סלוד קרבחאל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סלוד קרבחאל
Salud Carbajal
לידה 18 בנובמבר 1964 (בן 59)
מורולאון, גואנחואטו, מקסיקו
שם מלא סלוד אורטיז קרבחאל
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה אוניברסיטת קליפורניה בסנטה ברברה
עיסוק פוליטיקאי
מפלגה המפלגה הדמוקרטית
דת נצרות קתולית[1]
saludcarbajal.com
חבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס ה-24 של קליפורניה
3 בינואר 2017 – מכהן
(7 שנים ו־14 שבועות)
→ לויס קאפס
פרסים והוקרה
פרס אוטלי (2012) עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סלוד אורטיז קרבחאלאנגלית: Salud Ortiz Carbajal; נולד ב-18 בנובמבר 1964) הוא פוליטיקאי אמריקאי ממוצא היספני, המכהן כחבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס ה-24 של מדינת קליפורניה. קרבחאל הוא חבר המפלגה הדמוקרטית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרבחאל נולד ביישוב מורולאון שבמקסיקו ב-1964 ובהמשך היגר לארצות הברית. תחילה התיישבה משפחתו באריזונה, אם כי לאחר מכן עברה המשפחה לאוקסנארד שבקליפורניה, שם עבד אביו כחקלאי. קרבחאל למד באוניברסיטת קליפורניה בסנטה ברברה ואחר כך באוניברסית גרדואייט פילדינג (Fielding Graduate University) שם השלים לימודי תואר שני בניהול ארגוני. במשך שמונה שנים שירת קרבחאל בכוחות המילואים של חיל הנחתים של ארצות הברית, גם במהלך מלחמת המפרץ, אם כי לא עזב את ארצות הברית היבשתית. ב-2004 נבחר קרבחאל למועצת המפקחים של מחוז סנטה ברברה כנציג הרובע הראשון מטעם המפלגה הדמוקרטית[2]. הוא נבחר מחדש ב-2008 וב-2012.

ב-2015 הודיע על כוונתו לייצג את מחוז הקונגרס ה-24 של מדינת קליפורניה בבית הנבחרים של ארצות הברית, לאחר שהדמוקרטית המכהנת לויס קאפס הודיעה על פרישתה. קרבחאל נתפש כאחד משני המתמודדים המובילים בבחירות המטרימות מטעם המפלגה הדמוקרטית, לצד ראשת עיריית סנטה ברברה הלנה שניידר. שניידר וקרבחאל ניצבו בפני המתמודדים מטעם המפלגה הרפובליקנית קטשו אצ'אדיחאן והעוזר הפרלמנטרי לשעבר ג'סטין פאריד. בסך הכל, בבחירות המטרימות התמודדו ארבעה דמוקרטים, שלושה רפובליקנים ושני מועמדים עצמאיים.

ביום הבחירות המטרימות שהתקיים ב-7 ביוני 2015 הגיע קרבחאל למקום עם 31.9% מקולות הבוחרים, שהם 66,402 קולות כשרים. ב-8 בנובמבר גבר קרבחאל על מועמד המפלגה הרפובליקנית ג'סטין פאריד בפער של כ-21 אלף קולות[3]. בראשית ינואר 2017 קרבחאל הושבע לתפקידו, וגם בבחירות 2018 נבחר מחדש לקונגרס של ארצות הברית[4]. מאז היבחרו לקונגרס הוא חבר בוועדת הכוחות המזוינים, בוועדת התחבורה והתשתית ובוועדת התקציב של בית הנבחרים. הבחירות המקדימות לנשיאות ארצות הברית במפלגה הדמוקרטית 2020 הביע את תמיכתו בחבר בית הנבחרים לשעבר בטו או'רורק[5].

קרבחאל מתגורר בהווה בסנטה ברברה ונשוי לג'ינה, עמה הוא חובק שני ילדים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סלוד קרבחאל בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ההשתייכויות הדתיות של חברי הקונגרס ה-116 של ארצות הברית, מסמך מאת Pew Research Center (באנגלית)
  2. ^ חוויאר פנזר, How a congressional race in Santa Barbara became one of the most expensive in the country, באתר לוס אנג'לס טיימס, 11 בספטמבר 2016 (באנגלית)
  3. ^ סם גולדמן, Salud Carbajal Wins 24th District Congressional Race, באתר Noozhawk‏, 8 בנובמבר 2016 (באנגלית)
  4. ^ מאט פאונטין, Salud Carbajal cruising to re-election in 24th District congressional race, באתר The Tribune‏, 6 בנובמבר 2018 (באנגלית)
  5. ^ פרנסיסקו מרטינז, Mayor Heidi Harmon endorses Bernie Sanders for president, באתר מוסטנג ניוז, 24 באוקטובר 2019 (באנגלית)