Russia Beyond

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Internet-news-reader.svg Russia Beyond
Russia Beyond the Headlines
Russia Beyond The Headlines.jpg
פורמט ברודשיט עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריכי הופעה 2007–הווה (כ־16 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה איטלקית, יפנית, אנגלית, צרפתית עריכת הנתון בוויקינתונים
מערכת מוסקבה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה רוסיה עריכת הנתון בוויקינתונים
www.rbth.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית OOjs UI icon info big.svg

Russia Beyond הוא פרסום רב לשוני בבעלות חברת רוסיה היום, סוכנות חדשות ממשלתית ברוסיה, המציעה חדשות, הערות, חוות דעת וניתוח על תרבות, פוליטיקה, עסקים, מדע וחיים ציבוריים ברוסיה. העיתון ספג ביקורת על היותו תעמולה רוסית של הממשלה הרוסית.[1][2][3]

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

"Russia Beyond The Headlines" הושקה בשנת 2007 על ידי העיתון Rossiyskaya Gazeta, עיתון תיעוד רוסי. המפרסם הראשון של הפרויקט היה המשנה למנכ"ל מערכת רוסייסקאיה גזטה יבגני אבוב.[4]

ב-9 בינואר 2016, Russia Beyond The Headlines הפכה לחלק מסוכנות TV-Novosti תוך שמירה על המותג הייחודי שלו. בשנת 2017 השמיט הפרויקט את כל הגרסאות המודפסות,[5] אף על פי שהוא עדיין הוצע כתוסף לדפוס לניו יורק טיימס בשנת 2018. ב-5 בספטמבר 2017, Russia Beyond The Headlines השמיטה את שתי המילים האחרונות בשמה המלא והפכה ל-Russia Beyond.

מבנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

"Russia Beyond" מנוהלת כמדור בסוכנות הידיעות המקומית המופעלת בשפה הרוסית רי"א נובוסטי, המווה חברת בת של רוסיה היום.

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

על Russia Beyond נמתחה ביקורת על היותו ארגון תעמולה רוסי-ממשלתי.[6][3]

מספר שמות יוקרתיים במערב התייחסו בביקורת לעיתון שמקדם מידע מוטעה על רוסיה. באירופה שילם גוף התקשורת הממשלתי הרוסי ל"דיילי טלגרף" הלונדוני, לה פיגארו הצרפתי, Süddeutsche Zeitung בגרמניה והיומון האיטלקי La Repubblica כדי ש- Russia Beyond יופץ כתוסף לפרסומים אלה ובארצות הברית הוא צורף כנספח לוושינגטון פוסט. עד 2015; וול סטריט ג'ורנל והניו יורק טיימס קיבצו את העיתון במהדורות שלהם החל משנת 2018.[7][2][1]

במקרה של ה"דיילי טלגרף", "Russia Beyond" שילם למו"ל הבריטי 40,000 ליש"ט בכל חודש על מנת להפיצו כתוספת לפרסום שלהם בסוף השבוע ואילו באתר הטלגרף הוצג גם תוכן מאתר RBTH. התוסף החודשי הופיע לראשונה בעיתון הבריטי "הדיילי טלגרף" ו"וושינגטון פוסט" האמריקאי בשנת 2007 בשם Russia Now.[8][7][2]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Russia Beyond בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 Shafer, Jack (2007-08-30). "Hail to the Return of Motherland-Protecting Propaganda!". Slate. The Slate Group. אורכב מ-המקור ב-2019-04-06. נבדק ב-2019-04-06.
  2. ^ 1 2 3 K. Lavers, Michael (2016-10-16). "Washington Post publishes pro-Russia supplement". Washington Blade. Lynne Brown. אורכב מ-המקור ב-2016-06-28. נבדק ב-2019-04-06.
  3. ^ 1 2 Foxall, Andrew (2015-03-01). "The war at home: how Russia is winning the battle for hearts and minds". New Statesman. אורכב מ-המקור ב-2018-03-02. נבדק ב-2019-04-06.
  4. ^ "Абов Евгений Владимирович "Биография"". 2019-03-25. נבדק ב-2019-03-25.
  5. ^ "Russia Beyond The Headlines was handed over by the managing RT TV channel of the company". 2017-01-09. נבדק ב-2018-05-10.
  6. ^ Greenslade, Roy (2014-07-29). "Telegraph to continue publishing Russian propaganda supplement". The Guardian (באנגלית בריטית). ISSN 0261-3077. נבדק ב-2017-04-13.
  7. ^ 1 2 Muir, Hugh (2008-09-02). "Diary". The Guardian. Guardian Media Group. אורכב מ-המקור ב-2017-06-18. נבדק ב-2019-04-06.
  8. ^ Shepherd, Robin (2013-04-30). "Britain's Telegraph runs pro-Putin advertorial". The Commentator. אורכב מ-המקור ב-2018-01-29. נבדק ב-2019-04-06.