ספיידרמן: מיילס מוראלס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ספיידרמן: מיילס מוראלס
Marvel's Spider-Man: Miles Morales
עטיפת המשחק הרשמית
עטיפת המשחק הרשמית
כללי
תאריך הוצאה פלייסטיישן:
NA, OC12 בנובמבר 2020
WW19 בנובמבר 2020
מחשב אישי:
18 בנובמבר 2022
סוגה גיבורי-על, הרפתקאות, פעולה, עולם פתוח
פיתוח Insomniac Games
הוצאה לאור Sony Interactive Entertainment
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, רוסית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה Sony Interactive Entertainment
סדרה Spider-Man עריכת הנתון בוויקינתונים
הערות עבור גרסת המחשב נדרשת מערכת הפעלה של 64 סיביות מסוג חלונות 10 (גרסה 1909) ומעלה.
דרישות תוכנה
מנוע משחק מנוע מותאם אישית של Insomniac Games
מצבי משחק שחקן יחיד
דירוג T ‏(ESRB)
פלטפורמות PlayStation 4
PlayStation 5
Microsoft Windows
מדיה Blu-Ray, הורדה דיגיטלית
המשחק הקודם ספיידרמן
המשחק הבא ספיידרמן 2 (בפיתוח)
דרישות מערכת
מעבד מינימום: אינטל Core i3-4160
מומלץ: אינטל Core i5-4670 או AMD Ryzen 5 1600
זיכרון מינימום: 8GB
מומלץ: 16GB
כרטיס מסך מינימום: Nvidia GeForce GTX 950 או AMD Radeon RX 470
מומלץ: Nvidia GeForce GTX 1060 6GB או AMD Radeon RX 580 8GB
מקום פנוי 75GB (התקנה על כונן SSD מומלצת)
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ספיידרמן: מיילס מוראלסאנגלית: Marvel's Spider-Man: Miles Morales) הוא משחק הרפתקאות-פעולה שפותח על ידי "Insomniac Games" ומופץ על ידי "Sony Interactive Entertainment", אשר יצא לאור עבור קונסולות המשחקים פלייסטיישן 4 ופלייסטיישן 5 ב-12 בנובמבר 2020 באמריקה הצפונית ואוקיאניה וב-19 בנובמבר 2020 לשאר העולם. המשחק מהווה ספין אוף עצמאי למשחק "ספיידרמן", שיצא לשוק בשנת 2018. המשחק הוכרז לראשונה במהלך אירוע הלייב של פלייסטיישן 5 ב-11 ביוני 2020. המשחק יצא לשוק ב-12 בנובמבר 2020 כמשחק השקה עבור פלייסטיישן 5, במקביל לפלייסטיישן 4.

כמו כן, יצא המשחק גם למחשב האישי ב-18 בנובמבר 2022.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת המשחק ממשיכה את עלילת "ספיידרמן" וכן את עלילת חבילת ההרחבה "העיר שלעולם לא ישנה", בה מיילס מוראלס ננשך על ידי עכביש משופר גנטית וזוכה ליכולות דמויי עכביש זהות ליכולתיו של פיטר פארקר, כמו כן, מוראלס זוכה גם ליכולות חדשות ומשופרות שאין לפארקר. שנה לאחר סיום המשחק הראשון, מוראלס עדיין נמצא באימונים תחת הדרכתו של פארקר, לצד השתלבותו בהגנה על ניו יורק סיטי לצדו של. לאחר שפארקר עוזב את ניו יורק סיטי לתקופת החגים במטרה להצטרף לבת זוגו, כתבת ה"דיילי ביוגל", מרי ג'יין ווטסון, בחוץ לארץ בתור הצלם שלה לאחר שזאת האחרונה נבחרה לסקר את מלחמת האזרחים המתמשכת בסימקריה; מיילס נותר כמגינה היחיד של ניו יורק סיטי. בעקבות כך, הוא מנסה לאזן בין התמיכה בקמפיין של אמו, ריו מוראלס, כמועמדת עבור הבחירות למועצת העיר; לבין הגנה על ביתו החדש שבהארלם ועל שאר ניו יורק סיטי מפני מלחמת כנופיות בין תאגיד האנרגיה "רוקסון" לבין קבוצת טרור הייטקית שנקראת "המחתרת", שנשלטת על ידי הטינקרר.[1][2][3][4]

עלילת המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה לאחר תקרית נשימת השטן, מיילס מוראלס, שכעת מקבל הדרכה ואימונים מפיטר פארקר בשליטה על יכולותיו החדשות במטרה לעזור לשמור על ביטחון ניו יורק סיטי תוך כיבוד זכרו של אביו המנוח, ג'פרסון דייוויס. לאחר שהם מונעים העברת אסירים הרסנית שנגרמה על ידי ריינו, פיטר מחליט לצאת מניו יורק סיטי לתקופת החגים עבור חופשה באירופה במטרה לעזור לבת זוגו, מרי ג'יין ווטסון, בסיקור שלה על מלחמת האזרחים המתמשכת בסימקריה בתור הצלם שלה, ומשאיר את ניו יורק סיטי תחת הגנתו של מיילס. מיילס חוזר לביתו שבהארלם על מנת לחגוג את חג המולד עם אמו, ריו, וחבריו הטובים ביותר, גנקי לי ופין מייסון.

למחרת, מיילס משתתף בעצרת הקמפיין של אמו, שנהרסת על ידי "המחתרת", קבוצת טרור הייטקית, שלה סכסוך עם תאגיד האנרגיה "רוקסון". במהלך המשבר, מיילס מגלה כי פין היא מנהיגת "המחתרת", שפועלת תחת הכינוי "הטינקרר" מתוך רצון לנקום את מותו של אחיה המנוח, ריק, שסבל מהרעלה כימית בזמן שעבד על הפרויקט החדש של "רוקסון", מקור אנרגיה חדשני בשם "ניופורם". מאוחר יותר, מיילס מגלה שהיא מתכננת להשמיד את החברה על ידי פיצוץ הפלאזה החדשה של "רוקסון", שנבנתה באמצעות מיכל עמוס-יתר של נופורם במטרה להוכיח את תופעות הלוואי ההרסניות של מקור האנרגיה, אותן מנכ"ל התאגיד, סיימון קריגר, הסתיר מהציבור הרחב.

בזמן כשפין הזועמת – לאחר שנודע לה שמיילס הוא ספיידרמן – ורוקסון – ששכרו ושדרגו טכנולוגית את ריינו - צדים אותו, מיילס מגלה שדודו המגונן-יתר על המידה, אהרון דייוויס, פועל תחת זהותו של פראולר; ובמקביל ריו מגלה על פעילויותיו של מיילס כספיידרמן ומגלה לו שהיא תומכת במעשיו. בשיא המשבר, אהרון עוזר לריו ולשכניהם לפנות את הארלם כאשר גם "המחתרת" וגם "רוקסון" מתחילים להילחם ברחובות הארלם בזמן שמיילס מתעמת ומנצח את פין כאשר מחולל הנופורם העמוס פולט סדרה של גלים הרסניים. מיילס מנסה לספוג את האנרגיה של נופורם ולמנוע את הפיצוץ, אך אינו מסוגל להכיל אותה. בראותה כי האנרגיה של נופורם הולכת להרוג את מיילס, פין סופגת ממנו את האנרגיה ומתה בפיצוץ. זהותו של מיילס כספיידרמן נחשפת בפני תושבי הארלם שמבטיחים לשמור עליה בסוד.

ארבעה שבועות לאחר מכן, קריגר נעצר ומוכנס לכלא לאחר שהפסיד בסדרת תביעות נגד רוקסון לאחר שאהרון מסר עדות בתמורה להפחתת עונשו; ופיטר פארקר חזר מהחופשה שלו באירופה. בינתיים, ראש העיר לשעבר, נורמן אוסבורן דורש את שחרורו של הארי הסופני ממצבו דמוי-התרדמה למרות אזהרותיו של ד"ר קורט קונורס כי ההשלכות יהיו חמורות.

בסצנה שאחרי הכתוביות, מיילס משאיר קוביית פרס המדע בראש הכנסייה לזכרה של פין. בסצנה שנייה שאחרי הכתוביות, מוצגת מחווה לשחקן צ'דוויק בוזמן, שגילם את דמותו של הפנתר השחור.

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסמליל הרשמי של המשחק.

המשחק מפותח על ידי "Insomniac Games" ומופץ על ידי "Sony Interactive Entertainment" באופן אקסקלוסיבי עבור פלייסטיישן 5.[5][6] סגן נשיא "סוני", סיימון רוטר, אמר ל"הטלגרף" כי המשחק מהווה "הרחבה והשבחה עבור המשחק הקודם".[7] עם זאת, מאוחר יותר, "Insomniac Games" טענו שהפרויקט הוא משחק עצמאי, הצפוי להיות קטן יותר בגודלו ובהיקפו מאשר למשחק הקודם, והושווה ל-Uncharted: The Lost Legacy, משחק שהיה קטן יותר בגודלו ובהיקפו משל סדרת המשחקים "Uncharted".[8][9]

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק הוכרז לראשונה ב-11 ביוני 2020 במהלך אירוע החשיפה של פלייסטיישן 5. המשחק יצא לשוק בתאריך 19 בנובמבר 2020, לצד יציאת פלייסטיישן 5 לשוק.[5][10] המשחק הופץ גם עבור הפלייסטיישן 4.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Spider-Man: Miles Morales' Tinkerer Explained - Who Is the Villain of the PS5 Game? - IGN, retrieved September 20, 2020
  2. ^ Ramée, Jordan (June 11, 2020). "Spider-Man: Miles Morales Announced For PS5". GameSpot. CBS Interactive. Retrieved June 11, 2020.
  3. ^ "Marvel's Spider-Man: Miles Morales – An update from Insomniac Games". Playstation Blog. June 18, 2020. Retrieved June 18, 2020.
  4. ^ Gartenberg, Chaim (September 16, 2020). "Spider-Man: Miles Morales trailer shows off first look at gameplay on PS5". The Verge. Retrieved September 16, 2020.
  5. ^ 1 2 Dornbush, Jonathon (June 11, 2020). "Marvel's Spider-Man Miles Morales Announced for PS5". IGN. Ziff Davis. Archived from the original on June 12, 2020. Retrieved June 11, 2020.
  6. ^ Avard, Alex (June 11, 2020). "Spider-Man 2 starring Miles Morales announced as PS5 launch title". GamesRadar+. Future plc. Retrieved June 11, 2020.
  7. ^ Skrebels, Joe (June 12, 2020). "Spider-Man: Miles Morales Isn't a Sequel, It's an Expansion". IGN. Ziff Davis. Retrieved June 12, 2020.
  8. ^ Sarkar, Samit (June 12, 2020). "PS5's Spider-Man: Miles Morales is a 'standalone game,' Sony says". Polygon. Retrieved June 12, 2020.
  9. ^ Schreier, Jason (June 12, 2020). "New Spider-Man Game for PS5 Will Be Separate From Original". Bloomberg. Retrieved June 13, 2020.
  10. ^ "Spider-Man: Miles Morales is coming to the PS5 this year". The Verge. Archived from the original on June 11, 2020. Retrieved June 11, 2020.