סירוק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סירוק
творожный сырок
מאכלים
סוג חטיף עריכת הנתון בוויקינתונים
מוצא ברית המועצות עריכת הנתון בוויקינתונים
מרכיבים עיקריים tvorog עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חטיף סירוק גם טבארוז'ני סירוקרוסית: творожный сырок), חטיף גבינת קווארק או חטיף גבינת טבורוג הוא סוג של מזון חלבי מתוק העשוי גבינת קווארק מזוגגת או לא מזוגגת עם או בלי מילוי.

מאפיינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הם נוצרו במקור והיו נפוצים בכל מקום בברית המועצות. בימינו חטיפי הגבינה האלה פופולריים במדינות ברית המועצות לשעבר, כמו המדינות הבלטיות, רוסיה ואוקראינה, כמו גם בחלק ממדינות החסות הסובייטיות לשעבר, כמו הונגריה (בשם: túró rudi), פולין, רומניה ומונגוליה.

ייצור[עריכת קוד מקור | עריכה]

החלק העיקרי של חטיף קינוח יבש זה עשוי מגבינת קווארק, שמערבבים עם סוכר, ממתיקים או מרכיבים אחרים וטוחנים לעיסה הומוגנית שנדחסת לצורה הרצויה וממולאת בריבה או מילויים אחרים. הציפויים שנוצרו לאחר מכן עוברו דרך מה שנקרא 'מפל זיגוג' שמצפה אותם בשוקולד או סוג אחר של זיגוג. לבסוף, מקררים את חטיפי המעין גלידה במנהרת קירור ואורזים אותם.[1]

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חטיף קרם לאטבי מודרני עם זיגוג קיווי ומילוי תותים

הייצור ההמוני של החטיפים החל בשנות החמישים בברית המועצות והם צברו פופולריות במהירות. בתחילה הוצעו עם מרכיבים פשוטים, כמו וניל, קקאו וצימוקים, אבל מאז שנות ה-90 החטיפי היבשים האלה הפכו מגוונים יותר ומכילים כיום גם מרכיבים כמו פירורי עוגיות, משמש, ריבת תות וחלב מרוכז.[2]

בשנת 2012, חטיף ה-Kārums נבחר למוצר האהוב על ידי הצרכנים הלטבים, וקיבל 20% מהקולות.[3]

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סירוק בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Cornall, Jim (19 באוקטובר 2018). "Glazed curd cheese bars – ripe for expansion?". Dairy Reporter. נבדק ב-24 בינואר 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Drey, Victoria (19 באוקטובר 2018). "Glazed cottage cheese bars: The most popular Soviet dairy sweet made at home (RECIPE)". Russia Beyond. נבדק ב-24 בינואר 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ "Latvian buyers' favourite product – curd snack Kārums". Baltic News Network. 13 במאי 2020. נבדק ב-14 ביוני 2014. {{cite web}}: (עזרה)