סידני לוב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סידני לוב
Sidney Loeb
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1917
קנזס סיטי, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 11 בדצמבר 2008 (בגיל 91 בערך)
עומר, מְדִינַת יִשְׂרָאֵל עריכת הנתון בוויקינתונים
ענף מדעי הנדסת כימיה עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים אוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס עריכת הנתון בוויקינתונים
מוסדות אוניברסיטת בן-גוריון בנגב עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סידני לוב (לאוב)אנגלית: Sidney Loeb; ‏1917 - 11 בדצמבר 2008) היה מדען ישראלי, מחלוצי החוקרים בתחום של התפלה והפקת אנרגיה באמצעות שיטת אוסמוזה הפוכה. פרופסור להנדסת כימית באוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

קורות חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בארצות הברית. בוגר לימודי הנדסה כימית באוניברסיטת אילינוי, ובעל תואר שני ושלישי באוניברסיטת UCLA. עם שותפו סריניווסה סורירג'אן, היה הראשון בעולם שיישם את רעיונו של פרופ' ריד מפלורידה, להתפלת מים בעזרת אוסמוזה הפוכה, בהקמת מכון מסחרי להתפלת מים בשנת 1965 בקואלינגה שבקליפורניה.

בשנת 1967, הגיע לבאר שבע בשליחות אונסק"ו, על-מנת להקים מפעל התפלה בקיבוץ יטבתה וללמד את טכנולוגיית האוסמוזה ההפוכה בישראל. בשנת 1968 הקים עם אנשי המכון ביוטבתה את המתקן השני בעולם להתפלה בשיטת האוסמוזה ההפוכה. לאחר שלוש שנים עלה רשמית לישראל והצטרף למכון לחקר הנגב. מאוחר יותר קיבל משרה כפרופסור להנדסה כימית באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, שם גם הגה, בשנת 1973 בעקבות עליית מחיר הנפט, את הרעיון של הפקת אנרגיה כחולה באמצעות תהליך הפוך להתפלת מים באוסמוזה הפוכה. הוא פרש לגמלאות בשנת 1986. בשלושים השנים האחרונות לחייו התגורר ביישוב עומר שבנגב. נפטר ב-11 בדצמבר 2008.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]