סיירת מזחלות הכלבים סיריוס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סיירת מזחלות הכלבים סיריוס
Sirius Slædepatruljen
סמל הסיירת
סמל הסיירת
סמל הסיירת
פרטים
מדינה דנמרקדנמרק דנמרק
שיוך כוחות ההגנה של דנמרק
סוג כוחות מיוחדים
כלבי מזחלת
אירועים ותאריכים
תקופת הפעילות 1941–הווה (כ־83 שנים)
פיקוד
יחידת אם פיקוד המבצעים המיוחדים

סיירת מזחלות הכלבים סיריוסדנית: Sirius Slædepatruljen) היא סיירת מיוחדת של הצבא המלכותי הדני האחראית על אכיפת הריבונות הדנית בתחומי המדבר הארקטי של צפון ומזרח גרינלנד. חיילי הסיירת מבצעים משימות סיור בקבוצות קטנות באמצעות כלבי מזחלת. משימות הסיור שלהם נמשכות לפעמים חודשים ארוכים ללא קשר נוסף עם בן אנוש. הקבלה ליחידה דורשת יכולות פיזיות ופסיכולוגיות חריגות.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסיירת הוקמה ב-1941 בעיצומה של מלחמת העולם השנייה בידי הממשלה הגולה של דנמרק. בעלות הברית חששו שהגרמנים ינסו להשתלט על גרינלנד שנחשבה לנכס אסטרטגי. בהדרגה התברר שהחשש היה מוצדק, הגרמנים אכן ניסו להקים בגרינלנד מספר תחנות מזג אוויר שהעניקו ללופטוואפה מידע מטאורולוגי יקר מפז. גילוי התחנות בידי הדנים אפשר לחיל האוויר האמריקני להשמיד אותן במהירות.

ארגון[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשך השנים הסיירת הייתה כפופה באופן רשמי לממשלת גרינלנד, אולם בפועל נוהלה בידי הצי המלכותי הדני. ב-2012 הוכפפה הסיירת תחת הפיקוד הארקטי. ב-2014 הוקם פיקוד המבצעים המיוחדים שאיגד תחתיו את כל הכוחות המיוחדים של הצבא הדני, ובכלל זה את סיירת סיריוס.

הסיירת אחראית על שטח בגודל של 16,000 ק"מ. תחנות מחקר מקומיות משמשות כבסיסי קבע עבור הסיירת, ופרט לכך ישנן 50 בקתות הפזורות ברחבי השטח עליו אחראית הסיירת, ומשמשות כתחנות זמניות. הסיירת כוללת באופן קבוע 12 לוחמים. הסיירת מחולקת לשישה צוותים אשר כל אחד מהם כולל שני לוחמים ובין 11 ל-15 כלבים. משימות הסיור של הצוותים אורכות בדרך כלל כמה חודשים, והם מסיימים לסייר בכל שטח אחריותם פעם בשלוש או ארבע שנים.

בתרבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנשי הסיירת מופיעים בעונה הרביעית של סדרת הטלוויזיה הדנית "הממשלה".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]