סיימון פג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף סימון פג)
סיימון פג
Simon Pegg
פג, 2013
פג, 2013
לידה 14 בפברואר 1970 (בן 54)
אנגליהאנגליה אנגליה גלוסטרשייר, אנגליה, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1995
מקום לימודים
https://simonpegg.net/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סיימון פגאנגלית: Simon John Pegg; נולד ב-14 בפברואר 1970) הוא שחקן קולנוע, טלוויזיה, קומיקאי, תסריטאי, מפיק ומדבב אנגלי. זכה לפרסום רב על הופעותיו לצידו של ניק פרוסט בקומדיות "שוטרים לוהטים", "מת על המתים", "סוף העולם" ו"פול". בהוליווד התפרסם בזכות תפקידי המשנה שלו בשוברי הקופות "סטארטרק", "משימה בלתי אפשרית 3", "משימה בלתי אפשרית 4", "משימה בלתי אפשרית 5" ו"משימה בלתי אפשרית 6".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בשם סיימון ג'ון בקינגהאם (Simon John Beckingham) בברוקוורת', מחוז גלוסטרשייר שבדרום-מערב אנגליה, למשפחה מרקע נוצרי. הוריו הם ג'יליאן רוזמרי (לבית סמית'), ומוזיקאי הג'אז ג'ון הנרי בקינגהאם. לאחר גירושי הוריו, אמו נישאה בשנית ושם משפחתו שונה לזה של אביו החורג, "פג". לו תואר בלימודי דרמה מאוניברסיטת בריסטול.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פג החל את שיתוף הפעולה הארוך והפורה שלו עם הבמאי אדגר רייט בשנת 1996 בסדרה הקומית "אסיילום". ב-1998 חבר אל הקומיקאי בילי ביילי במיני סדרת הסטנדאפ שיצר "זה ביל ביילי?". התפרסם לראשונה בבריטניה בשנת 1999 כשיצר וכתב ביחד עם השחקנית ג'סיקה סטיבנסון את הסיטקום "מחוקים" (Spaced). בסדרה שאותה ביים אדגר רייט שיחק פג בתפקיד הראשי של טים ביסלי וזכה להצלחה מקומית גדולה, שבאה לידי ביטוי במועמדות לפרס באפט"א לקומדיית המצבים הטובה ביותר. בנוסף היה מועמד על משחקו לפרס פריצת השנה בטקס פרסי הקומדיה הבריטית. בסדרה גם התגלה לראשונה את הקומיקאי ניק פרוסט, חבר קרוב ושותף בפועל של פג בסרטיו. זכה להצלחה מקומית יחסית באותה העת גם בזכות תפקידו בסדרה הקומית "Big Train". בשנה בה פרץ זכה פג גם לערוך את הופעתו הקולנועית הראשונה בקומדיה "מלון פרדיסו".

ב-2004 כתב ביחד עם אדגר רייט את קומדיית הזומבים המצליחה "מת על המתים" ושיחק בתפקיד איש המכירות המיוסר שון ריילי. פג הופיע לראשונה בהוליווד בשנת 2006 בסרט הפעולה "משימה בלתי אפשרית 3" בתפקיד בנג'י דאן הטכנאי של יחידת "משימה בלתי אפשרית". הופיע בנוסף לצידו של דייוויד שווימר בקומדיית הפשע "שום כלום". ב-2007 הופיע בקומדיית הפעולה "שוטרים לוהטים" בתור שוטר משטרת לונדון ניקולאס אנג'ל המועבר לתחנת משטרה כפרית. את התסריט לסרט המצליח כתב פעם נוספת ביחד עם אדגר רייט. פג גם כתב את התסריט והופיע בתפקיד הראשי בתור דניס דוייל בסרטו הראשון כבמאי של דייוויד שווימר "לרוץ בשבילה".

ב-2008 שיחק בקומדיה "איך לאבד חברים ולהרחיק אנשים" בתפקיד העיתונאי הבריטי סידני יאנג. ב-2009 התפרסם בסרט ה-11 במספר בסדרת סרטי "מסע בין כוכבים" "סטארטרק" בתפקיד המנוען של הספינה מונטגומרי סקוט. כמו כן גם דיבב בסרט האנימציה "עידן הקרח 3: עלייתם של הדינוזאורים" את דמותו של הסמור באק. ב-2010 שיחק בתור שודד הקברים ויליאם בורק לצידו של אנדי סירקיס בקומדיה "בורק והאר" ודיבב את דמותו של העכבר הלוחם ריפצ'יפ בסרט "סיפורי נרניה: המסע בדורך השחר". ב-2011 כתב ביחד עם ניק פרוסט את הקומדיה "פול" ושיחק לצידו בתור חובב הקומיקס גרהאם וילי. פג ופרוסט שיתפו פעולה גם בהפקתם של סטיבן ספילברג ופיטר ג'קסון "הרפתקאות טינטין: תעלומת החד-קרן" בתור צמד הבלשים תומסון ותומפסון. בסוף אותה שנה הופיע בפעם השנייה בתפקיד בנג'י דאן בסרט "משימה בלתי אפשרית 4", אותו מגלם גם בהמשכו "משימה בלתי אפשרית 5". בשנת 2013 התארח לשני פרקים במיני-סדרה של רשת TNT, "מוב סיטי" בתפקיד של האקי נאש, סטנדאפיסט שסוחט את המוב.

בשנת 2016 שיחק בסרט המדע בדיוני "סטארטרק: אל האינסוף" לצד כריס פיין, זואי סלדנה ואידריס אלבה, הסרט הוא הסרט ה-13 במספר בסדרת סרטי "מסע בין כוכבים" ומשמש כהמשכו הישיר של הסרט "האויב בתוכנו - סטארטרק" משנת 2013. בנוסף גם כתב את התסריט לסרט.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2005 נישא בגלאגזו ליח"צנית בתעשיית המוזיקה מורין מק'קאן, ולהם בת אחת שנולדה ב-2009. מתגוררים באנגליה.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סיימון פג בוויקישיתוף