' הולכים לדירה של סטנדיש ומבינים שהיא לא הייתה בבית. לואיזה גיא עוקבת אחר תנועותיה של סטנדיש לבית הקפה, מבחינה שנחתכו כבלי מצלמות אבטחה ומוצאת חפץ של סטנדיש במעבר תת-קרקעי סמוך. ריבר קרטרייט מקבל איום בדמות תמונה של סטנדיש עם אקדח לראשה וההודעה "גשר ברביקן, דקה אחת או שהיא תמות".

ריבר לא מספר לאיש על ההודעה, דוהר לגשר הברביקן ופוגש את ג'יימס "ספיידר" ווב, הפועל בשם החוטפים שאיימו על משפחתו. ווב מורה לריבר לגנוב את תיק הבדיקה של ראש הממשלה ממטה MI5 ('הפארק') לפני הצהריים (שעה) או שסטנדיש תיהרג. ריבר חושד שהוא קורבן של מתיחה עד שמטרת לייזר של צלף מופיעה על חזהו של ווב. ריבר זוכה בכניסה לפארק בטענה שמצא יהלום נעדר. בינתיים, גיא ממשיכה לחקור את סביבת בית הקפה ומקשרת מכונית נטושה לדונובן. לאמב מבחין במעקב אחר סוכניו. לאמב נפגש עם מקורב ותיק, סם צ'פמן, וקובע שדונובן מועסק בחברת אבטחה פרטית. בפארק, ריבר מתחמק מניק דאפי, ראש האבטחה, ומתחיל בהדרגה לנוע למחלקת הארכיון אך לאמב מתקשר, מורה לריבר לצאת מהפארק מיד, ואומר שסטנדיש אינה בסכנה ממשית מכיוון שהחוטפים הם מ"צוות נמר" שנועד לבדוק את אבטחת MI5. ריבר חומק מהפארק אך נתפס מאוחר יותר על ידי דאפי וצוותו, אך לאחר שעובר התעללות משוחרר.

לאמב מגלה שהחוטפים של סטנדיש הם חברת האבטחה הפרטית Chieftain, "צוות נמר" שנשכר על ידי שר הפנים פיטר ג'אד כדי להדגים חולשות באבטחה סביב מטה MI5. ג'אד משתמש בהצלחתו לכאורה של המבצע כדי לקדם את הפרטת מחלקת האבטחה של MI5 ולהכניס את חברת Chieftain, המנוהלת על ידי חבר ותיק של ג'אד, סליי מונטית'. מונטית' מאבד שליטה על המצב, לעומת זאת, כאשר דונובן מתחרפן, חוטף את עובד החברה סטרג'ס ולוקח את סטנדיש וסטרג'ס לבית בטוח חדש. דנדר ולונגרידג' פורצים לביתו של דונובן ולומדים על "שלב שני" של התוכנית שלו, שהיא להשיג את הספרים האפורים של MI5, תיעוד של תיאוריות קונספירציה שונות. השניים מדווחים על הממצא הזה ללאמב, שמבטיח את שחרורו של ריבר מ-MI5 ושולח אותו עם גאי למשרדי Chieftain, שם הם מגלים שווב עבד עם החברה כל הזמן. מונטית' שולח את ווב לשלם לדונובן ולהבטיח את שחרורה של סטנדיש, אבל מריבה מובילה לכך שדונובן הורג את ווב בטעות. לאמב מפריע לארוחת הערב של ג'אד ומונטית' במסעדה יוקרתית כדי לנסות להבטיח את שחרור סטנדיש. דונובן זורק את גופתו של ווב מחוץ למסעדה. עד מהרה מתברר כי הפרשה כולה מהווה קונספירציה בתוך הארגון והצוות מוצא את עצמו מאוים על ידי שכירי חרב מתוך שירות MI5 עצמו.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות

בית סלאו

דמויות נוספות

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה הוזמנה על ידי אפל TV פלוס באוקטובר 2019, כאשר פורסם כי גארי אולדמן יככב בתפקיד ראשי.[1] ליהוק צוות השחקנים הושלם בדצמבר 2020 עם ליהוקם של אוליביה קוק, ג'ונתן פרייס, קריסטין סקוט-תומאס וג'ק לאודן. הסדרה תהיה מורכבת משתי עונות בנות שישה פרקים כל אחת. ששת הפרקים הראשונים מבוססים על פי הדיווחים על ספרו הראשון של מיק הרון, "סוסים איטיים", כאשר ששת הפרקים הבאים התבססו על ספר ההמשך, "אריות מתים".[2]

הצילומים החלו ב-30 בנובמבר 2020 באנגליה, ונמשכו בפברואר 2021, עם גארי אולדמן וקריסטין סקוט תומאס על הסט בווסטמינסטר לונדון.[3] ביולי 2021, הצילומים נמשכו בסטראוד, גלוסטרשייר.[4]

הצילומים אמורים היו להתחיל מוקדם יותר בשנת 2020 אך נדחו עקב מגפת הקורונה בממלכה המאוחדת.[5][3]

כאשר הוכרז תאריך היציאה לאקרנים בפברואר 2022, נחשף גם כי העונה הראשונה תהיה בת 6 פרקים, שבוימו על ידי ג'יימס האוס.[6] הסדרה עלתה לשידור ב-1 באפריל 2022 באפל TV פלוס.[7]

במרץ 2022 פורסם כי הסדרה תחודש לעונה שנייה שעלתה ב-2 בדצמבר 2022 וכללה גם היא 6 פרקים.[8] צילומי העונה השלישית נערכו במהלך שנת 2022 ומבוססת על הספר השלישי בסדרה, "נמרים אמיתיים".

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרס קטגוריה מועמד (ים) תוצאה מקורות
2024 פרס סטלייט השחקן הטוב ביותר בסדרת דרמה או ז'אנר גארי אולדמן זכייה [9]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ White, Peter (15 בנובמבר 2019). "Gary Oldman To Star In Spy Drama 'Slow Horses' For Apple With 'Justified's Graham Yost Exec Producing". Deadline Hollywood (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-26 בינואר 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Andreeva, Nellie; Kanter, Jake (14 בדצמבר 2020). "Apple's 'Slow Horses' Adds Olivia Cooke & Jonathan Pryce, As Producer See-Saw Shoots Two Stories Back-To-Back". Deadline Hollywood (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-26 בינואר 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ 1 2 Steves, Ashley (23 בפברואר 2021). "U.K. What's Filming: 'The Essex Serpent' + 'Slow Horses'". Backstage. נבדק ב-5 באפריל 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Loveridge, Ashley (29 ביולי 2021). "A & A Taxis and Cafe Max used as the backdrop for Gary Oldman and Kristin Scott Thomas spy drama". stroudtimes.com. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ Kanter, Jake (30 בספטמבר 2020). "Apple Restarts UK Drama Production, As 'Suspicion' & 'Slow Horses' Prepare To Shoot". Deadline Hollywood (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-26 בינואר 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ Petski, Denise (4 בפברואר 2022). "'Slow Horses' Starring Gary Oldman & 'Roar' Anthology Series Get Premiere Dates On Apple TV+". Deadline. נבדק ב-21 בפברואר 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ Sanchez, Gabrielle (4 בפברואר 2022). "Apple TV Plus shares first look at espionage series 'Slow Horses' starring Gary Oldman". The A.V. Club. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ Production Weekly - Issue 1290 - Thursday, March 17, 2022 / 199 Listings - 45 Pages - Production Weekly, Production Weekly, ‏4 בפברואר 2022
  9. ^ AwardsWatch - International Press Academy Satellite Awards Nominations: ‘Oppenheimer,’ ‘Succession’ Lead, AwardsWatch, ‏2023-12-18 (באנגלית אמריקאית)